PAINE IMPLETITA

ianuarie 11, 2017


Painea impletita este o paine foarte gustoasa si aspectuoasa, numai buna de pus pe masa se sarbatori. Sau cand vine mama soacra in vizita :) Este foarte moale si pufoasa si se prepara dintr-un aluat dospit, asemenator cu cel de cozonac.
Prepararea aluatului nu ridica probleme iar de impletit sunt sigura ca stiti cu totii. E ca si cum ati impleti codite :).
Pentru a obtine o paine impletita pufoasa trebuie sa aveti grija sa nu exagerati cu faina, sa lasati painea sa se odihneasca circa 30 de minute dupa ce ati impletit-o si neaparat sa o ungeti cu ou batut.



Puteti inlocui laptele cu apa, untul cu ulei si puteti renunta la galbenusul din aluat, dar sub nici o forma nu renuntati sa ungeti painea cu ou batut. Oul batut formeaza o pelicula la suprafata painii si, in acest fel, painea va avea o coaja subtire, moale si elastica.
Painea impletita se prasara in general cu mac dar puteti presara orice altceva va este pe plac: seminte, susan, oregano, rozmarin etc
Langa o paine de casa minunata, cum este painea impletita, merge si o friptura minunata. Va recomand puiul la cuptor cu 40 de catei de usturoi si puiul pe sticla la cuptor.

Va place painea de casa? Va mai recomand:
paine de casa cu cartofi


Ingrediente necesare pentru a prepara reteta paine impletita:


- 500gr faina
- 250ml lapte caldut
- 1 ou
- 50gr unt
- 1 lingurita de zahar
- 1 lingurita de sare
- 25 gr drojdie proaspata (sau 7 gr drojdie uscata)
Mai aveti nevoie de:
- un ou pentru uns painea impletita
- mac pentru presarat deasupra



Mod de preparare reteta paine impletita :


Am pus laptele si untul la incalzit si am tinut pe foc pana s-a topit untul. Acest amestec de lapte si unt trebuie sa fie caldut, nu fierbinte. Este bine sa-l lasati sa se racoreasca putin inainte de a continua prepararea aluatului pentru painea impletita. Am frecat apoi drojdia proaspata cu zaharul pana cand drojdia a devenit fluida.
Am turnat intr-un bol incapator laptele cu unt topit (caldut), am adaugat oul batut si drojdia fluidificata si am amestecat usor pentru omogenizare.
Am inceput sa adaug faina, treptat, amestecand in acelasi timp cu o lingura de lemn. Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana, adaugand si restul de faina. In aceasta etapa de framantare cu mana am adaugat si sarea.
Trebuie sa obtinem un aluat moale, elastic, care se desprinde de pe mana si de pe peretii vasului. Cantitatea de faina necesara poate sa varieze putin in functie de tipul de faina folosit. Daca vi se pare ca aluatul este prea lipicios, puteti sa mai adaugati putina faina (cam o lingura).



Nu trebuie insa nici sa exagerati cu faina pentru ca de la prea multa faina painea impletita va fi mai tare si mai uscata.
Dupa ce am preparat aluatul pentru painea impletita, l-am asezat intr-un bol uns cu putin ulei, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat la dospit, la caldura, timp de 45 de minute – 1 ora (sau pana isi dubleaza volumul).
Dupa ce a crescut aluatul, l-am rasturnat pe suprafata de lucru unsa cu putin ulei si l-am impartit in 3 parti egale.
Am luat o bucatica de aluat si am intins-o cu palmele in forma de dreptunghi, ca sa iasa aerul din aluat. Am rulat aluatul in forma de snur si l-am lungit, tragand de capete in timp ce rulam. Acest snur de aluat trebuie sa aiba 45-50cm lungime.
Am procedat la fel cu celelalte doua bucati de aluat.
Am asezat cele 3 snururi de aluat unul lnga altul, le-am lipit capetele si le-am indoit dedesubt ca sa nu se desfaca in timpul coacerii. Am impletit apoi painea, trecand snururile de aluat unul peste celalalt. Dupa ce am terminat de impletit, am lipit capetele si le-am indoit dedesubt.
Am asezat painea impletita intr-o tava antiaderenta (sau orice alta tava tapetata cu hartie de copt), am acoperit-o cu folie alimentara si am lasat-o sa se odihneasca circa 30 de minute.
Dupa ce au trecut aceste 30 de minute am uns painea impletita cu ou batut, am presarat mac deasupra si am pus-o in cuptorul preincalzit (190º C pentru cuptorul electric) timp de 35-40 de minute (sau pana se rumeneste frumos la suprafata). Painea bine coapta, daca o ciocaniti cu degetul indoit pe spate, trebuie sa sune a gol.
Noua ne place foarte mult aceasta paine impletita de casa, foarte moale si pufoasa :)
Daca va place painea de casa la fel de mult cum ne place si noua, va recomand si urmatoarele retete:
- chifle de casa cu ceapa
- focaccia cu rosii si usturoi
- focaccia cu cartofi si rozmarin
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...