CORNURI DE BRUTAR

februarie 16, 2017


Cornurile de brutar sunt niste cornuri de casa simple, cu sare, preparate dintr-un aluat de paine imbogatit cu putin ulei. Sunt moi si pufoase la interior, coaja este elastica si sunt super gustoase.
Cornurile de brutar sunt foarte bune la micul dejun, servite ca atare alaturi de un iaurt sau un pahar cu lapte, sau unse cu unt. Sunt foarte bune si ca gustare sau pentru pachetelul celor mici.
Puteti presara cornurile de brutar doar cu sare grunjoasa sau puteti sa mai presarati mac, susan, seminte, chimen sau orice altceva va este pe plac. Eu am presarat sare grunjoasa si oregano, iar pe cateva cornuri a ajuns cimbru pentru ca am incurcat pliculetele :)



Cornurile de brutar sunt foarte gustoase si cu cimbru si cu oregano si va recomand sa folositi cu incredere. Nu este valabil doar pentru aceste cornuri, ci in general, pentru paine, chifle sau alte produse de patiserie sarata.
Puteti prepara cornurile de brutar si in varianta dulce, adaugand mai mult zahar in aluat.
Daca tineti post, nu mai ungeti cornurile de brutar cu galbenus de ou. Le ungeti cu ulei sau cu un amestec de apa si ulei.
Va recomand si cornurile de post cu rahat.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta cornuri de brutar :


- 500gr faina
- 280ml apa calduta
- 1 pliculet drojdie uscata (7gr)
- 5 linguri de ulei
- 1 lingurita de sare
- 1 lingurita de zahar
Pentru preasarat deasupra: sare grunjoasa, mac, sausan etc
Pentru uns: un galbenus de ou amestecat cu 1-2 linguri de apa sau lapte


Mod de preparare reteta cornuri de brutar.


Prepararea aluatului pentru cornurile de brutar.
Mai intai am amestecat faina si drojdia, uscate.
Am pus intr-un bol incapator apa calduta, uleiul, o lingurita de sare si o lingurita de zahar. Am amestecat usor pentru omogenizare. Am adaugat apoi faina amestecata du drojdie, treptat, amestecand in acelasi timp cu o lingura de lemn. Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana. 
Trebuie sa obtinem un aluat moale, elastic, care se desprinde de pe mana si de pe peretii vasului, chiar daca este usor lipicios. Daca vi se pare ca aluatul este prea lipicios (ramane lipid de mana), puteti sa mai adaugati putina faina.
Dupa ce am preparat aluatul pentru cornurile de brutar l-am asezat intr-un bol uns cu putin ulei, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat la crescut, la caldura, timp de 45 de minute – 1 ora (sau pana isi dubleaza volumul).
Modelare cornuri de brutar
Dupa ce a crescut aluatul pentru cornurile de brutar l-am rasturnat pe suprafata de lucru unsa cu putin ulei.



L-am intins cu mana in forma de dreptunghi si l-am batut usor cu palma ca sa iasa aerul din el. Am rulat apoi aluatul in forma de sul si l-am impartit in 12 bucatele aproximativ egale, pentru 12 cornuri de brutar.
Am luat o bucatica de aluat si am intins-o cu sucitorul in forma de triunghi (aproximativ). Am rulat apoi aluatul dinspre baza spre varf, formand un corn.
Am procedat la fel cu celelalte bucatele de aluat.
Cornurile de brutar astfel modelate le-am asezat intr-o tava antiaderenta (sau orice alta tava tapetata cu hartie de copt) si le-am lasat sa se odihneasca aproximativ 30 de minute.
Dupa ce a trecut acest timp de odihna, am uns cornurile de brutar cu galbenus de ou amestecat cu putin lapte, le-am presarat cu sare grunjoasa si oregano si le-am pus in cuptorul preincalzit (180ºC pentru cuptorul electric) aproximativ 20 de minute.

Cornurile de brutar sunt excelente si calde dar si reci si le puteti servi la micul dejuna sau ca gustare.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...