CORNURI CU BRANZA SARATA (RETETA VIDEO)

februarie 06, 2016


ENGLISH RECIPE HERE

Cornurile cu branza sarata sunt excelente la micul dejun, servite ca gustare sau pentru pachetelul celor mici. Se prepara foarte usor, mult mai usor decat placinta cu branza cu foi de casa. Deci, daca aveti pofta de o placinta cu branza si nu aveti prea mult timp la dispozitie, puteti opta pentru cornurile cu branza sarata :). Sunt pufoase si foarte gustoase si nu prea-ti vine sa te mai opresti din mancat.
Inainte de a pune cornurile la cuptor le puteti presara cu mac, susan sau cu seminte sau le puteti lasa simple, dupa preferinta.

Pentru a fi la curent cu cele mai noi retete va invit sa va abonati la canalul meu de YouTube.



Ingrediente necesare pentru a prepara cornuri cu branza sarata:

- 500gr faina
- 1 pliculet de drojdie uscata (7gr)
- 250ml lapte caldut
- 50gr unt
- 1 galbenus
- 1 lingurita de sare
- 1 lingurita de zahar

Umplutura : 150gr branza sarata (telemea, preferabil maturata)

Pentru uns: 1 galbenus

Optional: sare grunjoasa si mac pentru presarat deasupra

Mod de preparare cornuri cu branza sarata:

Reteta video (Cc - Subtitrare in limba romana)


Mai intai am pus laptele si untul intr-o craticioara, pe aragaz, pana s-a topit untul. Am asteptat sa se racoreasca un pic apoi l-am mutat intr-un vas incapator impreuna cu 1 lingurita de sare, 1 lingurita de zahar si galbenusul. Am amestecat putin ca sa se omogenizeze.




Am adaugat apoi faina amestecata cu drojdia uscata, treptat, amestecand in acelasi timp cu lingura de lemn. Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana, adaugand si restul de faina.
Dupa ce am terminat de adaugat faina am mai framantat aluatul cateva minute. Daca aluatul este in continuare lipicios, puteti sa mai adaugati faina. Cantitatea de faina depinde foarte mult si de tipul de faina pe care il folositi. Cand terminam de framantat, aluatul trebuie sa fie moale, elastic si nelipicios.
Am acoperit aluatul si l-am lasat la crescut intr-un loc caldut timp de aproximativ 1 ora ( pana isi dubleaza volumul).
Dupa ce a crescut aluatul, l-am impartit in 2 parti egale. Am pastrat o bucata de aluat iar pe cealalta am pus-o deoparte. Bucata de aluat pastrata am asezat-o pe suprafata de lucru presarata cu faina si, cu ajutorul unui sucitor, am intins-o in forma de cerc (aproximativ 29cm diametru). Am taiat cercul de aluat mai intai in 2 jumatati, apoi fiecare jumatate in 3, obtinand astfel 6 triunghiuri de aluat.




La baza fiecarui triunghi am asezat cam 2 lingurite de branza data pe razatoare. Acum urmeaza impachetarea cornurilor cu branza sarata :). Ca sa nu curga branza din ele, am indoit capetele de la baza triunghiului spre interior apoi am rulat de la baza spre varf, formand astfel cornul.
Se repeta operatiunea cu cea de-a doua bucatica de aluat.
Am asezat cornurile intr-o tava tapetata cu hartie de copt, pastrand ceva distanta intre ele, si le-am lasat sa se odihneasca aproximativ 20 de minute. Dupa ce au trecut cele 20 de minute am uns cornurile cu galbenus de ou si le-am pus in cuptorul preincalzit pentru aproximativ 20 de minute.
Dupa ce am scos cornurile cu branza sarata din cuptor le-am lasat sa se racoreasca un pic, nu prea mult pentru ca nu mai puteam de pofta :).
S-au mancat rapid si au fost exceptionale! Sunt foarte bune si calde, si reci, iar de ramas pe-a doua zi nici nu se pune problema.
Sper sa incercati si voi aceasta reteta pentru ca este pur si simplu minunata :).
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...