PIFTIE DE PUI

februarie 12, 2015

Ingrediente necesare pentru a prepara piftia de pui:

- 1 pui intreg
- 2 morcovi
- 1 telina mica (sau 1/2 telina mai mare)
- 1 ceapa
- 1 capatana mica de usturoi (sau dupa gust)
- 30gr gelatina
- 3-4 frunze dafin
- sare dupa gust

Mod de preparare piftie de pui:

Daca aveti probleme cu transatul puiului (eu il chinui pe saracul pui de-i vine rau...) puteti folosi pulpe de pui, copanele si aripioare, cam 1,5 kg. Ideea este sa aveti carne cu os si piele ca sa dea gust piftiei. Am mancat si piftie facuta doar cu piept de pui si n-are nici un gust.



Deci, am luat puiul intreg, l-am spalat si l-am cioplit asa cum m-am priceput. Pe scurt, l-am ciopartit si l-am pus la fiert. L-am lasat sa fiarba in jur de 10 minute apoi i-am schimbat apa si l-am pus iar la fiert. Apa trebuie sa fie cat sa acopere carnea. Cand a inceput sa fiarba am adaugat legumele curatate dar intregi si frunzele de dafin. Puteti adauga si cateva boabe de piper dar va trebui sa le scoateti la sfarsit, lucru foarte usor daca strecurati supa.
Puiul trebuie sa fiarba la foc mic iar oala trebuie sa fie acoperita. Legumele le-am scos dupa vreo jumatate de ora ca sa nu se moaie prea tare iar carnea am mai lasat-o. Carnea de pui trebuie sa fiarba in jur de 1-1,5 ore, pana cand se desprinde cu usurinta de pe oase.
Cand a fost gata, am scos-o si am lasat-o sa se raceasca putin iar in supa ramasa in oala am adaugat usturoiul pisat si sare. Va spuneam mai devreme ceva de strecurat supa. Daca nu doriti usturoi in piftie il lasati in supa pana pregatiti gelatina, ca sa dea gust, apoi strecurati supa.



Mai departe am taiat feliute de morcov si telina si le-am asezat in castronele, ca decor. Daca nu doriti sa rasturnati piftia, puteti aseza legumele deasupra. Am separat apoi carnea de oase si piele, am taiat-o bucatele si am asezat-o peste legume.  
Acum sosise momentul sa prepar gelatina. Am masurat mai intai cata supa aveam, ca sa stiu cata gelatina sa folosesc. Sotului meu ii place ca piftia sa fie foarte bine inchegata asa ca am folosit gelatina conform instructiunilor de pe plic, desi mergea si mai putina ( in general 10gr gelatina pt 500ml lichid). Am lasat gelatina sa se hidrateze cateva minute in 150ml apa apoi am adaugat-o peste supa calduta si am amestecat pana s-a dizolvat complet.




Daca intre timp s-a racit o mai puneti putin la incalzit sau topiti gelatina separat la bain-marie, avand grija sa nu fiarba. Am turnat apoi supa cu gelatina in castroane (peste legume si carne) si, dupa ce s-au racit, le-am pus la frigider. Timpul de inchegare este in functie de marimea recipientelor, intre 2 si 4-5 ore. Daca doriti sa rasturnati piftia tineti recipientul cu piftie in apa fierbinte cateva secunde pana vedeti ca incepe sa se topeasca pe margine apoi puneti o farfurie deasupra si rasturnati.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...