FRITTATA CU LEGUME, SUNCA SI CASCAVAL

noiembrie 14, 2015


Frittata este un preparat italian pe baza de oua, ceva intre omleta si quiche, imbogatit cu branzeturi, carne, legume sau paste. Cel mai mult se aseamana cu omleta spaniola (tortilla de patatas).
Puteti adauga in compozitia pentru Frittata cam orice va este pe plac, dar trebuie sa tineti cont ca anumite ingrediente trebuie gatite inainte. Daca doriti sa folositi legume cu un continut mai mare de apa, va trebui sa le caliti inainte ca sa se evapore apa din ele, altfel exista riscul sa iasa frittata prea moale si apoasa. Carnea trebuie si ea preparata termic inainte de a fi adaugata la Frittata pentru timpul de coacere (la cuptor) este destul de scurt.



Ingrediente necesare pentru a prepara Frittata cu legume, sunca si cascaval (pentru o tava de 23/23cm): 

- 8 oua
- 1 ceapa
- 1 ardei rosu
- 200gr ciuperci champignon
- 150gr sunca presata
- 150gr cascaval
- 1 lingura de ulei
- sare si piper dupa gust

Mai aveti nevoie de putin ulei/unt si pesmet pentru uns si tapetat tava.

Mod de preparare Frittata cu legume, sunca si cascaval: 

Dupa cum va spuneam, unele ingrediente trebuie gatite inainte de a fi adaugate la frittata, asa ca m-am apucat de treaba. Am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie antiaderenta cu o lingura de ulei.
Cand a deventi usor translucida, am adaugat sunca presata taiata patratele mici. Am lasat sunca sa se rumeneasca un picut apoi am adaugat ardeii tocati fasii micute si ciupercile tocate.




Am asezonat cu sare si piper si am tinut pe foc, amestecand din cand in cand, pana a scazut apa lasata de legume. Acest amestec de legume si sunca trebuie lasat sa se raceasca. Nu este necesar sa se raceasca complet, ci doar cat sa nu mai fie fierbinte ca sa nu se inchege ouale. Ca sa se raceasca mai repede, eu am mutat intregul amestec de legume si sunca intr-o farfurie adanca.
Intre timp, am uns o tava cu ulei si am tapetat-o cu pesmet. Am batut apoi ouale si am adaugat putina sare si piper. Peste ouale batute am adaugat cascavalul dat pe razatoare si amestecul de legume si sunca.




Am amestecat si am turnat in tava. Am pastrat cateva feliute de ciuperci pe care le-am asezat deasupra frittatei, ca decor, apoi am pus tava in cuptorul preincalzit pentru aproximativ 25 de minute.
Timpul de coacere poate sa difere si cel mai bine este sa verificati Frittata inainte de a o scoate din cuptor.
Dupa ce am scos Frittata din cuptor am lasat-o cateva minute sa se raceasca inainte de a o servi. Este delicioasa si calda, dar si rece :).
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...