PERISOARE DE PUI CU SMANTANA

aprilie 05, 2016

 

Daca aveti pofta de perisoare dar nu prea aveti chef de ciorba, sa stiti ca se pot prepara si in alte feluri. Perisoarele de pui cu smantana reprezinta una dintre retetele noastre preferate. Este o reteta simpla si gustoasa, cu perisoare aromate si sos cremos de smantana.
Pentru a prepara perisoarele de pui cu smantana imi place sa folosese smantana fermentata pentru ca are un gust acrisor. Puteti insa folosi si o smantana pentru gatit care este dulce. In ceea ce priveste carnea, puteti folosi carne de pui sau, daca va place mai mult, carne de curcan. Verdeata are un rol important deoarece ofera un plus de prospetime mancarii si va recomand cu caldura sa puneti putina verdeata, de care va place, si in perisoare si in sos.



Perisoarele de pui cu smantana sun minunate calde, servite ca atare sau stropite cu putina zeama de lamaie.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta perisoare de pui cu smantana

Pentru perisoare
- 500gr carne tocata de pui
- 1 ou
- 1 ceapa
- 1/2 ceasca orez
- 1 legatura de patrunjel
- 1/3 lingurita cimbru
- sare si piper dupa gust
Pentru sos:
- 400gr smantana 30%
- 2 cepe
- 2 linguri de ulei
- 1 lingura de faina
- 200-300ml apa (in functie de consistenta pe care doriti sa o aiba sosul)
- 1 legatura de marar
- sare si piper dupa gust
Optional: zeama de lamaie pentru servit



Mod de preaparare reteta perisoare de pui cu smantana

Trebuie sa preparam mai intai perisoarele pe care le vom fierbe separat.
Am pus intr-un bol carnea tocata de pui, oul, 1/2 ceasca de orez, ceapa tocata marunt, patrunjelul tocat si am asezonat cu sare, piper si cimbru. Am amestecat bine toate ingredientele pentru a obtine o compozitie omogena. Cel mai bine se amesteca cu mana, framantanad carnea ca pe un aluat, dar se poate folosi si o lingura.
 Dupa ce am amestecat am acoperit bolul si l-am pus la frigider pentru 30 de minute ca sa se intrepatrunda aromele. Dupa ce au trecut cele 30 de minute, am scos amestecul de carne din frigider si, cu mana uda, am modelat perisoarele si le-am pus la fiert in apa cu sare. 
Trebuie lasate la fiert pana fierbe orezul din compozitie, cel putin 15 minute, si cel mai bine este sa verificati perisoarele ca sa nu ramana orezul nefiert. 
In timp ce fierbeau perisoarele, am pregatit sosul pentru perisoarele de pui cu smantana. Am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie incapatoare cu 2 linguri de ulei.



Am lasat ceapa sa se caleasca, avand grija sa mai amestec din cand in cand si am continuat cu pregatirea sosului. 
Am pus intr-un bol o lingura de faina apoi am adaugat 1 pahar cu apa (aprox 300ml) treptat, amestecand ca sa nu se formeze cocoloase. Am adaugat apoi smantana si am amestecat bine apoi am asezonat cu sare si piper.
Acest amestec l-am adaugat in tigaie, peste ceapa care intre timp se calise.
Am amestecat si am lasat sa fiarba 2-3 minute. Intre timp fiersesera si perisoarele de pui. Le-am scos cu o paleta si le-am pus si pe ele in sosul de smantana.
Am mai lasat sa fiarba aproximativ 7-8minute, timp in care sosul se ingroasa si aromele se intrepatrund. Dupa ce am oprit focul am adaugat si mararul tocat.
Perisoarele de pui cu smantana sunt foarte gustoase calde sau caldute. Noua ne-au placut foarte mult, stropite cu putina zeama de lamaie si servite cu paine proaspata.
Spor la gatit si pofta buna !
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...