SALATA CU PUI, CIUPERCI SI MAIONEZA LIGHT

aprilie 24, 2015


ENGLISH VERSION HERE

 Salata cu pui ciuperci si sos de maioneza light este o salata foarte gustoasa, satioasa si este excelenta ca aperitiv. Noua ne place foarte mult si, trebuie sa recunosc, de multe ori o cumpar de prin magazine. Nu este la fel de buna ca salata cu pui, ciuperci si maioneza facuta in casa dar, cand pofta-i mare, ne sacrificam :)

Ingrediente necesare pentru a prepara salata cu pui, ciuperci si sos de maioneza light:


- 1 piept de pui maricel (cam 500gr )
- 800gr ciuperci champignon
- 4-5 castraveti murati
- 1/2 legatura marar (optional )

Pentru sosul de maioneza light aveti nevoie de:
- 280gr iaurt ( 2 pahare de 140gr )
- 1 cartof fiert in coaja
- 1 galbenus de ou fiert tare
- 1 lingura cu varf mustar
- 2 linguri ulei
- zeama de la 1/4 lamaie ( sau dupa gust )
- sare si piper dupa gust
- 4 catei de usturoi



Puteti folosi si ciuperci din conserva sau borcan si, in acest caz, scapati de fiert si chiar si de tocat ciupercile (majoritatea ciupercilor conservate sunt gata tocate). Exista si optiunea sa folositi ciuperci congelate, sunt gata tocate dar trebuie fierte. Si mai exista si posibilitatea sa puneti in salata ciuperci proaspete crude, lucru pe care, va spun sincer, eu nu indraznesc sa-l fac.
Sosul de maioneza light se prepara foarte usor, cu doar 2 linguri de ulei si vi-l recomand cu caldura. Din ingredientele de mai sus am obtinut cam 400ml de sos de maioneza light.
Mararul l-am trecut ca ingredient optional pentru ca este prima data cand il folosesc si nici nu tin minte sa mai fi vazut pe undeva salata cu pui, ciuperci, maioneza si marar. A fost cerinta sotului si vreau sa va spun ca a fost foarte inspirat: salata a fost delicioasa!!!



Mod de preparare salata cu pui, ciuperci si sos de maioneza light:


Pentru a prepara sosul de maioneza light am fiert mai intai cartoful (cu tot cu coaja) si oul. Oul l-am fiert cam 8-9 minute, ca sa fie tare.
Am pus intr-o farfurie adanca toate ingredientele (cartoful fiert si curatat de coaja), galbenusul fiert, iaurtul, mustarul, uleiul si zeama de lamaie, am pisat cu furculita apoi am pasat totul prin sita. Se poate face si la blender dar prin sita se paseaza mult mai bine. Am mai adaugat sare si piper si am mixat cam 2 minute ca sa se omogenizeze. La sfarsit am adaugat si usturoiul zdrobit si am amestecat. Mai multe imagini cu prepararea sosului de maioneza light gasiti aici




Si acum sa va povestesc despre salata propriu-zisa. Am pus o oala cu apa si sare la fiert si, cand a inceput sa clocoteasca, am adaugat ciupercile tocate. Ciupercile mai mici le-am taiat in 6 bucati, pe cele mai mari in 8 iar cotoarele in 2. Le-am lasat sa fiarba timp de 10 minute, le-am scurs si le-am lasat sa se raceasca. si usturoiul zdrobit si am amestecat.
Pieptul de pui l-am taiat bucati mai mici si l-am fiert si pe el, l-am scurs si l-am lasat sa se raceasca. Dupa ce s-a racit l-am tocat cubulete mici. Am tocat si castravetii murati mai intai in sferturi, pe lungime, apoi feliute. Am luat apoi un castron maricel, am pus in el pieptul de pui, ciupercile si castravetii si am amestecat totul cu sosul de maioneza. La sfarsit am adaugat si mararul tocat, desavarsind astfel gustul salatei cu pui, ciuperci si maioneza.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...