ALUAT PENTRU TARTA (CRUSTA PENTRU TARTA)

septembrie 07, 2017


ENGLISH RECIPE HERE

Dragii mei, aceasta reteta de aluat pentru tarta (crusta pentru tarta) este o reteta pe care trebuie sa o salvati. Este un aluat usor de preparat si il putem folosi pentru a prepara tarte dulci sau sarate, dar si fursecuri sau biscuiti. Adica o multime de bunatati :).
Aluatul pentru tarta cunoaste mai multe variante. Diferentele consta si in ingredientele folosite dar si in modul de preparare. Va voi prezenta mai jos reteta clasica de aluat pentru tarta, care este si cea mai buna.
Aluatul pentru tarta se prepara din faina, unt, ou, un praf de sare si, la nevoie, putina apa rece. Cantitatea de unt trebuie sa fie la jumatate fata de cantitatea de faina folosita. Pentru tartele dulci, se mai adauga zahar pudra, esenta preferata si, eventual, coaja de lamaie sau de portocala.
Pentru a obtine acea textura minunata, frageda, nici prea tare dar nici prea sfaramicioasa, trebuie sa respectati cateva reguli.



In primul rand, trebuie sa folositi unt de calitate, de 82% grasime. Untul se foloseste rece, direct de la frigider. Se taie cubulete si se amesteca cu faina. Nu este indicat sa framantati aluatul cu mana pentru ca veti topi untul. Folositi un robot de bucatarie, un blender sau, daca nu aveti, puteti folosi instrumentul de pasat cartofi. Dupa ce se amesteca untul cu faina si se obtine o compozitie nisipoasa, se pot adauga si galbenusurile, tot reci si, daca mai este necesar pentru a se lega aluatul, putina apa rece.
Nu este chiar o tragedie daca amestecati aluatul cu mana, dar va fi mai tare, mai neted si mult mai potrivit pentru biscuiti decat pentru tarte.
In functie de umplutura pe care o folositi, puteti coace partial aluatul pentru tarta, fara umplutura, apoi sa adaugati umplutura si sa continuati coacerea. Daca umplutura este mai uscata, puteti umple tarta de la inceput. Pentru tarte cu umplutura rece, coaceti aluatul complet inainte de a adauga umplutura.
Ingredientele de mai jos sunt pentru o tava de 28cm.

Ultima reteta video

Chec sarat aperitiv




Ingrediente necesare pentru a prepara aluatul pentru tarta (crusta pentru tarta)


- 300gr faina
- 150gr unt
- un praf de sare (cam 1/2 lingurita pentru varianta sarata)
- 2 galbenusuri
- 4 linguri de apa rece (sau cat este nevoie pentru a se lega aluatul)
Pentru tarte dulci mai adaugati:
- 80-100gr zahar pudra
- esentele preferate, coaja de portocala sau lamaie



Mod de preparare reteta aluat pentru tarta (crusta pentru tarta):


Am pus intr-un bol incapator faina si un praf de sare. Daca preparati tarta cu umplutura dulce, adaugati si zaharul.
Am adaugat untul rece, taiat bucatele si am mixat pana am obtinut o compozitie nisipoasa.
Am adaugat si cele doua galbenusuri si le-am incorporat. Daca folositi, adaugati acum si esentele si coaja de lamaie / portocala.
Ca sa se lege aluatul, am adaugat si apa rece, cate o lingura. Veti avea nevoie de 3-5 linguri de apa rece, in functie de tipul de faina folosit.
Aluatul pentru tarta astfel preparat l-am impachetat in folie alimentara si l-am pus la frigider aproximativ o ora.
Dupa ce a trecut acest timp, am asezat aluatul pentru tarta pe suprafata de lucru presarata cu faina.
Cu ajutorul unui sucitor, am intins aluatul in forma de cerc, putin mai mare decat tava, ca sa pot imbraca si peretii.
Am rulat aluatul pe sucitor (ca sa il pot ridica fara sa se rupa), l-am asezat deasupra tavii unse cu unt si am lasat aluatul sa cada usurel in tava, derulandu-l de pe sucitor. Am presat usor aluatul ca sa se muleze pe tava apoi, cu ajutorul unui cutit, am decupat surplusul de aluat. Este foarte important sa intepati bine aluatul cu o furculita pentru ca se umfla la cuptor.
In continuare, aveti 3 variante:
1. Puteti umple tarta si sa o coaceti direct cu umplutura. In acest caz crusta va vi mai moale si mai umeda.
2. Coaceti aluatul partial, fara umplutura, la 180 °C, timp de aproximativ 10-12 minute. Se va forma o crusta la suprafata iar aluatul va absorbi mai putin lichid. Eu nu pun greutati pe aluat in aceasta situatie pentru ca, desi se umfla la cuptor, este destul de moale si maleabil si daca il apasati usor, aerul de dedesubt va iesi prin intepaturile facute cu furculita.
Umpleti apoi tarta si continuati coacerea la 180 °C aproximativ 25 de minute.
3. Daca folosit o umplutura rece (gen crema de vanilie), va trebui sa coaceti complet crusta pentru tarta si o veti face in doua etape.
Prima etapa: dupa ce ati intins aluatul in tava, il intepati cu furculita, asezati hartie de copt peste el si peste hartia de copt puneti boabe de fasole, naut, sau altceva similar. Coaceti 12-15 minute la 180 °C, indepartati greutatea de deasupra, apoi continuati sa coaceti, tot la 180 °C pana se rumeneste usor (inca 10-15 minute).
Umplutura o alegeti voi :)
Eu am preparat o delicioasa tarta cu branza si dovlecei.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...