BASCUTE CU BRANZA DULCE SI STAFIDE

martie 10, 2015

Ingrediente necesare pentru a prepara bascute cu branza dulce si stafide (13 bascute):

- 550gr faina
- 1 plic drojdie uscata (7gr)
- 250ml lapte
- 150gr zahar (1/2 pahar)
- 70ml ulei
- 1 fiola/lingurita esenta vanilie
- 1/2 lingurita sare

Pentru umplutura:
- 400gr branza dulce
- 2 oua
- 120gr zahar
- 2 lingurite esenta vanilie
- 50-100gr stafide

Pentru hidratarea stafidelor:
- 1/2 ceasca apa calda
- 1/2 lingurita zahar
- 1 lingurita esenta rom



Stafide am folosit doar 50gr pentru ca baiatul meu cel mare nici nu vrea sa auda de ele. Prin urmare, am facut o tava cu stafide si o tava fara stafide. Daca doriti ca toate bascutele sa aiba stafide, veti avea nevoie cam de 100gr.

Mod de preparare bascute cu branza dulce si stafide:

Mie imi place sa tin stafidele la hidratat cam 4 ore intr-un amestec de apa calda, putin zahar si esenta de rom, dar le puteti tine si mai putin.
Pasul urmator este pregatirea aluatului pentru bascute. Am incalzit laptele si l-am amestecat intr-un castron maricel cu uleiul, zaharul, 1/2 lingurita sare si esenta de vanilie. Separat, am amestecat faina cu drojdia si am turnat-o apoi, in ploaie, treptat, peste ingredientele lichide. Am amestecat cu lingura de lemn cat am putut si apoi am framantat aluatul cu mana pana a devenit moale si elastic. Am acoperit castronul cu un prosop si am lasat aluatul sa creasca, la caldura, timp de aproximativ o ora.




Dupa ce a trecut aceasta ora, am impartit aluatul in 2 parti egale, am uns masa cu ulei si am intins o foaie cu o grosime undeva intre 0,5 si 1cm (cam 0,7cm, sa zicem, asa, aproximativ). Am uns marginile unui castronel cu putin ulei si am decupat bascutele. Aluatul ramas l-am intins iar si am decupat alte bascute.
Am tapetat doua tavi cu hartie de copt, am uns hartia cu ulei si am asezat bascutele la distanta unele de altele, ca sa nu se uneasca in timpul coacerii. Le-am mai lasat la crescut cam o jumatate de ora si, in acest timp, am pregatit umplutura.
Am amestecat branza cu zaharul, cele doua oua batute si esenta de vanilie si am mixat putin ca sa se omogenizeze mai bine. Daca doriti toate bascutele cu stafide, acum este momentul sa le adaugati.




Sosise momentul sa fac niste adancituri in bascute pentru a pune branza, si mi-am dat seama ca nu am cu ce... Prin urmare, am apasat cu degetele in mijlocul fiecarei bascute, astfel incat sa se formeze niste adancituri. In fiecare adancitura am pus o lingura – o lingura si jumatate de umplutura si apoi am pus tava in cuptorul incins. Daca doriti ca bascutele sa fie lucioase, le puteti unge cu un amestec de ou batut, zahar si putin lapte.
La noi, aceasta a fost tava fara stafide, asa ca am adaugat acum si stafidele in crema de branza ramasa si am pregatit si a doua tava. Fiecare tava a stat la cuptor in jur de 15 minute.
Au fost delicioase, si cele cu stafide, si cele fara stafide. Le puteti decora cu niste zahar pudra dar, din punctul meu de vedere, sunt suficient de dulci si aratoase si fara.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...