SHAORMA CU PUI SI TZATIKI

ianuarie 31, 2015

ENGLISH RECIPE HERE

Ingrediente necesare pentru a prepara shaorma cu pui si tzatiki (3 portii):


- 3 lipii medii
- 4-500gr piept pui
- 1,5kg cartofi
- ketchup
pentru tzatiki:
- 400gr iaurt gras (preferabil, dar nu neaparat)
- 5 castraveti murati ( 6-9cm )
- 5-6 catei de usturoi
- sare si piper dupa gust
- marar ( optional )

Ultima reteta video
Placinta cu branza la tigaie


Pentru a prepara shaorma o idee mai dietetica, in loc de maioneza am folosit tzatiki, dar la cartofii prajiti sa stiti ca nu renunt sub nici o forma. Alternativ, puteti sa folositi si un sos de maioneza light in care sa adaugati cativa catei de usturoi iar in shaorma veti pune separat castraveciori murati feliati.
Daca va place varza puteti adauga si niste varza tocata fideluta. Noi ne-am lipsit de ea fara regrete.


Referitor la cantitatile de mai sus, noi am facut 2 shaorme "ambalate" si una la farfurie, a sotului - o farfurie adanca maricica plina cu varf... Lipiile le-am cumparat din Auchan (au si in Carrefour) unde au 3 dimensiuni de lipii: mica, medie si mare. Fiind experta in shaorma facuta acasa, vi le recomand pe cele medii ca sa le puteti manevra mai usor.
Carnea de pui se poate marina inainte sau se poate gati pur si simplu la gratar, tava sau tigaie teflonata.

 Mod de preparare shaorma cu pui si tzatiki:


Intai de toate am pregatit tzatiki pentru a-l avea la indemana cand asamblez shaorma. Am tocat castraveciorii murati cubulete mici si i-am amestecat cu usturoiul pisat si iaurt. Am adaugat sare si piper (marar n-am mai pus) si am lasat dressing-ul la temperatura camerei.




Am curatat cartofii, i-am taiat si i-am pus la prajit in ulei incins. Dupa aceea am taiat puiul felii medii, l-am presarat cu sare, piper si cimbru si l-am pus la prajit intr-o tigaie teflonata unsa cu putin ulei. Dupa ce s-a rumenit pe-o parte l-am intors pe partea cealalta. Cand cartofii si puiul au fost gata (cam in acelasi timp) am pus lipiile la incalzit intr-o tigaie (se poate si la microunde) ca asa am vazut ca face nenea ala de la care mai cumpar eu shaorma. Avand acum toate ingredientele pregatite, m-am apucat de impachetat shaorma.
Am luat o bucata de folie de aluminiu (aproximativ 15cm), am asezat-o pe o farfurie intinsa in partea de jos, depasind cam cu 3cm marginea farfuriei, apoi am asezat o lipie. Pe lipie am pus mai intai tzatiki din belsug, apoi cartofi prajiti si carnita de pui taiata bucatele. Peste am mai pus un strat de tzatiki (niciodata nu-i prea mult) apoi am stropit totul cu ketchup.




Impachetarea am facut-o astfel: capatul de jos (de unde este folia de aluminiu) l-am ridicat spre mijloc apoi am adus spre mijloc si partile laterale petrecandu-le usor una peste cealalta. Am procedat la fel cu folia de aluminiu ca sa nu se desfaca shaorma. Sotul meu a cerut shaorma la farfurie: un munte de cartofi prajiti peste care am imprastiat bucatele de pui, tzatiki si lipie separat, fara ketchup. Asa a vrut, asa i-am facut!
Uf, bine ca am terminat de scris ca mi s-a facut o pofta nebuna de shaorma cu pui si vreo luna-doua sper sa ma abtin... Nu-mi permit un asemenea “festin” prea des. Pana atunci imi vor tine de urat pozele :).
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

4 comentarii

  1. Nu stiam cum se face sosul :) Sigur e mai bun facut acasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La shaorma se pune de fapt maioneza. Eu am inlocuit-o cu tzatiki ca sa fie o idee mai light :)

      Ștergere
  2. Poate crede cineva ca eu n-am mancat in viata mea asa ceva , nici din comert si nici de casa?!? Si am vreo cativa ani ,dar cred ca n-am pierdut prea mult ... :)

    RăspundețiȘtergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...