FOCACCIA CU MASLINE

ianuarie 22, 2017


Dragii mei, iata ca inca o reteta de focaccia si-a facut loc pe blog, de data aceasta cu masline. Focaccia cu masline este o paine foarte gustoasa, aromata, pufoasa, aerata si super usor de preparat. Ca orice focaccia :)
Pentru a prepara focaccia cu masline am folosit masline rondele pentru ca se amesteca mai bine in aluat si se distribuie mai frumos. Puteti folosi si masline verzi sau o combinatie de masline negre si verzi.



Aluatul pentru focaccia cu masline l-am preparat cu drojdie proaspata, dar obtineti aceleasi rezultate si cu drojdie uscata. Important este sa lasati aluatul mai moale, usor lipicios, pentru a obtine acea textura aerata, specifica pentru focaccia.
Am presarat focaccia cu masline cu sare grunjoasa si oregano uscat. Puteti folosi insa si rozmarin, busuioc, cimbru, ce stiti ca va place sau ce gasiti prin casa.
Puteti servi focaccia cu masline ca paine de masa, dar este atat de buna incat o puteti servi si ca gustare sau aperitiv.

Va mai recomand:
focaccia cu rosii si usturoi, 
focaccia cu cartofi si rozmarin
focaccia cu cascaval 
paine de casa cu cartofi

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta focaccia cu masline (pentru o tava de 25/35cm):


- 450gr faina
- 270ml apa
- 15gr drojdie proaspata
- 3 linguri de ulei de masline
- 100gr masline rondele
- 1 lingurita de sare
- 1 lingurita de zahar
Topping:
- 2 linguri de ulei
- 1 lingura de apa
- 1 lingurita oregano uscat
- sare grunjoasa



Mod de preparare reteta focaccia cu masline:


Am pus intr-un bol drojdia proaspata si o lingurita de zahar si am amestecat pana a devenit fluida.
Intr-un alt bol, mai incapator, am pus 270ml apa calduta si 3 linguri de ulei de masline. Am adaugat drojdia fluida si am amestecat usor pentru omogenizare. 
Am adaugat apoi faina, treptat, amestecand in acelasi timp cu o lingura de lemn. Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana. In aceasta etapa de framantare cu mana am adaugat si sarea.
Trebuie sa obtinem un aluat destul de moale si usor lipicios. Daca vi se pare ca este prea lipicios, puteti sa mai adaugati o lingura de faina.
Dupa ce am preparat aluatul pentru focaccia cu masline l-am aplatizat si am asezat maslinele deasupra. Am impaturit aluatul, astfel incat sa acopar maslinele, si am framantat pentru a incorpora maslinele in aluat.. Daca aluatul este lipicios si nu va descurcati sa-l framantati, puteti sa adaugati o lingurita de ulei ca sa va fie mai usor. Nu mai adaugati faina pentru ca, daca puneti prea multa, aluatul va fi mai indesat si nu va mai avea textura aceea aerata.



Am asezat aluatul pentru focaccia cu masline intr-un bol uns cu ulei, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat la crescut, la caldura, timp de 45 de minute – 1 ora (sau pana isi dubleaza volumul).
Dupa ce a crescut aluatul pentru focaccia cu masline, l-am rasturnat intr-o tava antiaderenta (25/35cm) unsa cu ulei. Am intins aluatul cu mainile pe toata suprafata tavii si am facut acele mici gropite in aluat, specifice pentru focaccia. Gropitele se fac foarte usor, apasand din loc in loc aluatul cu degetele pana se atinge tava.
Am amestecat 2 linguri de ulei de masline, o lingura de apa si o lingurita de oregano uscat si am uns focaccia cu masline cu acest amestec. Am presarat si putina sare grunjoasa, am acoperit focaccia cu folie alimentara si am lasat-o sa de odihneasca 20-30 de minute.
Dupa ce a trecut acest timp de odihna am pus focaccia cu masline in cuptorul preincalzit (200º C pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 20 de minute.
Dupa ce scoateti focaccia din cuptor o lasati sa se racoreasca pe un gratar si apoi o puteti portiona. 
Va recomsnd si chiflele cu ceapa. Sunt minunate! :)
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...