ALUAT FOIETAJ DE CASA

octombrie 16, 2016


Aluatul foietaj de casa este incomparabil mai bun decat oricare aluat foietaj din comert. Este mult mai gustos si, fiind preparat acasa, vom sti exact ce contine.
Reteta de aluat foietaj este una simpla, usor de preparat, dar care necesita destul de mult timp. Cea mai mare parte din acest timp este insa destinata odihnei si racirii aluatului si ne putem ocupa si de alte treburi in paralel.
Este foarte usor de lucrat cu aluatul foietaj, este foarte usor de intins si nu trebuie sa aveti emotii sa va apucati de el. Trebuie sa folositi insa unt de calitate, de 82% grasime, si sa respectati timpul destinat racirii aluatului. Untul trebuie sa fie modelabil, nici prea moale, dar nici prea tare.



Cand intindeti aluatul foietaj trebuie sa aveti grija ca suprafata de lucru sa fie presarata cu faina si la fel si aluatul. Daca se lipeste exista riscul sa se rupa aluatul care, dupa atatea intinderi, devine destul de subtire, si sa iasa untul. Daca vi se intampla, presarati faina si continuati :). Deci, tineti faina la-ndemana.
Nu va mai spun la ce puteti folosi aluatul foietaj pentru ca exista nenumarate retete, dulci sau sarate, una mai gustoasa ca cealalta. Eu am preparat acest aluat pentru niste pateuri cu branza la care pofteam de foarte mult timp.
Din ingredientele de mai jos am obtinut 670gr aluat foietaj de casa.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta aluat foietaj de casa:


- 250gr faina
- 150ml apa rece
- 1 lingurita rasa de sare
- 250gr unt de calitate 82% grasime potrivit de moale

Mod de preparare reteta aluat foietaj de casa:


Pentru aluatul foietaj trebuie sa preparam mai intai un aluat simplu, doar cu apa, faina si putina sare. Nu este necesar sa adaugati drojdie sau ulei ori unt in acest aluat.



Am pus intr-un bol incapator 150ml apa rece si o lingurita rasa de sare si am amestecat usor. Am adaugat apoi faina cernuta, treptat, amestecand in acelasi timp cu lingura de lemn. Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana, adaugand si restul de faina. Dupa ce am terminat de adaugat faina, am mai framantat aluatul aproximativ 5 minute. In aceasta etapa de framantare, daca aluatul este lipicios, puteti sa mai adaugati cate un praf de faina. Eu framant aluatul in bolul in care l-am preparat dar, la fel de bine, il puteti framanta si pe masa.
Dupa ce am preparat aluatul l-am impachetat in folie alimentara si l-am pus la frigider timp de o ora. Cand am pus aluatul in frigider, am scos untul ca sa se incalzeasca si sa devina modelabil.
Dupa ce a trecut aceasta ora necesara pentru odihna aluatului, l-am scos din frigider, am indepartat folia si am asezat aluatul pe masa presarata cu faina. Folosind un sucitor, am intins o foaie nu foarte mare.
Separat, am asezat untul intre 2 foi de hartie de copt. Cu ajutorul sucitorului am aplatizat untul. Bucata de unt aplatizata trebuie sa fie mai mica decat foaia de aluat.
Am asezat apoi untul peste foaia de aluat astfel incat colturile sa nu se suprapuna.
Am impaturit aluatul peste unt, astfel incat untul sa fie bine prins in interiorul aluatului. Am intors aluatul astfel incat sa vina cu partea impachetata pe suprafata de lucru, am mai presarat putina faina si am intins aluatul.



Aluatul se intinde in forma de dreptunghi de aproximativ 50cm lungime si 15-20cm latime (cat sa-l puteti impaturi in 3 parti)
Dupa ce am intins aluatul foietaj, l-am pliat (impaturit) in 3 parti: Capatul de sus al aluatului l-am pliat, aducandu-l spre mijloc, apoi am pliat si capatul de jos aducandu-l spre mijloc, peste celalalt capat al aluatului. Pliem de 2 ori si avem 3 parti.
Aluatul astfel pliat (impaturit) l-am rasucit la 90º (sus-jos devine stanga-dreapta). Am presarat iar faina si pe suprafata de lucru si pe aluat si am intins iar aluatul tot in forma de dreptunghi. L-am pliat iar in 3 : capatul de sus l-am adus spre mijloc, apoi si capatul de jos l-am adus spre mijloc, peste celalalt.
Pana acum am avut o pliere (impaturire), o rasucire si a doua pliere.
Acum urmeaza o pauza de 30 de minute necesara pentru racirea aluatului foietaj.
Am acoperit aluatul foietaj cu folie alimentara si l-am pus la frigider.
Dupa ce au trecut cele 30 de minute, am scos aluatul foietaj din frigider si l-am asezat pe suprafata de lucru presarata cu faina. Asezam aluatul ca dupa rasucirea la 90º.
Am intins iar aluatul foietaj in forma de dreptunghi, apoi l-am pliat in 3. Am intors aluatul la 90º, l-am intins iar si l-am pliat in 3.
Acum urmeaza inca o pauza de 30 de minute la frigider :).
Dupa ce au trecut si aceste 30 de minute, am scos aluatul foietaj din frigider, l-am asezat pe suprafata de lucru presarata cu faina si am luat-o de la capat.
Am intins aluatul, l-am pliat in 3 si l-am sucit la 90º. L-am intins iar si l-am pliat in 3.
Trebuie sa avem in total 6 plieri (impaturiri) cu doua pauze de racire a aluatului foietaj de cate 30 de minute.
Ca sa va fie ma usor, va fac o schema mai jos cu pasii de urmat dupa ce ati pus untul:
intindem aluatul foietaj– pliem (impaturim) in 3 – sucim la 90º - intindem – pliem in 3
pauza la frigider 30 de minute
intindem aluatul foietaj– pliem (impaturim) in 3 – sucim la 90º - intindem – pliem in 3
pauza la frigider 30 de minute
intindem aluatul foietaj– pliem (impaturim) in 3 – sucim la 90º - intindem – pliem in 3
In urma acestor intinderi, plieri si rasuciri de formeaza straturile succesive de unt si aluat, caracteristice aluatului foietaj.
Inainte de a utiliza aluatul foietaj este bine sa-l mai tineti 30 de minute la frigider. Fiind un aluat cu unt, se lucreaza mai bine cu el daca este rece.
Puteti prepara si o cantitate mai mare de aluat foietaj si il pastrati la congelator.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...