LAPTE DE PASARE

martie 23, 2015

ENGLISH RECIPE HERE

Un desert rapid si delicios, excelent pentru intreaga familie!

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta lapte de pasare:

- 1l lapte
- 4 galbenusuri
- 4 albusuri
- 150-200gr zahar tos
- 1 lingura cu varf zahar pudra
- 1 lingura faina (optional)
- 3 lingurite esenta vanilie
- 1 varf de cutit sare
- scortisoara macinata pentru decor (optional)



Laptele de pasare este un desert delicios, potrivit pentru intraga familie si extrem de usor de preparat. Cand eram mica o intrebam pe mama de fiecare data de la ce pasare e laptele asta asa de bun... Din cate imi aduc eu aminte, laptele de pasare facut de mama era destul de fluid si, mai mult ca sigur, fara faina. Eu am ales o textura mai apropiata de budinca de vanilie (de care sunt indragostita) si din acest motiv am pus si faina.
Din cantitatile de mai sus am obtinut 3 portii generoase.

Mod de preparare reteta lapte de pasare:

Am pus laptele si zaharul tos la fiert intr-un vas ceva mai larg ca sa am loc si pentru bulgarasii de albus.




In timp ce fierbea laptele, am batut albusurile cu un varf de cutit de sare pana s-au intarit cam pe jumatate. Am adaugat apoi si zaharul pudra si am mixat pana albusurile s-au intarit bine-bine. Nu am pus zaharul pudra de la inceput pentru ca mi se pare ca albusurile se bat mai bine doar cu sare. Am luat cu lingura din albusurile batute si am pus la fiert in lapte.
Bulgarasii de albus trebuie sa fiarba cam 2 minute pe-o parte si 2 minute pe cealalta parte. Aveti grija sa nu puneti prea multi la fiert pentru ca se umfla si nu prea mai aveti loc sa-i intoarceti. Dupa ce au fiert pe ambele parti, i-am scos cu spumiera pe o farfurie intinsa. Am continuat pana am terminat albusul. Bulgarasii astia de albus sunt foarte gustosi si, daca aveti pofticiosi prin bucatarie, ar fi bine sa-i paziti ca sa nu dispara.




Am lasat laptele sa se raceasca, apoi am mixat galbenusurile cu 7-8 linguri de lapte si o lingura de faina. Aveti grija ca laptele sa fie doar caldut, nu fierbinte, altfel va iesi omleta. Am pus laptele inapoi pe aragaz si am turnat peste el amestecul de galbenusuri.
L-am tinut pe foc pana s-a ingrosat, amestecand continuu ca sa nu se prinda (cand incepe sa bolboroseasca inseamna ca este gata). Se poate face si la bain-marie, dar dureaza mai mult si rezultatul este acelasi. Dupa ce am oprit focul am pus si cele 3 lingurite de esenta de vanilie.
Crema astfel obtinuta am turnat-o in farfurii adanci si deasupra am asezat bulgarasii de albus. Pentru ca ne place foarte tare combinatia de scortisoara si aroma de vanilie, am presarat deasupra si putina scortisoara. Puteti inlocui scortisoara cu putina ciocolata rasa sau puteti lasa laptele de pasare asa cum este, adica delicios.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...