CHIFTELUTE DE PUI CU SUSAN

martie 30, 2016


ENGLISH VERSION HERE

Dragii mei, daca va plac chiftelele, si sunt convinsa ca va plac, va recomand cu caldura sa incercati aceasta reteta de chiftele de pui cu susan. Sunt foarte gustoase, usor de preparat si mult mai sanatoase decat chiftelele din carne de porc. Semintele de susan sunt bogate in zinc, un mineral important pentru organism, si este bine sa le includem in alimentatie de cate ori avem ocazia.
Chiftelutele de pui cu susan se pot praji in ulei, ca orice chiftele, sau se pot prepara la cuptor. Eu am optat pentru cea de-a doua varianta pentru ca este mai sanatoasa si mai dietetica. Am fost foarte multumita de rezultat :). Chiftelutele nu s-au uscat datorita stratului de susan care le-a protejat si au iesit super gustoase, chiar mai gustoase decat cele prajite in ulei.



Chiftelutele de pui cu susan se pot servi calde, ca fel principal, insotite de garnitura preferata, sau reci, ca aperitiv. Sunt o optiune excelenta si pentru o masa in familie dar si pentru ocazii speciale.
Pentru a prepara chiftelutele de pui cu susan am folosit carne tocata din piept de pui din comert. Cel mai bine este sa cumparati carne de pui si sa o tocati acasa dar, daca nu aveti aceasta posibilitate (cum a fost cazul meu), alegeti carne tocata din piept de pui, nu amestec de piept si pulpe pentru ca acela contine si grasime.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta chiftelute de pui cu susan:

- 500gr carne tocata din piept de pui
- 1 ou
- 1 ceapa
- 1 morcov
- 4-5 catei de usturoi
- 1 lingura de ulei
- 2 felii de paine muiate in apa/lapte si stoarse
- sare si piper dupa gust

Mai aveti nevoie de
- putin ulei pentru modelat chiftelutele
- 130gr susan



Mod de preparare reteta chiftelute de pui cu susan: 

Am pus intr-un bol carnea tocata de pui, painea muiata si stoarsa, ceapa data pe razatoarea mica si scursa, usturoiul zdrobit, morcovul dat pe razatoarea mica, oul si o lingura de ulei.
Am asezonat cu sare si piper si am amestecat bine pentru a se omogeniza. Cel mai bine se amesteca cu mana, framantanad carnea ca pe un aluat, dar puteti folosi si o lingura. Am acoperit bolul cu amestecul pentru chiftelutele de pui cu susan si l-am pus la frigider timp de 30 de minute pentru a se intrepatrunde aromele.
Dupa ce au trecut cele 30 de minute, am scos amestecul de carne din frigider si m-am apucat de chiftelute. Cu mainile unse cu putin ulei am modelat mici bilute din amestecul de carne pe care le-am rostogolit apoi prin susan.
Am asezat chiftelutele de pui cu susan intr-o tava antiaderenta unsa cu putin ulei.
Dupa ce am asezat toate chiftelutele am pus tava in cuptorul preincalzit (180ºC pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 20 de minute (timpul de coacere poate varia in functie de marimea chiftelelor).



Aveti grija cat le tineti la cuptor pentru ca aceste chiftelute nu isi schimba prea mult culoarea in timpul coacerii.
Noua ne-au placut foarte mult chiftelutele de pui cu susan si sper sa le incercati si voi. Sunt foarte gustoase, sanatoase, sunt foarte bune si calde dar si reci, se pot servi ca fel principal sau ca aperitiv sau le puteti folosi pentru a prepara un sandwich delicios :)
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...