MUCENICI MOLDOVENESTI (SFINTISORI) - RETETA DE POST

februarie 27, 2016


Acest articol contine linkuri de afiliere

Dragii mei, v-am pregatit o reteta de mucenici moldovenesti de post foarte simpla si usor de preparat. Mucenicii ies atat de buni, incat nici nu va dati seama ca sunt de post. Va recomand aceasta reteta chiar daca nu tineti post pentru ca este mai simpla decat reteta clasica de mucenici moldovenesti iar rezultatul este acelasi.



Ca sa iasa mucenicii pufosi, trebuie sa aveti grija sa nu exagerati cu faina. Cantitatea de faina necesara pentru a prepara aluatul difera in functie de faina folosita. Chiar daca este faina 000, proprietatile ei difera de la un producator la altul. Cel mai bine este sa adaugati faina cate putin si sa va opriti in momentul in care aluatul se desprinde de pe mana.

Ingrediente necesare pentru a prepara mucenicii moldovenesti de post (12 bucati):


- 500gr faina 000 (aproximativ)
- 250ml apa calduta
- 1 pliculet drojdie uscata
- 80ml ulei
- un praf de sare
- 5 linguri de zahar
- 3 lingurite (1 fiola) esenta de vanilie
- coaja de la o portocala sau lamaie (sau de la ambele)

Pentru sirop:
- 200ml apa
- 100gr zahar
- esenta de vanilie dupa gust

Mai aveti nevoie de:
- 2-3 linguri de miere pentru uns mucenicii
- 100gr nuca macinata 

Instrumente utile:
Robot de bucatarie Heinner HPM-1000WH, 1000W, miscare planetara, accesoriu masina de tocat si blender, bol 5.5 L, 10 viteze + pulse, Alb



Mod de preparare mucenici moldovenesti de post:

Mai intai am amestecat intr-un vas faina cernuta si drojdia, uscate. Intr-un alt vas, mai incapator, am pus 250ml apa calduta, 80ml ulei, un praf de sare, zaharul, coaja de portocala si esenta de vanilie si am amestecat usor.
Am adaugat faina amestecata cu drojdie, treptat, amestecand in acelasi timp cu o lingura.
Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana, adaugand si restul de faina. Dupa ce am terminat de adaugat faina, am mai framantat aluatul 5-7 minute. La sfarsit aluatul trebuie sa fie moale, elastic si sa se desprinda de pe mana. Daca vi se pare prea lipicios aluatul, puteti sa mai adaugati putina faina cand framantati.
Am uns aluatul cu ulei, l-am asezat intr-un bol, l-am acoperit si l-am lasat la crescut la caldura timp de 45min – 1 ora (pana isi dubleaza volumul)
Dupa ce a crescut aluatul pentru mucenicii moldovenesti de post, l-am impartit in 2 jumatati apoi fiecare jumatate de aluat am impartit-o in 6 bucatele, deci vom avea in total 12 bucatele de aluat.



Am luat cate o bucatica de aluat, am modelat-o mai intai in forma de snur, am lipit capetele pentru a forma un cerc, apoi am rasucit cercul pentru a forma cifra 8.
Am asezat mucenicii moldovenesti de post intr-o tava tapetata cu hartie de copt unsa cu putin ulei si i-am lasat sa se odihneasca 20 de minute. Dupa ce au trecut cele 20 de minute, am pus tava cu mucenici in cuptorul preincalzit – treapta medie (180° pentru cuptorul electric) timp de 15-20 de minute (sau pana se rumenesc frumos).
In timp ce mucenicii erau la cuptor, am pregatit siropul. Am pus zaharul si apa intr-o craticioara, pe aragaz, si am lasat sa fiarba 4-5 minute din momentul in care a dat in clocot, amestecand din cand in cand. Dupa ce am luat siropul de pe foc am adaugat si esenta de vanilie. Intre timp se rumenisera si mucenicii si i-am scos din cuptor. Am lasat siropul si mucenicii moldovensti de post sa se racoreasca putin inainte de a-i insiropa.
 Cand insiropam mucenicii, acestia trebuie sa fie calduti iar siropul la fel. Am luat cate un mucenic, l-am scufundat in siropul de zahar si l-am tinut acolo cateva secunde apoi l-am scos pe o farfurie. Ii tineti in sirop mai mult sau mai putin in functie de cat de insiropati ii vreti. Dupa insiropare, am scos mucenicii pe o farfurie si i-am lasat sa se zvinte putin.
Am uns apoi mucenicii moldovenesti de post cu miere si am presarat nuca macinata deasupra.
Acum se pot servi cu mare pofta pentru ca sunt pufosi si deliciosi :).
Sa aveti spor!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...