PLACINTA GRECEASCA CU DOVLECEI SI BRANZA (KOLOKITHOPITA) - RETETA VIDEO

septembrie 25, 2017


ENGLISH RECIPE HERE

Gata, promit! Aceasta placinta greceasca cu dovlecei si branza (Kolokithopita) este ultima reteta cu dovlecei din acest an! O iau de la capat in primavara :)
Eu am redescoperit dovleceii in aceasta vara si mi-am dat seama cate retete minunate pot prepara cu ei. Printre preferatele mele se numara tarta cu branza si dovlecei, salata de dovlecei cu iaurt si usturoi, dovlecei umpluti cu branza, salata de dovlecei cu maioneza si tocanita de pui cu dovlecei.



De data aceasta am preparat o placinta greceasca cu dovlecei si branza, sau Kolokithopita, pe numele ei original. Nu trebuie sa insistati sa pronuntati :) Este o placinta foarte gustoasa si aromata si se prepara cu dovlecei, branza feta (sau telemea de-a noastra), putin iaurt grecesc si multa verdeata. Eu am folosit patrunjel si marar, dar exista retete care contin si menta proaspata sau oregano uscat.
Placinta greceasca cu dovlecei si branza este foarte usor de preparat. Putem folosi fara probleme foi de placinta din comert iar pentru umplutura trebuie sa calim doar ceapa in prelabil. Dovleceii nu trebuie gatiti, dar trebuie sa-i dati pe razatoare, sa-i presarati cu sare si sa-i lasati sa se odihneasca 20-30 de minute. Ii stoarceti apoi bine inainte de a-i amesteca cu restul ingredientelor.
Puteti servi aceasta delicioasa placinta greceasca cu dovlecei si branza calda sau rece, ca gustare sau ca aperitiv. Daca nu doriti sa o serviti calda, va recomand sa o taiati dupa ce se raceste complet pentru ca se mai intareste si se taie mult mai frumos.
Ingredientele de mai jos sunt pentru o tava de 25/35cm.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta placinta greceasca cu dovlecei si branza (Kolokithopita)


- 1 pachet foi de placinta (400gr)
- 1-1.2 kg dovlecei
- 500gr branza feta (sau telemea)
- 3 oua medii
- 100gr iaurt grecesc
- 1 legatura ceapa verde
- 2 linguri de ulei de masline
- 1 legatura de marar
- 1 legatura patrunjel
- 3 linguri de pesmet
- sare si piper
Mai aveti nevoie de aproximativ 100ml ulei de masline pentru uns foile.


Mod de preparare reteta placinta greceasca cu dovlecei si branza (Kolokithopita)


Mai intai am lasat foile de placinta la dezghetat. Eu le scot din congelator cand ma apuc de placinta pentru ca se dezgheata destul de repede.

Prepararea umpluturii pentru placinta greceasca cu dovlecei si branza.
Am spalat dovleceii, i-am dat pe razatoarea mare si i-am pus intr-un bol. Am presarat putina sare si i-am lasat sa stea 20-30 de minute, ca sa lase apa.
Intre timp am tocat ceapa verde si am pus-o la calit intr-o tigaie cu 2 linguri de ulei. Am tinut pe foc, amestecand des, pana cand ceapa s-a muiat. Am dat-o deoparte si am lasat-o sa se racoreasca.
Am dat branza pe razatoarea mare si am pus-o intr-un bol incapator. Am adaugat dovleceii storsi bine in pumni. Este important sa stoarceti bine dovleceii, altfel placinta va fi prea apoasa.
Am adaugat apoi ouale, iaurtul, ceapa verde (racorita) si verdeata tocata marunt si am amestecat bine pentru omogenizare. Compozitia este destul de fluida iar dovleceii vor continua sa lase apa. Din acest motiv am adaugat si 3 linguri de pesmet, pentru a ingrosa compozitia. Daca vi se pare prea subtire compozitia, puteti sa mai adaugati putin pesmet.

Asamblare si coacere placinta greceasca cu dovlecei si branza
Am impartit foile in 3 parti egale, pentru 3 straturi. In pachetele cu foi de placinta sunt cate 12-15 foi, edci vom folosi cate 4-5 foi pentru fiecare strat. Foile de placinta din comert sunt foarte subtiri si nu este necesar sa ungem chiar fiecare foaie in parte cu ulei. Eu pun cate doua foi, le ung cu ulei, apoi inca 2 foi si le ung si pe aceastea cu ulei.
dar sa va expliv mai pe larg cum se procedeaza.
Am uns tava cu ulei. Am asezat in tava 2 foi de placinta si le-am indoit putin ca sa incapa in tava. Am uns foile cu ulei. Am asezat apoi celelalte 2 foi si le-am uns cu ulei. Acesta este primul strat de foi.
Peste primul strat de foi am asezat jumatate din cantitatea de umplutura si am intins-o uniform.
Peste umplutura a urmat al doilea strat de 4 foi. Am asezat 2 foi, le-am uns, apoi inca 2 foi si le-am uns si pe acestea.
Peste al doilea strat de foi am asezat al doilea strat de umplutura si am intins-o uniform.
A urmat al treilea strat de 4 foi (ultimul). Am asezat 2 foi, le-am uns, apoi inca 2 foi si le-am uns si pe acestea.
Am pus apoi placinta cu dovlecei si branza in cuptorul preincalzit (180 °C pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 40 de minute.
Dupa ce am scos placinta greceasca cu dovlecei si branza din cuptor, am lasat-o sa se racoreasca apoi am portionat-o. Daca doriti sa se taie frumos, o lasati sa se raceasca complet inainte de a o taia.
Serviti placinta greceasca cu dovlecei si branza ca aperitiv sau ca gustare, alaturi de un iaurt grecesc.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

2 comentarii

  1. Nu am mai auzit de placinta cu branza si dovlecei...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum, ca ati auzit de ea, eu zic sa o si incercati. Placinta greceasca cu branza si dovlecei este delicioasa!

      Ștergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...