FOCACCIA CU CASCAVAL

februarie 11, 2016


ENGLISH RECIPE HERE

Dragii mei, desi Focaccia este o paine, o specialitate italiana, in varianta cu cascaval este mai gustoasa decat o placinta si, cel putin noua, nu ne mai trebuie altceva :). Este foarte usor de preparat si este excelenta servita ca atare, calduta sau rece, sau impreuna cu un preparat mai simplu, gen salata.
Noua ne place la nebunie Focaccia cu cascaval si va invit si pe voi sa incercati aceasta minunata reteta.
Tava pe care am folosit-o pentru a coace Focaccia cu cascaval are dimensiunea 25/35cm. Se poate folosi si o tava putin mai mare.



Ingrediente necesare pentru a prepara Focaccia cu cascaval:


- 450gr faina
- 250ml apa calduta
- 1 plic de drojdie uscata (7gr)
- 1 lingurita de zahar
- 1 lingurita de sare
- 3 linguri de ulei de masline
- 200gr cascaval taiat cubulete mici

Mai aveti nevoie de:
- 2 linguri ulei de masline pentru uns Focaccia cu cascaval
- 1 lingurita oregano (sau alte ierburi aromatice)

Mod de preparare Focaccia cu cascaval: 

Reteta video (CC - subtitrare in limba romana)



Am pus intr-un bol incapator 250ml apa calduta, 3 linguri de ulei de masline, 1 lingurita de zahar si 1 lingurita de zare. Am adaugat faina amestecata separat cu drojdia uscata, treptat, amestecand in acelasi timp cu lingura de lemn.




Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana, adaugand si restul de faina.
Dupa ce am terminat de adaugat faina am mai framantat aluatul 2-3 minute. Cand terminam de framantat, aluatul pentru Focaccia cu cascaval trebuie sa fie moale, elastic si nelipicios.
Am uns bine aluatul cu ulei de masline, l-am acoperit si l-am pus la crescut intr-un loc caldut timp de 45 de minute (sau pana isi dubleaza volumul).




Dupa ce a crescut aluatul, l-am asezat pe suprafata de lucru unsa bine cu ulei, l-am aplatizat usor cu palmele si am asezat deasupra cam 1/3 din cantitatea de cascaval. Am impaturit aluatul si l-am framantat astfel incat cascavalul sa se distribuie cat mai uniform in aluat.
Am aplatizat iar aluatul si am mai pus 1/3 din cantitatea de cascaval. Am framantat din nou ca sa se distribuie bucatelele de cascaval cat mai uniform. Nu am pus tot cascavalul de la inceput ca sa fie mai simplu de framantat. In timp ce framantati, veti observa ca mai pierdeti pe ici pe colo bucatele de cascaval. Le adunati, le puneti la loc si continuati sa framantati :).
Am repetat operatiunea si cu cascavalul ramas.
Am asezat apoi aluatul intr-o tava antiaderenta si l-am lasat sa se odihneasca 10 minute. 
Am facut apoi mici gropite in aluat, cu degetul, apasand aluatul pana atingeam tava. Am lasat aluatul sa se mai odihneasca inca vreo 15 minute.
Dupa ce au trecut si aceste 15 minute, am stropit aluatul pentru Focaccia cu cascaval cu ulei de masline ( aproximativ 2 linguri ) avand grija sa intre bine si in gropitele din aluat. Am presarat deaspura oregano apoi am pus tava in cuptorul preincalzit pentru aproximativ 20-25 de minute (sau pana se rumeneste frumos).
Dupa ce am scos tava din cuptor, am lasat Focaccia cu cascaval sa se racoreasca putin inainte de a o taia. Noua ne place foaaarte mult calda, servita ca atare, ca o placinta. Este chiar mai gustoasa decat o placinta si mult mai usor de preparat :).
Focaccia cu cascaval merge foarte bine si la salate sau alte preparate mai simple.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

2 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...