PATEURI CU BRANZA

octombrie 22, 2016


Pateurile cu branza sunt una dintre gustarile noastre preferate. Nu prea ma tenteaza sa le cumpar pentru ca, daca nu le nimeresc proaspat scoase din cuptor, nu mai sunt bune iar umplutura, de cele mai multe ori, are doar gust de branza.
De aceea prefer sa pregatesc acasa pateuri cu branza care sa fie pe gustul nostru, adica cu muuulta branza, si pe care le putem servi la scurt timp dupa ce le-am scos din cuptor.



Pateurile cu branza se fac cu aluat foietaj, care poate fi un foietaj din comert dar, daca aveti timp la dispozitie, va recomand din suflet sa preparati acasa aluatul foietaj pentru ca este mult mai gustos si fara chimicalele aferente. Este usor de preparat dar necesita ceva timp pentru odihna si racirea aluatului.
Pentru umplutura pateurilor cel mai bine este sa folositi un amestec de branza de vaci (dulce) si o branza telemea mai tare. Eu am folosit un amestec de branza de vaci, telemea si branza de burduf. Am facut curat in frigider :)
Puteti presara pateurile cu branza cu mac, susan, chimen sau ce va place sau le puteti lasa simple.



Ultima reteta video:

Blat de tort simplu - pandispan


Ingrediente necesare pentru a prepara reteta pateuri cu branza :


- 700-800gr aluat foietaj (reteta completa aici)
- 200gr branza de vaci
- 300gr branza sarata tare (eu am folosit 200gr telemea + 100gr branza de burduf)
- 1 ou
- sare, doar daca este necesar
Mai aveti nevoie de :
- 1 ou pentru uns
- seminte pentru presarat (daca doriti)

Mod de preparare reteta pateuri cu branza :

Am preparat mai intai umplutura pentru pateurile cu branza. Am pus intr-un bol branza de vaci, branza de burduf, telemeaua data pe razatoarea mare si am amestecat bine.



Am gustat amestecul de branza si am mai pus putina sare. Am adaugat apoi si oul si am amestecat bine inca o data, pentru omogenizare.
In ceea ce priveste aluatul, eu am folosit un aluat foietaj preparat acasa. Am impartit aluatul in 2 parti, am pastrat o bucatica iar pe cealalta am pus-o deoparte.Bucatica de aluat pastrata am asezat-o pe suprafata de lucru presarata cu faina si am intins o foaie dreptunghiulara cam de 2-3mm grosime. Am indreptat marginile cu un cutit dat prin faina apoi am taiat dreptunghiuri de aproximativ 15/7cm.
Daca folositi un aluat foietaj din comert, il lasati mai intai sa se dezghete apoi, daca este prea gros, il mai intindeti putin cu sucitorul inainte de a taia dreptunghiurile pentru pateurile cu branza.
Am luat apoi cate o lingurita (mai cu varf) din amestecul de branza si am asezat pe fiecare dreptunghi de aluat, in centrul unei jumatati din bucata de aluat. Asezati umplutura de branza astfel incat sa va ramana spatiu pe margini ca sa puteti sigila pateurile cu branza.
Dupa ce am asezat umplutura de branza pe toate dreptunghiurile de aluat, am uns marginile cu ou batut.
Am acoperit apoi branza cu celalalt capat al aluatului si am apasat bine marginile ca sa se lipeasca.
Am mutat apoi pateurile cu branza intr-o tava antiaderenta.



Le-am uns cu ou batut, le-am presarat o parte cu mac si o parte cu susan si am pus tava in cuptorul preincalzit (200º C) timp de aproximativ 20 de minute.
Am procedat la fel cu cealalta bucata de aluat.Dupa ce scoateti pateurile cu branza din cuptor le lasati putin sa se racoreasca.
Noua ne-au placut tare mult, chiar daca ne-am fript si degetele si limba :). Nu trebuie sa va faceti probleme daca mai sunt bune a doua zi, va asigur ca nu va ramane nici unul. La noi nici macar nu au apucat sa se raceasca :)
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

4 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...