PLACINTA CU BRANZA SARATA CU FOI FINE DE CASA

aprilie 07, 2015

Ingrediente necesare pentru a prepara placinta cu branza sarata (o tava de 25/35cm):

Pentru foile fine de placinta:
- 400-450gr faina
- 250ml apa calda
- 50ml ulei
- 1 lingurita sare
- faina pentru framantat si intins foile (cam 50gr)
- 1/2 ceasca ulei pentru uns foile (aproximativ)
Pentru umplutura:
- 400-450gr branza telemea
Foile fine de placinta se prepara foarte usor dar este foarte important sa folositi o faina de calitate. Daca faina nu este buna veti vedea inca din etapa framantarii in castron ca aluatul nu este elastic si are tendinta sa se rupa. La fel de important este sa nu va apucati sa intindeti o foaie de placinta cat masa, asa cum facea strabunica mea.



Va recomand sa lucrati cu bucati mai mici de aluat pentru ca sunt mult mai usor de manevrat si riscul sa se rupa este mai mic.
Va recomand si burekul cu branza sarata.

Mod de preparare placinta cu branza sarata:


Am pregatit mai intai branza, zdrobind-o cu furculita, si apoi m-am apucat de aluat.
Am pus intr-un castron 250ml apa calda, 50ml ulei si o lingurita de sare. Am adaugat apoi faina cernuta, treptat, amestecand in acelasi timp cu lingura de lemn. Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana pana a devenit moale, elastic, foarte fin si nelipicios. Cantitatea de faina necesara este undeva intre 400 si 450gr, in functie de tipul de faina.
Am mutat apoi aluatul pe masa presarata cu faina, l-am acoperit cu un prosop si l-am lasat sa se odihneasca vreo 10 minute. Dupa ce au trecut cele 10 minute, l-am mai framantat putin, adaugand si un pic de faina la framantat ca sa nu se lipeasca. Dupa cea de-a doua runda de framantat aluatul are o textura mult mai neteda si este in continuare moale si elastic. 





Am impartit apoi aluatul in 3 parti (preferabil egale, dar eu nu reusesc), am pastrat o bucata de aluat iar pe celelalte 2 le-am pus deoparte si le-am acoperit cu un prosop.
Am presarat suprafata de lucru cu faina apoi, din bucatica de aluat pastrata, am intins o foaie groasa cam de jumatate de centimetru.
Am ridicat foaia pe palme si am rasucit-o putin ca sa se mai intinda apoi am asezat-o iar pe masa si am inceput sa trag de ea. Am tras de foaia de aluat si de la margini dar si dinspre mijloc spre exterior, bagand palmele pe sub aluat pana cand a devenit aproape transparent. In aceasta etapa exista posibilitatea sa se mai lipeasca foaia de aluat de masa asa ca tin o gramajoara de faina pe marginea mesei si, la nevoie, trag repede putina faina sub aluat. I-am dat forma dreptunghiulara pentru ca asa imi este mai usor.



Dupa ce am terminat de intins foaia fina de placinta, am uns-o bine cu ulei cu mana, nu cu pensula si am presarat branza deasupra.
Am rulat apoi foaia de placinta si, dupa fiecare rulare, o ungeam cu ulei si pe partea cealalta, astfel incat sa fie unsa pe ambele parti. Cand am terminat am ridicat placinta cu grija, tinand-o si de mijloc si am asezat-o intr-o tava unsa si ea cu putin ulei si. Am procedat la fel cu celelalte 2 bucati de aluat. 
Dupa ce am asezat toate rulourile in tava, le-am uns cu ulei si am pus tava in cuptorul incins pentru 30 de minute.
Dupa ce au trecut cele 30 de minute am scos tava, am acoperit-o cu un prosop si am lasat-o putin sa se raceasca inainte de a o taia. Si, ca de obicei, ai mei m-au certat ca le-am facut doar o tava de placinta cu branza.
Daca va place placinta cu branza, puteti incerca si varianta la tigaie: placinta cu branza la tigaie.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

4 comentarii

  1. Am încercat reţeta şi este foarte bună. Am făcut aluatul cam din trei sferturi de kg făină, să îmi rămână şi pentru un experiment culinar (mi-a povestit o bună prietenă despre şi am încercat). Respectiv, restul de aluat rămas l-am împărţit în mingiuţe de mărimea unei roşii, pe care le-am întins cât de subţire am putut (au rezultat foi rotunde de mărimea unui capac de oală). În mijloc am pus dulceaţă şi le-am împăturit ca pe poale-n brâu. Le-am prăjit în ulei (durează foarte puţin) şi le-am servit calde. Prietena mea îmi recomandase dovleac cu zahăr şi scorţişoară pe post de umplutură, dar, deocamdată, n-am dovleac în casă. Foarte bun aluatul şi pentru astfel de plăcinte. Mulţumim pentru reţetă, e foarte bună, iar foile sunt mult mai bune comparativ cu cele din comerţ, mult prea fragede (se rup uşor crude, iar coapte se sfărâmă).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Ma bucur ca v-a placut reteta :). Buna ideea placintelelor cu dulceata!

      Ștergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...