GRISINE DE CASA CU CEAPA

ianuarie 20, 2017


Dragii mei, aceste grisine de casa cu ceapa sunt cele mai bune grisine pe care le-am mancat vreodata. Sunt foarte gustoase, crocante si aromate si se prepara cu ingrediente pe care le avem tot timpul in casa. In plus, reteta este de post si putem rontai ceva bun si in zilele de post.
Grisinele de casa cu ceapa se prepara dintr-un aluat dospit care contine si putin gris, ca sa iasa mai crocante :). In ceea ce priveste ceapa, puteti folosi ceapa galbena sau rosie, dar, indiferent pe care o alegeti, trebuie neaparat sa o caliti in prelabil. Grisinele stau in jur de 15 minute la cuptor si ceapa nu ar avea timp sa se gateasca. In plus, daca o calim, ceapa devine dulce si va da grisinelor o aroma deosebita.



Eu am presarat grisinele cu putina sare grunjoasa si oregano, pentru un plus de aroma. Le puteti lasa si simple sau puteti presara mac, susan, seminte sau orice altceva va este pe plac.
Grisinele de casa cu ceapa sunt foarte gustoase si calde, dar si reci. Diferenta este ca atunci cand sunt calde grisinele sunt mai moi dar, pe masura ce se racesc, se intaresc si devin crocante.
Va recomand si covrigeii crocanti de post.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta grisine de casa cu ceapa (18-20 de bucati):


- 200gr faina
- 50gr gris
- 125ml apa calduta
- 12gr drojdie proaspata
- 20ml ulei
- 1 lingurita rasa de zahar
- 1 lingurita rasa de sare
- 1 ceapa (medie)
Mai aveti nevoie de:
- putin ulei pentru uns grisinele
- oregano, mac, susan, cimbru sau ce va place pentru presarat deasupra



Mod de preparare reteta grisine de casa cu ceapa :


Am pregatit mai intai ceapa. Am curatat-o de coaja, am tocat-o marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie cu 2 linguri de ulei. Am tinut pe foc, amestecand des, pana cand ceapa si-a schimbat culoarea. Am lasat-o sa se racoreasca putin inainte de a ma apuca de prepararea aluatului pentru grisinele de casa cu ceapa.
Am pus intr-un bol drojdia si o lingurita rasa de zahar si am amestecat pana cand drojdia a devenit fluida.
Am pus intr-un bol incapator ceapa calita cu tot cu uleiul din tigaie. Am adaugat 125ml apa calduta si drojdia fluida si am amestecat usor pentru omogenizare.
Am adaugat faina amestecata cu gris, treptat, amestecand in acelasi timp cu o lingura de lemn. Cand nu am mai putut amesteca, am inceput sa framant aluatul cu mana, adaugand si restul de faina cu gris. In aceasta etapa de framantare cu mana am adaugat si sarea.



Dupa ce am preparat aluatul pentru grisinele de casa cu ceapa, l-am asezat intr-un bol uns cu ulei, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat la crescut, la caldura, timp de 45 de minute – 1 ora (sau pana isi dubleaza volumul).
Dupa ce a crescut aluatul, l-am impartit in 18 bucatele aproximativ egale, pentru 18 grisine de casa cu ceapa.
Am luat cate o bucatica de aluat si am modelat-o in forma de grisina. Se lucreaza foarte usor cu aluatul si nu este necesar sa ungeti masa cu ulei sau sa presarati faina.
Am asezat grisinele intr-o tava antiaderenta (sau orice alta tava tapetata cu hartie de copt), le-am uns cu putin ulei si le-am presarat cu sare runjoasa si oregano.
Am pus apoi grisinele de casa cu ceapa in cuptorul preincalzit (180º C pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 15 minute (sau pana ating gradul de rumenire dorit).
Sunt exceptionale aceste grisine si trebuie neaparat sa le incercati. Merita cu prisosinta! :)
Spor la gatit si pofta buna!
Daca nu tineti post puteti incerca si niste saratele cu branza, biscuiti sarati cu cascaval sau covrigei cu branza :).
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...