COTTAGE PIE

mai 10, 2015

Ingrediente necesare pentru a prepara Cottage Pie:

- 1kg carne tocata de vita
- 1 ceapa mare
- 1 morcov
- 4 catei de usturoi
- 1/2 lingurita de cimbru
- 2 linguri pasta de tomate
- jumatate de ceasca vin rosu sec
- sare si piper dupa gust
- 1 legatura patrunjel

Pentru piureul de cartofi:
- 1.5kg cartofi
- jumatate ceasca lapte
- 1 cubulet de unt
- 2 galbenusuri
- sare si piper dupa gust
- 40 gr parmezan ras

Cottage Pie este un fel de musaca ( conform dictionarului! ) cu un strat de carne tocata de vita si un strat de piure de cartofi. Este o varianta a Sheperd's Pie ( Placinta Ciobanului ) care se prepara cu carne de miel sau oaie. Cum la mine in casa nu are ce cauta mielul ( poate doar viu, ca sa ne jucam cu el ) optez pentru varianta cu vita.



Mod de preparare cottage pie:

Intai de toate am preparat piureul de cartofi ca sa se poata raci putin inainte de a-l amesteca cu galbenusurile. In consecinta, am curatat cartofii, i-am spalat, i-am taiat cuburi maricele si i-am pus la fiert in apa cu sare.




Dupa ce au fiert, i-am scurs bine, i-am pisat si am adaugat niste piper, untul si laptele. Dupa ce s-a racit un picut ( cat sa nu fie fierbinte ) am adaugat cele doua galbenusuri si am amestecat bine ca sa se omogenizeze.
Mai departe, am pus carnea tocata la calit intr-o tigaie antiaderenta fara ulei si am tinut-o pana a devenit albicioasa, amestecand din cand in cand. Am adaugat apoi ceapa tocata marunt si morcovul dat pe razatoarea mare.




Cand ceapa a devenit usor transparenta, am adaugat vinul, usturoiul zdrobit si pasta de tomate si am lasat sa fiarba pana a scazut sosul format. Dupa ce am oprit focul am adaugat si patrunjelul tocat. Si am mai adaugat ceva: cele dou albusuri ramase si cu care nu aveam ce altceva sa fac.
In continuare, am trecut la asamblare: am asezat intr-o tava ceramica amestecul de carne iar peste el piureul de cartofi. Am presarat parmezan ras deasupra si am pus tava la cuptor pentru 30 de minute, ca sa se rumeneasca deasupra.
In concluzie, ca-i spuneti Cottage Pie, sau Sheperd's Pie sau musaca nu prea conteaza. Ideea este ca e un preparat absolut delicios pe care trrebuie neaparat sa-l testati!
Spor la gatit si pofta buna!
Daca va place musacaua, va recomand cu drag reteta de musaca de cartofi si vinete.
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...