CIORBA DE CARTOFI CU AFUMATURA

mai 28, 2015

Ingrediente necesare pentru a prepara ciorba de cartofi cu afumatura (aproximativ 6 portii):

- 1 kg cartofi
- 200-300gr afumatura (daca este cu os, puneti ceva mai multa)
- 1 morcov
- 1 felie de telina
- 1 ceapa
- 1 ardei rosu
- 2 linguri pasta de tomate
- 200gr smantana
- 1 lingurita cu varf de tarhon uscat
- 1 lingura de otet
- sare dupa gust
Optional:
- jumatate de lingurita de chimen
- 2 linguri de ulei pentru calit legumele si afumatura (daca afumatura nu are grasime)



Puteti folosi ce afumatura va place. Eu am folosit feliute subtiri de jambon afumat pe care le-am taiat fasii inguste ca sa se amestece frumos in ciorba. Feliutele de jambon aveau si putina grasime, asa ca nu am mai adaugat ulei. Dar haideti mai bine sa va povestesc in detaliu cum am preparat aceasta minunata ciorbita de cartofi cu afumatura.

Mod de preparare ciorba de cartofi cu afumatura: 

Am taiat afumatura fasii inguste si am pus-o sa se rumeneasca putin intr-o tigaie antiaderenta fara ulei. Daca afumatura pe care o folositi nu are deloc sau nu are suficienta grasime, adaugati si 1-2 linguri de ulei in tigaie. Am tinut afumatura pe foc, amestecand din cand in cand, pana si-a schimbat usor culoarea (cam 4 minute) apoi am adaugat ceapa tocata marunt, ardeiul taiat fasii micute si morcovul dat pe razatoarea mare.




Am lasat legumele sa se caleasca alaturi de afumatura pana s-au muiat. In acest timp, am tocat cartofii cubulete maricele si am dat telina pe razatoarea mare.
Dupa ce s-au calit ceapa, ardeiul, morcovul si afumatura, le-am mutat intr-o oala pentru ciorba, am adaugat cartofii, telina si apa fierbinte (ca sa termin treaba mai repede) si am pus la fiert. Am mai adaugat jumatate de lingurita de chimen macinat si putina sare. Sare nu am pus prea multa in acest moment pentru ca si afumatura este sarata si verific la sfarsit daca mai este nevoie sau nu. Mai spre sfarsitul fierberii am adaugat si pasta de tomate si am potrivit de sare.




Cand toate legumele au fost fierte, am amestecat smantana cu cateva linguri de ciorba si am pus-o si pe ea in oala. Am mai lasat sa dea cateva clocote si ciorba mea de cartofi cu afumatura era gata.
Dupa ce am oprit focul i-am pus o lingura de otet si o lingurita cu varf de tarhon uscat si am lasat-o sa stea putin inainte de servire.
Sotul meu, care nu prea agreeaza ciorbele, a fost incantat de ciorba mea.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...