BLAT PIZZA - RETETA VIDEO

ianuarie 08, 2015

Ingrediente necesare pentru a prepara blatul de pizza:

- 500gr faina
- 1 plic drojdie uscata (7gr) sau 12.5 gr drojdie proaspata
- 250ml apa calduta
- 3 linguri ulei
- 1 lingurita sare
- 1 lingurita zahar

Mod de preparare blat pizza:



Aveam de ceva timp in cap sa fac si eu o pizza, ca tare-i buna, dar habar n-aveam cum se face blatul. Sa cumpar blat de pizza nu prea ma tenta asa ca am cautat pe tot internetul o reteta pe care sa o inteleg si eu. Nu mai facusem niciodata un aluat... Am tot cautat, am inteles retetele pe jumatate si, in cele din urma, am cumparat un pliculet de drojdie uscata Dr Oetker. Si pe plic scria: "Reusita sigura, nu dizolvati!" :)



Si asa am facut. Am amestecat drojdia cu faina si apoi am turnat-o peste apa amestecata cu celelalte ingrediente. Mi-a iesit din prima si, de atunci, i-am ramas fidela pliculetului de drojdie uscata.
Daca cititi aceasta postare probabil ca sunteti in aceeasi situatie asa ca voi explica detaliat cum se prepara blatul de pizza. Este foarte usor.
In primul rand, puneti 500gr de faina intr-un vas, puneti drojdia uscata peste si amestecati.
Daca folositi drojdie proaspata, amestacati drojdia proaspata cu o lingurita de zahar pana devine fluida.

Intr-un alt vas puneti 250ml ( 1 pahar ) de apa CALDUTA impreuna cu uleiul, zaharul si sarea. Apa nu trebuie sa fie fierbinte pentru ca riscati sa se strice aluatul. Adaugati apoi faina amestecata cu drojdia, in ploaie si amestecati. Cand nu mai puteti amesteca inseamna ca a sosit momentul sa incepeti sa framantati cu mana. Eu il framant chiar in castronul in care se afla dar, daca va este mai usor, il puteti framanta pe masa sau pe blatul de bucatarie. Framantati pana s-a incorporat toata faina iar aluatul nu se mai lipeste de mana.




Cand ati terminat de framantat puneti aluatul la crescut intr-un loc caldut timp de 45 de minute. Veti observa ca si-a marit semnificativ volumul. Mai departe impartiti aluatul in cate bucati aveti nevoie. Mie imi ajunge pentru 2 tavi cu dimensiunea 27*35. Daca aveti tavi mai mici il veti imparti in cate tavi credeti ca va ies. Presarati suprafata de lucru cu putina faina apoi intindeti aluatul cu un sucitor, dandu-i forma dorita. Alternativ, puteti unge suprafata de lucru cu putin ulei si aluatul va fi mai usor de intins.
Asezati apoi blatul de pizza intr-o tava unsa cu putin ulei, il ungeti cu sos de rosii si asezati deasupra topping-urile preferate. Puteti incerca reteta de pizza cu ton  sau pizza arabeasca cu carne.




PIZZA ARABEASCA CU CARNE
In alta ordine de idei, aluatul pentru blatul de pizza este foarte bun si daca doriti sa faceti paine.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...