MANCARE DE MAZARE CU PERISOARE

iunie 04, 2016


Dragii mei, v-am pregatit o mancarica de mazare tare buna, cu perisoare de pui gustoase si aromate. La noi are intotdeauna mare succes si se serveste cu mare pofta si de cei mari si de cei mici, deopotriva. In plus, se prepara usor si este genul acela de mancare care este la fel de buna si a doua zi, daca nu chiar mai buna. Se pastreaza foarte bine la frigider, aromele de intrepatrund mai bine iar mancarea va avea un gust minunat.
Eu folosesc mazare congelata iar acest lucru imi usureaza munca semnificativ. Puteti folosi si mazare conservata. Despre mazarea proaspata ce sa va zic, este foarte buna daca aveti timp si rabdare s-o curatati... Sau daca reusiti sa convingeti pe cineva s-o curete. Eu am curatat ultima data mazare acum muuulti ani, pe cand stateam cu parintii si ma punea mama la treaba :)



In ceea ce priveste carnea de pui, daca doriti o puteti inlocui cu carne tocata de curcan sau de vita, dupa preferinta.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta mancare de mazare cu perisoare:

- 1-1.2kg mazare
- 3-4 linguri pasta de tomate
- 2 cepe
- 2 morcovi
- 2 linguri de ulei
- sare dupa gust
- 1 legatura de marar
- 1.5-2 litri de apa (la nevoie completati pe parcurs)
Pentru perisoare:
- 600gr carne tocata de pui
- 1/2 ceasca de orez
- 1 ou
- 1 ceapa
- 1 felie de paine muiata in lapte sau apa si stoarsa
- sare si piper dupa gust
- 1/2 lingurita de cimbru uscat
- 1 legatura de patrunjel



Mod de preparare reteta mancare de mazare cu perisoare:

Mazarea nu o las la dezghetat, o folosesc asa cum este. O scot insa din congelator cand incep pregatirile.
Am pus aproxomativ 1.8-2l de apa la fiert intr-o cratita si, cand a ajuns la clocot, am adaugat mazarea congelata. Am lasat-o sa revina la clocot si, intre timp, am pregatit perisoarele.
Am pus intr-un bol carnea tocata, 1/2 ceasca de orez, 1 ou, o ceapa tocata marunt, o felie de paine muiata si stoarsa, 1/2 lingurita de cimbru uscat, patrunjelul tocat, sare si piper si am amestecat bine pana am obtinut o compozitie omogena.
Intre timp mazarea a revenit la clocot, am adaugat sare apoi am modelat perisoarele. Cu mana uda, le-am modelat in forma de bilute pe care le-am adaugat in mancarea de mazare.



Daca este necesar, puteti completa cu apa.
Am lasat mancarea sa fiarba avand grija sa inlatur spuma care se formeaza la suprafata. Intre timp, am pus la calit intr-o tigaie cu 2 linguri de ulei ceapa tocata marunt si morcovii dati pe razatoarea mare.
Am tinut pe foc, amestecand din cand in cand, pana s-au muiat legumele apoi le-am adaugat in mancarea de mazare cu perisoare. Am adaugat si pasta de tomate, am amestecat si am lasat pe foc, amestecand din cand in cand, pana cand si legumele si perisoarele (in special orezul din perisoare) au fost bine fierte.
Dupa ce am oprit focul am adaugat si mararul tocat, am acoperit cratita si am lasat sa stea putin inainte de servire.  
Noua ne place foarte mult mancarea de mazare iar aceasta combinatie de mazare cu perisoare gustoase si aromate ne place la nebunie.
Va recomand cu caldura aceasta reteta de mazare cu perisoare pentru ca este o mancare gustoasa, simpla, usor de preparat si este foarte buna si a doua zi :).
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

1 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...