PAPRICAS DE PUI CU SMANTANA SI GALUSTE DE FAINA - RETETA VIDEO

martie 25, 2015


Papricasul de pui este o mancarica buna de te lingi pe degete, singura mea problema fiind ca nu ne putem opri din mancat. Ai mei mananca cel putin cate 2 portii de papricas de pui cu smantana :)
Daca nu va place boiaua de ardei iute, puteti folosi boia dulce.
In mod normal, din cantitatile de mai sus ies cam 4-5 portii.

Va mai recomand:
Ciulama de pui


Ingrediente necesare pentru a prepara papricas de pui cu smantana:

- 1kg pulpe pui dezosate
- 2 cepe
- 1 ardei rosu
- 6 catei de usturoi
- 200-250gr smantana
- 2 linguri pasta de tomate
- 1/2 lingurita boia de ardei iute
- 2 linguri faina
- 1 legatura patrunjel
- 2 frunze de dafin (optional)
- 1-2 linguri ulei
- sare dupa gust

Pentru galustele de faina:
- 2 oua mari
- 3 - 4 linguri cu varf faina
- sare si piper dupa gust

Instrumente utile

Aragaz Arctic AGM5500F, 4 arzatoare, Gaz, Safety Plus, Arzatoare cu eficienta ridicata, 50 cm, Alb

Ultima reteta video:

Tort cu crema de caramel si glazura de cacao





Mod de preparare reteta papricas de pui cu smantana: 


M-am apucat mai intai de pulpele de pui pe care le-am spalat si le-am pus la prajit intr-o tigaie teflonata unsa cu putin ulei. Le-am lasat sa se rumeneasca usor pe ambele parti, le-am presarat cu putina sare si le-am dat deoparte.
Am curatat ceapa si ardeiul, le-am tocat si le-am pus la calit intr-o tigaie cu o lingura mare de ulei (alta tigaie, nu cea in care am prajit carnea). Am tinut la foc mic, amestecand des, pana cand ceapa a devenit transparenta.




Am pus apoi intr-o cratita carnea prajita, ceapa si ardeiul, am acoperit cu apa si am pus la fiert. Tot acum am adaugat frunzele de dafin, 1/2 lingurita boia iute si sare. Am lasat sa fiarba cam 15 minute, apoi am adaugat si pasta de tomate. Pentru a prepara galustele de faina, am batut cele 2 oua cu furculita, am adaugat ceva sare si piper, apoi faina, treptat. Acest amestec trebuie sa fie mai gros decat cel de clatite dar sa ramana, totusi fluid.
Am dat focul mic la papricasul de pui apoi am luat cu lingurita din compozitia pentru galuste si am pus la fiert, in mancare. Dupa ce terminati cu galustele, nu amestecati imediat in papricas, ca sa nu se farame. Le lasati in pace pana vedeti ca s-au intarit putin si apoi amestecati (cam 2-3 minute).
In timp ce galustele fierbeau, am zdrobit usturoiul si l-am pus in cratita, apoi am amestecat 2 linguri de faina cu putina apa rece, am asezonat cu sare si piper, am adaugat smantana si am turnat in papricasul de pui.




Am mai lasat papricasul de pui sa fiarba, la foc mic, cam 8-10 minute, amestecand des. Dupa ce am oprit focul, am tocat patrunjelul si l-am presarat deasupra. Si gata! Un raport excelent efort depus – rezultat.
Daca doriti, papricasul de pui cu smantana si galuste de faina se poate servi cu mamaliguta sau cel mai bine fara, ca sa aveti mai mult loc in farfurie.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

7 comentarii

  1. Nu am mai făcut papricaș de pui niciodată și mi-e ca n-o să iasă găluștile. Ceva sfaturi în plus pt începători?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se fac foarte usor galustele de faina. Aluatul trebuie sa fie ceva mai gros decat aluatul pentru clatite dar fluid. Ca sa verifici cum ies galustele, faci in felul urmator: pui cam jumatate de lingurita de aluat in papricasul de pui, lasi sa fiarba 5 minute si vezi ce se intampla. Daca se dezintegreaza mai pui putina faina in aluat. Daca iese prea tare, mai pui putina apa in aluat.

      Ștergere
  2. Am facut si eu papricas dar mi-au iesit cam imprastiate galustele. Oare de ce?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu aveti voie sa amestecati in primele 2-3 minute sau pana cand vedeti ca se leaga. Daca amestecati de la inceput galustele nu isi mai pastreaza forma.

      Ștergere
  3. Ce pofta mi-ai facut!!! Nu am mai mancat papricas de ani buni!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vaaai, nu stiu cum poate rezista cineva atata timp fara papricas :)))))

      Ștergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...