CHIFTELUTE DE PUI CU CIUPERCI

august 12, 2016


ENGLISH RECIPE HERE

Dragii mei, eu fac ce fac si mai vin cu o reteta noua de chiftele pe blog. Pentru ca ne plac :). Aceasta reteta de chiftelute de pui cu ciuperci a fost cu dedicatie pentru sotul meu care considera ca cele mai bune chiftele sunt cele din carne de porc. I-au placut foarte mult chiftelutele mele de pui cu ciuperci si a fost nevoit sa refaca clasamentul. Si pe buna dreptate! Aceste chiftelute sunt deosebit de gustoase si aromate si au si alta textura fata de chiftelutele de pui simple. Noua ne-au placut foarte mult si chiftelutele de pui cu susan, dar acestea sunt muuult mai bune.
Pentru a prepara chiftelutele de pui cu ciuperci am folosit carne tocata din piept de pui si ciuperci champignon proapete. Ciupercile au un continut mare de apa si trebuie calite in prealabil ca sa nu isi lase toata apa in chiftelute.



Chiftelutele cu pui cu ciuperci se pot servi calde, alaturi de o salata sau de garnitura preferata, dar sunt foarte bune si reci, servite ca aperitiv.
Va recomand si sosul de mustar pentru chiftelutele de pui cu ciuperci. Este delicios!

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta chiftelute de pui cu ciuperci:


- 500gr carne tocata de pui
- 500gr ciuperci champignon proaspete
- 1 ou
- 1 ceapa
- 4-5 catei de usturoi
- 1 legatura marar
- 1-2 felii de paine (in functie de marime) muiate in apa/ lapte si stoarse
- 1-2 linguri de pesmet
- 1 lingurita rasa de cimbru uscat
- sare si piper dupa gust
Mai aveti nevoie de:
- faina pentru tavalit chiftelutele
- 1-2 linguri de ulei pentru calit ciupercile
- ulei pentru prajit chiftelutele




Mod de preparare reteta chiftelute de pui cu ciuperci:


M-am ocupat mai intai de ciuperci pentru ca, dupa cum va spuneam si mai sus, acestea trebuie calite inainte de a le adauga la restul compozitiei pentru chiftelutele de pui cu ciuperci. Prin urmare, am spalat bine ciupercile, le-am tocat marunt si le-am pus la calit intr-o tigaie antiaderenta cu 2 linguri de ulei. Am asezonat cu sare si piper si am tinut ciupercile pe foc, amestecand din cand in cand, pana s-a evaporat toata apa pe care au lasat-o.
Am lasat apoi ciupercile sa se racoreasca si, intre timp, am pregatit restul ingredientelor pentru chiftelutele de pui cu ciuperci.
Am pus intr-un bol incapator carnea tocata de pui, 2 felii de paine muiate in apa si stoarse, 1 ou, ceapa data pe razatoarea mica si scursa, usturoiul zdrobit, mararul tocat si am asezonat cu sare, piper si cimbru. Sare nu trebuie prea multa pentru ca am pus si la ciuperci. Am amestecat bine pana am obtinut o compozitie omogena. Aceasta compozitie se amesteca cel mai bine cu mana, dar se poate folosi si o lingura.
Am adaugat apoi si ciupercile calite si racorite intre timp si am amestecat din nou. Aceasta compozitie este inca destul de moale si am mai adaugat 2 linguri de pesmet pentru a putea modela mai usor chiftelutele.



Cantitatea de pesmet necesara poate sa difere in functie de marimea oului si de cat de apoasa a fost carnea. Este bine sa adaugati pesmetul treptat, pana ajungeti la consistenta dorita.
Acum putem modela chiftelutele de pui cu ciuperci.
Am luat cate o gramajoara din compozitia carne si ciuperci, am modelat-o intre palme dandu-i forma de biluta, apoi am tavalit-o prin faina.
Chiftelutele de pui cu ciuperci astfel modelate le-am pus la prajit in ulei incins, la foc potrivit, si le-am lasat sa se rumeneasca pe toate partile. Le-am scos apoi pe hartie absorbanta pentru a inlatura excesul de ulei.
Chiftelutele de pui cu ciuperci sunt excelente calde, servite alaturi de o garnitura simpla de cartofi sau cu salata. Sunt foarte bune si reci, servite ca aperitiv.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

1 comentarii

  1. Am facut chiftelute de pui cu ciuperci si s-au batut ai mei pe ele! Multam pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...