PAINE DE CASA PENTRU SANDVISURI

mai 14, 2016

Aceasta paine de casa pentru sandvisuri este, cu siguranta, cea mai buna paine. Este moale, pufoasa si foarte gustoasa, atat de gustoasa incat ai mei au mancat-o goala, cu mare pofta. Nu am apucat sa fac nici macar un sandvis din ea :). Prin urmare, ar fi bine sa faceti macar 2 paini.
Painea de casa pentru sandvisuri este incomparabil mai buna decat painea din comert si, evident, mult mai sanatoasa. Coaja este foarte moale iar painea se feliaza cu usurinta.
Pentru a prepara aceasta paine minunata am folosit un aluat extrem de simplu, cu drojdie uscata, apa si ulei, foarte usor de preparat. Nimic deosebit pana aici, nu-i asa :).



Ca sa obtin o paine cu coaja moale, asa cum trebuie sa fie o paine pentru sandvisuri, imediat dupa ce am scos painea din cuptor am uns-o cu unt pe toate partile. Pe masura ce painea se raceste untul se absoarbe, coaja se moaie si, in plus, va avea gust de unt. Adica va fi o paine super gustoasa!
Pentru coacere painii de casa pentru sandvisuri am folosit o tava de 36/11cm

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta paine de casa pentru sandvisuri:

- 480-550gr faina
- 1 pliculet de drojdie uscata (7gr) sau 25gr drojdie proaspata
- 300ml apa calduta
- 4 linguri de ulei
- 2 linguri de zahar
- 1 lingurita cu varf de sare
Mai aveti nevoie de putin unt pentru uns painea (30-40gr)

Mod de preparare reteta paine de casa pentru sandvisuri :

Am pus intr-un vas 480gr faina si drojdia, uscate, si am amestecat.
Intr-un alt vas, mai incapator, am pus apa calduta, 2 linguri de zahar si 1 lingurita cu varf de sare si am amestecat usor. 




Am adaugat apoi faina amestecata cu drojdie, treptat, amestecand in acelasi timp cu o lingura de lemn. Cand nu am mai putut amesteca, am inceput sa framant aluatul cu mana, adaugand si restul de faina. Dupa ce am terminat de adaugat faina, am adaugat uleiul si am framantat pana la incorporare.
Dupa ce am terminat cu uleiul, am mai framantat aluatul putin pentru a vedea daca mai are nevoie de faina. Trebuie sa obtinem un aluat moale, elastic, care se desprinde de pe mana si de pe peretii vasului. Daca este prea lipicios, inseamna ca mai are nevoie de faina. Adaugati faina cate putin, continuand framantarea, pana cand aluatul se desprinde de pe mana. Incercati sa va incadrati in limita de 550gr. Daca puneti prea multa faina, aluatul va fi mai dens si mai tare.  
Am uns un bol si aluatul cu putin ulei, am asezat aluatul in bol si l-am acoperit cu folie alimentara. Am lasat apoi aluatul sa creasca, la caldura, timp de 45min – 1 ora, timp in care trebuie sa isi dubleze volumul.
Dupa ce a crescut aluatul pentru painea de casa pentru sandvisuri, l-am rasturnat pe masa presarata cu faina si l-am batut cu palmele pentru a elimina bulele de aer care se formeaza in timpul dospirii.



Daca nu facem acest lucru, vom obtine o paine cu gauri. Am dat aluatului o forma dreptunghiulara, cu lungimea egala cu lungimea tavii, apoi l-am rulat strans si l-am presat ca sa se lipeasca.
Aluatul astfel rulat, facut sul, l-am asezat in tava unsa cu ulei, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat sa se odihneasca timp de 30 de minute, timp in care aluatul continua sa creasca.
Dupa ce au trecut aceste 30 de minute, am scos folia si am pus tava cu aluat in cuptorul preincalzit (180ºC pentru cuptorul electric) pentru aproximativ 40-45 de minute. Metoda de verificare: loviti cu degetul (ciocaniti) fundul painii si trebuie sa sune a gol.
Daca painea se rumenesti prea repede, o puteti acoperi cu hartie de copt.
Dupa ce am scos painea din cuptor, am scos-o din tava si am uns-o cu unt topit pe toate partile. In felul acesta coaja va fi foarte moale iar de gust ce sa va spun, este exceptional!
Pe masura ce painea de casa pentru sandvisuri se raceste, untul se absoarbe si va ramane doar un luciu placut si un gust minunat!
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...