CHIFLE LAUGENBROT (LAUGENBRÖTCHEN)

martie 12, 2017


ENGLISH RECIPE HERE

Chiflele Laugenbrot (Laugenbrötchen) sunt un produs de panificatie des intalnit in Germania, Austria si Elvetia. Se prepara dintr-un aluat cu drojdie care se opareste in apa cu bicarbonat de sodiu inainte de coacere.
Daca va plac covrigii, trebuie sa incercati si aceasta reteta de chifle Laungenbrot. Este acelasi aluat si acelasi mod de preparare doar ca nu mai modelam covrigi, ci niste chifle. Din acest motiv le mai gasiti si sub denumirea de “Pretzel buns”.



Ca si covrigii, chiflele Laugenbrot au o coaja elastica, putin crocanta, dar fara sa fie tare, iar la interior sunt incredibil de pufoase. Le puteti presara cu mac si sare sau cu orice altceva va este pe plac.
Chiflele Laugenbrot sunt super gustoase calde, dar sunt foarte bune si reci. Sa stiti ca nu apuca prea multe sa se raceasca! Le puteti servi ca gustare dar sunt potrivite si pentru sandvisuri.
Noua ne-au placut foarte mult chiflele Laugenbrot si voi apela la aceasta reteta de cate ori ne va fi pofta de covrigi. Se prepara mai repede :).

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta chifle Laugenbrot (Laugenbrötchen):


- 450gr faina pentru paine
- 250ml apa calduta
- 50ml ulei
- 1 pliculet drojdie uscata (7gr)
- 1 lingurita de sare
- 1 lingurita de zahar
Pentru oparirea chiflelor Laugenbrot:
- 2L apa
- 40gr bicarbonat de sodiu
- 1 lingura de sare
Pentru presarat deasupra: sare grunjoasa, mac, susan, seminte sau orice altceva va place




Mod de preparare reteta chifle Laugenbrot:


Aluatul pentru chiflele Laugenbrot este practic un aluat de paine, foarte usor de preparat.
Mai intai am amestecat intr-un bol faina si drojdia, uscate.
Intr-un alt bol, mai incapator, am pus sarea, zaharul, uleiul si apa calduta. Am amestecat usor pentru omogenizare. Am adaugat faina amestecata cu drojdie, treptat, amestecand in acelasi timp cu o lingura de lemn. Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana pana am incorporat toata faina.
Dupa ce am preparat aluatul pentru chiflele Laugenbrot l-am asezat intr-un bol uns cu ulei, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat la dospit, la caldura, timp de 45 minute – 1 ora (sau pana isi dubleaza volumul).
Dupa ce a trecut acest timp, am pus 2L de apa la fiert si am adaugat 40gr bicarbonat de sodiu si o lingura de sare.



Am rasturnat aluatul pe suprafata de lucru presarata cu faina. Am impartit aluatul in 10 bucatele egale, pentru 10 chifle Laugenbrot. Am modelat fiecare bucatica de aluat in forma de bila, tragand marginile dedesubt.

Intre timp apa cu bicarbonat incepuse sa fiarba. Am pus cate 5 chifle la fiert aproximativ 40-50 de secunde. Cam pe la jumatatea timpului de fierbere chiflele Laugenbrot se intorc pe partea cealalta.
Am scos chiflele din apa cu o paleta si le-am asezat intr-o tava antiaderenta. Le-am crestat usor cu un cutit si le-am presarat cu sare si mac.
Am pus apoi chiflele Laugenbrot in cuptorul preincalzit (210ºC pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 20 de minute.
Lasati chiflele Laugenbrot sa se racoreasca, apoi le puteti servi. Veti vedea ca foarte putine vor apuca sa se raceasca complet :)
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!
Va recomand si chiflele de casa cu ceapa.

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...