CONOPIDA IN OTET (PENTRU IARNA)

noiembrie 03, 2017


Sotul meu pur si simplu adora conopida murata, dar conopida in otet, nu cea in saramura. Pentru ca asa punea mama lui conopida, in otet :). Si va dati seama ca nu pot face altfel...
In acest caz nu este un sacrificiu foarte mare pentru ca si mie imi place conopida in otet. Mama mea obisnuia sa puna majoritatea muraturilor in saramura si pentru mine muraturile in otet reprezentau un adevarat deliciu in copilarie. Si acum mi se par parca mai gustoase decat cele in saramura.
Conopida in otet preparata dupa aceasta reteta este dulce acrisoara si se pastreaza crocanta. Nu oparesc conopida inainte de a o pune in borcane pentru ca exista riscul sa se moaie prea tare.



Dezavantajul este ca, fiind mai tare, este ceva mai greu de aranjat in borcane. Eu prefer sa pun muraturi in borcane mici (de 720ml) pentru ca nu mancam prea multe si, odata ce ai desfacut borcanul, nu se mai pastreaza la fel de bine. Daca folositi insa un borcan mare va va fi mai usor sa aranjati conopida.




Pentru conopida in otet folositi ce condimente va plac. Trebuie sa puneti neaparat hrean, boabe de piper si boabe de mustar, in rest puneti ce doriti. Eu am mai pus ienibahar si frunze de dafin.
Conopida trebuie sa fie cat mai proaspata si fara pete ca sa tina bine peste iarna. Puteti sa mai adaugati ardei sau gogosari dar conopida va prinde putina culoare de la ei.
Si nu uitati ca este esential sa sterilizati borcanele. Indiferent ce puneti pentru iarna (muraturi, dulceturi, zacusca sau alte conserve), totul se pune in borcane sterilizate. Altfel nu au cum sa tina.
Eu am dublat cantitatile, am folosit 4 kg de conopida, si mi-au iesit 9 borcane de 720 ml de conopida in otet. Depinde insa si cat de bine reusiti sa asezati conopida in borcane.

Va mai recomand:
Gogosari opariti in otet pentru iarna, fara consevant
Hrean in otet. Reteta de hrean la borcan pentru iarna


Ingrediente necesare pentru a prepara reteta conopida in otet (pentru iarna):


-2 kg de conopida
- 1 L de apa
- 500 ml otet
- 200 gr zahar
- 1 lingura si jumatate de sare
- 1 lingura boabe de piper
- 1 lingura boabe de mustar
- 1 radacina de hrean
Optional:
- 1 lingura boabe de ienibahar
- 4-5 frunze de dafin
- 1-2 morcovi


Mod de preparare reteta conopida in otet (pentru iarna):


Mai intai am sterilizat borcanele. Puteti steriliza borcanele prin fierbere sau la cuptor.
Am spalat conopida si am desfacut-o buchetele. Mie imi plac buchetelele potrivite ca marime, dar cele mici se aseaza mai usor in borcan. Va orientati la fata locului :)
Daca vedeti pete maro sau negre pe buchetelele de conopida, le indepartati.
Am curatat morcovii si hreanul. Am taiat morcovii feliute iar hreanul bastonase.
Am asezat apoi buchetele de conopida in borcane, alternand cu feliute de morcovi si bastonase de hrean.
Aceasta a fost partea cea mai migaloasa a retetei de conopida in otet. Dupa ce am terminat de aranjat conopida in borcane am preparat si marinada.
Am pus intr-o oala zaharul, sarea, piperul, boabele de mustar, ienibaharul si frunzele de dafin. Am adaugat apa si otetul. 
Am pus apoi oala pe aragaz, la foc potrivit, cat sa dea in clocot. Este bine sa mai si amestecati din cand in cand ca sa se dizolve zaharul si sarea.
Am asezat borcanele pe o tava metalica. Daca nu aveti o astfel de tava, puneti niste cutite sub borcane, ca sa nu crape cand turnati lichidul fierbinte.
Am turnat apoi marinada in borcane, peste conopida. 
Dupa ce ati umplut toate borcanele, asteptati 1-2 minute pentru ca nivelul lichidului mai scade si completati astfel incat borcanele sa fi umplute pana sus.
Am pus apoi capace la borcane si le-am infiletat bine.
Depozitati borcanele cu conopida in otet intr-un loc racoros. Cam intr-o saptamana ar trebui sa fie gata. 
Eu abia astept sa desfac un borcan :). Am gasit niste retete de fripturi care ma tenteaza si cred ca ar merge de minune cu niste conopida in otet.
Spor la gatit si pofta buna!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...