LANGOSI CU BRANZA

august 24, 2015

Vreau sa va spun ca nu am mai facut langosi cu branza de vreo 3 ani de zile, daca nu chiar mai mult. Pur si simplu uitesem de ei :).
Desi langosii sunt cu branza sarata, mie imi place sa ii pudrez cu putin zahar. De data asta pur si simplu nu am apucat, atat de repede s-au mancat. Cat pe ce sa nu reusesc nici poza sa le fac :). Sunt si foarte usor de preparat, nici nu merita sa bateti drumul sa-i cumparati. Si, nu cred ca este nevoie sa va mai spun, langosii cu branza facuti acasa sunt mult mai gustosi :)


Ingrediente necesare pentru a prepara reteta langosi cu branza:


- 450gr faina
- 300ml apa calduta
- 1 plic drojdie uscata ( 7gr )
- 1 lingurita de sare
- 1 lingurita de zahar
- 250gr branza telemea
- ulei pentru prajit si pentru modelat langosii cu branza

Mod de preparare langosi cu branza:


Am pus intr-un castron incapator 300ml apa, 1 lingurita de zahar si 1 lingurita de sare. Am adaugat apoi faina amestecata cu drojdie, in ploaie, amestecand in acelasi timp.




Cand am terminat de adaugat faina, am framantat aluatul 2-3 minute. Aluatul de langosi este moale si lipicios iar framantarea lui este o adevarata placere… Cand am terminat si cu framantatul, am acoperit castronul cu un prosop curat si am lasat aluatul sa dospeasca vreo 45 de minute.
Dupa cele 45 de minute aluatul meu crescuse frumos. Am uns suprafata de lucru cu ulei din belsug, m-am uns si pe maini cu ulei si am impartit aluatul in bucatele cam cat un ou maricel. Am uns fiecare bucatica de aluat cu ulei si le-am lasat sa se odihneasca 10 minute.




Inainte de a trece la modelarea langosilor, vreau sa va atrag atentia ca aluatul este moale si lipicios si trebuie sa lucrati cu mult ulei. Am luat cate o bucatica de aluat, am intins-o cu mana, dandu-i o forma aproximativ rotunda, si am asezat in mijloc 1-2 linguri de branza data pe razatoarea mare. Am pliat apoi aluatul ai am apasat pe margini ca sa se lipeasca. Langosii cu branza astfel aranjati i-am pus la prajit in ulei incins si i-am lasat sa se rumeneasca pe ambele parti.
Cand mutati langosii cu branza in tigaie trebuie sa aveti mana unsa cu ulei si sa-i manevrati cu grija.
Dupa ce s-au rumenit frumos i-am scos pe hartie absorbanta ca sa scape de excesul de ulei.
Langosii cu branza sunt deliciosi calzi. La noi nu au apucat sa se raceasca :).
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

10 comentarii

  1. Oh amincercat reteta ta de langosi ieste rapida si au iesit foarte buni multumim si mult noroc incontinuoate felicitari

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc frumos! Ma bucur ca v-au placut langosii :)

    RăspundețiȘtergere
  3. am facut si eu langosi si sunt foarte buni

    RăspundețiȘtergere
  4. am facut si eu langosi si sunt foarte buni

    RăspundețiȘtergere
  5. Ioi ce-mi mai plac langosii cu branza sa-mi trimiteti si mie vreo 10

    RăspundețiȘtergere
  6. Bunica ne facea langosi cu branza si smantana, un deliciu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bunica mea era specializata in placinta cu branza si alte retete bulgaresti :)

      Ștergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...