CARTOFI UMPLUTI CU CIUPERCI, SUNCA SI CASCAVAL

martie 09, 2016


ENGLISH RECIPE HERE

Cartofi umpluti cu ciuperci, sunca si cascaval, rumeniti la cuptor, ce poate fi mai bun? Daca-i intrebati pe-ai mei, va vor raspunde ca o friptura zdravana alaturi, pentru ca ei sunt carnivori inversunati :).
Cartofii umpluti cu ciuperci, sunca si cascaval sunt foarte gustosi si satiosi, ii puteti servi si ca fel principal dar si ca garnitura, sau ii puteti servi reci, ca aperitiv. Ii puteti umple cu ce va place sau cu ce gasiti prin frigider, inclusiv resturi de branza, friptura sau mezeluri. Se prepara foarte usor dar trebuie sa aveti grija cat fierbeti cartofii. Daca dupa ce i-ati fiert constatati ca interiorul cartofilor nu prea este fiert, nu este o problema pentru ca se rezolva. Daca insa ii fierbeti prea mult, cartofii se vor sfarama si nu veti mai putea face cartofi umpluti, ci un piure.



Ingrediente necesare pentru a prepara reteta de cartofi umpluti cu ciuperci, sunca si cascaval:

- 5 cartofi (aprox 1.2 kg)
- 150gr sunca afumata (sau de care va place)
- 1 ceapa
- 350gr ciuperci
- 1 legatura patrunjel
- 1-2 linguri de ulei
- 150gr cascaval
- sare si piper dupa gust

Mod de preparare reteta cartofi umpluti cu ciuperci, sunca si cascaval

Am spalat foarte bine cartofii si i-am pus la fiert in apa cu sare, cu tot cu coaja. I-am lasat sa fiarba aproximativ 20 de minute (din momentul in care au dat in clocot). Cartofii nu trebuie sa fie prea moi.



Timpul de fierbere poate sa difere in functie de marimea si soiul cartofilor si cel mai bine este sa ii verificati. Ca sa ii verificati daca sunt fierti, ii intepati cu o scobitoare. Nu asteptati pana incepe sa le crape coaja pentru ca in acel moment deja sunt prea fierti.
Dupa ce am fiert cartofii, i-am scos din apa si i-am lasat sa se raceasca. In timp ce se raceau cartofii, am pregatit umplutura. Am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie antiaderenta cu o lingura de ulei. Am tinut pe foc, amestecand din cand in cand, pana cand ceapa a devenit usor transparenta, apoi am adaugat sunca taiata bucatele mici.
Am lasat sunca sa se rumeneasca usor apoi am adaugat ciupercile tocate marunt si am asezonat cu sare si piper. Am tinut pe foc, amestecand din cand in cand, pana s-a evaporat apa lasata de ciuperci.
Acum urmeaza umplerea cartofilor.



Am luat cate un cartof si l-am taiat in doua jumatati, pe lungime. Folosind o lingurita, am scobit cartofii, lasand cam jumatate de centimetru. Miezul cartofilor l-am pus deoparte pentru ca il voi folosi pentru umplutura. Daca miezul cartofilor este prea tare, il puneti la fiert in apa cu sare, ca pentru piure, si in cateva minute rezolvati problema :). 
Dupa ce am scobit toti cartofii, miezul obtinut in urma acestei operatiuni l-am pus intr-un vas si l-am pisat ca pentru piure apoi l-am amestecat cu ciupercile si sunca. Am mai adaugat si patrunjelul tocat si am amestecat din nou.
Am luat apoi jumatatile de cartofi, pe rand, si le-am umplut cu acest amestec. Am asezat apoi cartofii umpluti intr-o tava antiaderenta si am presarat deasupra lor cascaval ras.
Am pus apoi tava cu cartofi umpluti cu ciuperci, sunca si cascaval in cuptorul preincalzit timp de 25-30 de minute.
Sper sa incercati si voi aceasta reteta de cartofi umpluti cu ciuperci, sunca si cascaval. Este foarte simpla, usor de preparat iar rezultatul este delicios!
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...