SALATA CU BULGUR

iulie 04, 2017


ENGLISH RECIPE HERE

Pe timp de vara salatele sunt de baza la noi. Obisnuiesc sa prepar salate consistente, satioase, pe care le servim la pranz sau la cina.
Salata cu bulgur face parte din categoria salatelor satioase. Este usor de preparat si este binevenita pe timp de vara.
Haideti mai intai sa va spun ce este bulgurul.
Bulgurul este un amestec de boabe de grau macinate mare, in special din grau dur. Este des intalnit in orientul Mijlociu, India si Europa.
Bulgurul este prefiert si acest lucru ne usureaza foarte mult munca pentru ca mai trebuie doar sa-l punem la muiat in apa fierbinte.



Bulgurul este foarte bun in salate, dar il puteti folosi si pentru a prepara pilaf sau alte garnituri, la supa sau diverse umpluturi. Il puteti folosi si pentru a prepara deserturi.
Este asemanator cu orezul sau cuscusul dar are o valoare nutritionala mai mare.
Trebuie sa va mai spun ca exista mai multe tipuri de bulgur, de marimi diferite. Pentru salata trebuie sa alegeti un bulgur fin. Nu il gasiti insa chiar in orice magazin. Eu l-am gasit in Carrefour.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta salata cu bulgur:

- 150gr bulgur fin + 150-170ml apa fierbinte (sau conform instructiunilor de pe ambalaj)
- 4 rosii
- 4-5 castraveti
- 1 ardei gras
- 1 legatura de ceapa verde
- 150gr masline fara samburi
- 150-200gr branza telemea sau feta
- 2 linguri de ulei
- sare dupa gust
- suc de lamaie sau otet dupa gust




Mod de preparare reteta salata cu bulgur

Am preparat mai intai bulgurul pentru ca trebuie sa stea la muiat aproximativ 10 minute.
Am pus bulgurul intr-un bol incapator si am turnat peste el apa fierbinte. Eu am pus initial 150ml apa fierbinte, mi s-a parut ca bulgurul nu are suficienta apa, si am mai adaugat inca 20ml. Cel mai bine este sa verificati si instructiunile de pe ambalaj.
Dupa ce am turnat apa fierbinte, am amestecat bulgurul, am acoperit bolul si l-am lasat sa stea aproximativ 10 minute. In acest timp am mai amestecat in el de cateva ori.
Intre timp am pregatit restul ingredientelor pentru salata cu bulgur.
Eu am taiat legumele bucatele mai mici, dar le puteti taia in ce forma si dimensiune doriti.
Am taiat castravetii mai intai sferturi, pe lungime, apoi feliute si i-am pus intr-un bol incapator. Am adaugat ardeiul taiati fasii micute, ceapa verde rondele, am presarat sare si am amestecat.
Am mai adaugat rosiile taiate cubulete si maslinele.
Am adaugat apoi bulgurul, care inte timp se umflase foarte mult. Am amestecat bine salata, astfel incat bulgurul sa se distribuie uniform. Am adaugat ulei si otet (sau suc de lamaie) si am mai amestecat putin.
La sfarsit am adaugat si branza, taiata cubulete mici.
Puteti servi salata cu bulgur imediat, la pranz sau la cina, alaturi de o friptura la gratar, dar merge si fara :)
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...