FOCACCIA

noiembrie 06, 2015

ENGLISH RECIPE HERE

Focaccia este o specialitate italiana, o paine de forma plata, coapta la cuptor, asemanatoare cu un blat de pizza. Focaccia se poate prepara in diverse variante: asezonata cu ulei de masline si ierburi aromatice, cu masline, cu rosii, cu ceapa sau branzeturi.
Eu am pregatit o focaccia simpla, cu ulei de masline si oregano. Este foarte gustoasa si aromata, se prepara foarte usor si merge foarte bine la salate :).
Tava pe care am folosit-o pentru a coace Focaccia are dimensiunea 25/35cm. Se poate folosi si o tava putin mai mare.




Ingrediente necesare pentru a prepara Focaccia:

- 450gr faina
- 250ml apa calduta
- 1 plic de drojdie uscata (7gr) sau 15 gr drojdie proaspata
- 1 lingurita de zahar
- 1 lingurita de sare
- 3 linguri de ulei de masline
Pentru uns focaccia:
- 1 lingura si jumatate - 2 linguri ulei de masline
- 1 lingura apa
- 1 lingurita oregano (sau alte ierburi aromatice)
Optional: sare de mare pentru presarat deasupra

Mod de preparare Focaccia: 

Am pus intr-un castron incapator 250ml apa calduta, 3 linguri de ulei de masline, 1 lingurita de zahar si 1 lingurita de sare.
Am adaugat faina amestecata cu drojdie, treptat, amestecand in acelasi timp.
Nota: daca folositi drojdie proaspata o amestecati cu o lingurita de zahar pana devine fluida apoi o adaugati in bolul cu apa.
Cand nu am mai putut amesteca, am adaugat restul de faina si am inceput sa framant aluatul cu mana.




Dupa ce am terminat de adaugat faina am mai framantat aluatul 2-3 minute. Cand terminam de framantat, aluatul trebuie sa fie moale, elastic si nelipicios.
Am uns aluatul pentru Focaccia cu ulei, l-am acoperit si l-am pus la crescut intr-un loc caldut pentru 45 de minute.
Dupa ce au trecut cele 45 de minute, am uns o tava cu ulei de masline si am asezat aluatul in tava. Am intins aluatul cu palmele pe toata suprafata tavii si l-am lasat sa se odihneasca vreo 10 minute.




Am facut apoi mici gropite in aluat, cu degetul, apasand aluatul pana atingeam tava. Am lasat aluatul sa se mai odihneasca aproximativ 15 minute. Dupa ce au trecut si aceste 15 minute, am stropit aluatul pentru Focaccia cu un amestec format din ulei de masline, apa si oregano. Daca doriti, puteti presara si sare de mare.
Am pus apoi tava in cuptorul preincalzit pentru aproximativ 25 de minute (sau pana se rumeneste frumos).
Dupa ce am scos tava din cuptor, am lasat Focaccia sa se raceasca un picut inainte de a o taia. Este foarte aromata si gustoasa iar ai mei spun ca are gust de pizza :). Dupa cum va spuneam, merge foarte bine la salate, dar nu numai.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

V-am pregatit si un clip video cu reteta de focaccia (CC-subtitrare in limba romana):



You Might Also Like

1 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...