PLACINTA CU CIUPERCI CU FOI FINE DE CASA

mai 06, 2015

 

Ingrediente necesare pentru a prepara placinta cu ciuperci

Pentru foile fine de placinta aveti nevoie de:
- 400-450gr faina 000
- 250ml apa calda
- 50ml ulei
- 1 lingurita de sare
Pentru umplutura aveti nevoie de:
- 700gr ciuperci champignon
- 1 ceapa mare ( sau 2 daca sunt mai mici )
- 1 ou
- 2 linguri smantana 
- 1-2 linguri de ulei
- 1 legatura marar
- sare si piper
Pentru framantat si uns foile:
- 50gr faina ( aproximativ )
- 1/2 ceasca ulei

Instrumente utile:



Daca ar fi sa intocmesc un top al preparatelor cu ciuperci, placinta aceasta ar fi pe primul loc. Daca tineti post, renuntati la smantana si la ou si adaugati in compozitia de ciuperci o lingura de pesmet ca sa o lege un pic. O puteti prepara si cu foi de placinta din comert dar foile de placinta preparate acasa sunt mult mai gustoase si merita sa munciti un picut pentru a le prepara :).
Placinta cu ciuperci este pur si simplu minunata si calda dar si rece, o puteti servi ca gustare sau ca aperitiv.
Pentru coacere am folosit o tava de 25/35cm.

Mod de preparare placinta cu ciuperci: 

Pentru aceasta placinta cu ciuperci am pregatit mai intai umplutura, ca sa aiba timp sa se raceasca un pic. Am tocat ceapa foarte marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie cu o lingura de ulei.




Am lasat-o pe foc, amestecand din cand in cand, pana a devenit usor transparenta, apoi am adaugat ciupercile tocate si ele marunt. Am lasat sa fiarba pana cand a scazut apa lasata de ciuperci. Mai spre sfarsitul fierberii am adaugat smantana, sare si piper si, dupa ce am oprit focul am pus si mararul tocat. Compozitia de ciuperci trebuie sa fie scazuta bine si foarte condimentata ( eu am pus cam 3/4 lingurita de piper ) Am lasat sa se raceasca si apoi am adaugat si oul batut.
Si acum ne putem apuca de foile fine de placinta. Am pus intr-un castron incapator 250ml apa calda, 50ml ulei si o lingurita de sare apoi am adaugat faina, amestecand in acelasi timp cu lingura de lemn.




Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana. L-am framantat pana am obtinut un aluat moale, elastic si nelipicios. Cand am terminat de framantat am pus aluatul pe suprafata de lucru presarata cu faina, l-am acoperit cu un prosop si l-am lasat sa se odihneasca vreo 10 minute. Dupa cele 10 minute l-am mai framantat putin ( daca vedeti ca se lipeste mai adaugati faina ) dupa care l-am impartit in 3 parti egale, pentru 3 foi.
Am pastrat o bucata de aluat iar pe celelalte 2 le-am acoperit si le-am pus deoparte. Bucata de aluat pastrata am pus-o pe masa infainata bine si, cu ajutorul unui sucitor, am intins o foaie cam de jumatate de centimetru grosime. Am ridicat aceasta foaie pe palme, am intins-o un pic, apoi am asezat-o la loc pe masa si am tras de ea pana a devenit aproape transparenta. Am tras de foaie si de pe margini dar si dinspre mijloc spre exterior, bagand mana de sub ea. Daca vedeti ca incepe sa se lipeasca, mai puneti niste faina sub foaie. Eu i-am dat o forma dreptunghiulara.
Dupa ce am intins foaia de placinta, am uns-o bine cu ulei si am presarat deasupra 1/3 din amestecul de ciuperci. Am rulat apoi placinta si, dupa fiecare rulare ii ungeam si spatele cu ulei ( adica partea care fusese pe masa )
Cand am terminat, am ridicat placinta cu ciuperci cu grija, bagand mainile pe sub ea, astfel incat sa o tin si de capete si de mijloc, si am asezat-o in tava unsa cu ulei.
Am procedat la fel cu celelalte 2 bucati de aluat. Dupa ce am asezat toate cele 3 bucati de placinta cu ciuperci in tava, le-am uns bine cu ulei si le-am bagat in cuptorul incins pentru 30 de minute. Cand am scos placinta cu ciuperci din cuptor, am acoperit-o cu un prosop si am lasat-o sa se raceasca putin inainte de a o taia.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...