COZONAC IN 3 CULORI

noiembrie 06, 2017


Cum va place cozonacul? Simplu, vanilat, cu cacao sau cu aroma de scortisoara? Daca nu va puteti decide, incercati acest cozonac in 3 culori care imbina toate cele 3 arome.

Dragii mei, se apropie sarbatorile si m-am gandit sa va pregatesc o reteta ceva mai deosebita de cozonac: un cozonac in 3 culori. Este un cozonac pufos si foarte gustos in care am adunat aromele mele preferate: vanilie, cacao si scortisoara :)
Cozonacul in 3 culori este un cozonac foarte aspectuos pe care il puteti pune cu incredere pe orice masa de sarbatoare. Sigur va capta atentia! :)



Acest cozonac este destul de usor de preparat dar trebuie sa preparati 3 aluaturi. Aluatul alb este un aluat simplu, vanilat, aluatul maro deschis este cu scortisoara iar cel maro inchis este cu cacao. Am adaugat si cateva stafide, nu foarte multe pentru ca piticului meu nu-i plac si le da deoparte. Daca va plac stafidele puteti pune cu incredere mai multe, chir si cantitate dubla.
Cand preparati aluaturile, va recomand sa incepeti cu cel cu scortisoara pentru ca mi s-a parut ca acesta a crescut cel mai greu. Apoi il preparati pe cel cu cacao si la sfarsit pe cel simplu, doar cu faina. Aluatul simplu a fost cel mai pufos din cele 3.
Din cele 3 aluaturi am modelat 3 snururi pe care le-am impletit. Initial am avut de gand sa le rasucesc, dar mi s-a parut mai usor sa le impletesc :). Cozonacul in 3 culori se aseaza apoi in tava si se mai lasa la crescut, la caldura, timp de o ora.
Inainte de a taia cozonacul va recomand sa-l lasati sa se raceasca complet.
Ingredientele de mai jos sunt pentru 1 cozonac pe care l-am copt intr-o tava de 36/11cm.


Ingrediente necesare pentru a prepara reteta cozonac in 3 culori:


Pentru aluatul alb:
- 200 gr faina
- 15 gr drojdie proaspata
- 100 ml lapte
- 20 gr unt
- 1 galbenus
- 70 gr zahar
- un praf de sare
- esenta de vanilie
Pentru aluatul maro deschis (cu scortisoara)
- 200 gr faina
- 10 gr scortisoara macinata
- 15 gr drojdie proaspata
- 100 ml lapte
- 20 gr unt
- 1 galbenus
- 70 gr zahar
- un praf de sare
- esenta de vanilie
Pentru aluatul maro inchis (cu cacao)
- 170 gr faina
- 40 gr cacao
- 15 gr drojdie proaspata
- 100 ml lapte
- 20 gr unt
- 1 galbenus
- 70 gr zahar
- un praf de sare
- esenta de vanilie
Optional: 100 gr stafide (sau mai multe, daca va plac)
Pentru uns cozonacul: un galbenus de ou amestecat cu putin lapte sau apa


Mod de preparare reteta cozonac in 3 culori.


Obs:
Cele 3 aluaturi se prepara la fel, singura diferenta este ca la aluaturile colorate amestecati faina cu scortisoara, respectiv cu cacao.
Va recomand sa preparati mai intai aluatul cu scortisoara, apoi pe cel cu cacao si la sfarsit pe cel simplu.
Prepararea aluatului alb (simplu)
Am pus laptele si untul intr-un ibric, pe aragaz. Am tinut las foc mic pana s-a topit untul. Acest amestec de lapte si unt trebuie sa fie caldut, nu fierbinte. Daca este necesar, il lasati sa se racoreasca putin.
Am pus drojdia si o lingurita de zahar (din cele 70gr) intr-o cescuta si am amestecat pana cand drojdia a devenit fluida.
Am pus intr-un bol zaharul, un praf de sare, galbenusul de ou si esenta de vanilie si am amestecat pentru omogenizare. Am turnat laptele cu unt topit (caldut) si am amestecat. Am adaugat si drojdia (fluida) si am amestecat.

Am adaugat apoi faina, treptat, amestecand in acelasi timp cu lingura de lemn. Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am continuat sa framant aluatul cu mana pana am incorporat toata faina.
Dupa ce adaugati toata faina, mai framantati putin aluatul si, daca vedeti ca devine prea lipicios, mai adaugati putina faina
Am asezat aluatul intr-un bol uns cu ulei, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat la crescut, la caldura, aproximativ o ora.

Prepararea aluatului maro deschis (cu scortisoara)
Amestecati faina cu 10 gr de scortisoara si procedati la fel ca la aluatul alb.
Dupa ce adaugati toata faina cu scortisoara mai framantati putin aluatul si, daca devine prea lipicios, mai adaugati putina faina (o lingura, maxim 2).
Asezati aluatul intr-un bol uns cu ulei, acoperiti-l cu folie alimentara si lasati-l la crescut, la caldura, timp de o ora.

Prepararea aluatului maro inchis (cu cacao)
Amestecati faina (170gr) cu cacao si procedati la fel ca la aluatul alb.
Dupa ce adaugati toata faina cu cacao, mai framantati putin aluatul si, daca devine prea lipicios, mai adaugati putina faina (o lingura, maxim 2).
Asezati aluatul intr-un bol uns cu ulei, acoperiti-l cu folie alimentara si lasati-l la crescut, la caldura, timp de o ora.
Dupa ce au crescut aluaturile m-am apucat sa modelez cozonacul in 3 culori.
Am luat aluatul cu cacao (nu conteaza culoarea cu care incepeti) si l-am asezat pe suprafata de lucru presarata cu faina. Cu ajutorul unui sucitor, am intins aluatul in forma de dreptunghi ceva mai lung decat tava. Am presarat cateva stafide apoi am rulat aluatul in forma de sul.
Se procedeaza la fel cu celelalte doua aluaturi.
Am asezat cele 3 suluri de aluat unul langa altul, le-am prins capetele si le-am indoit dedesubt, apoi le-am impletit. La sfarsitul impletiturii am prins din nou capetele si le-am indoit dedesubt.
Cozonacul astfel modelat l-am asezat in tava (36/11cm) unsa cu unt sau tapetata cu hartie de copt.
Am acoperit cozonacul cu folie alimentara si l-am lasat la crescut, la caldura, timp de o ora.

Am uns apoi cozonacul cu galbenus de ou amestecat cu putin lapte si l-am pus in cuptorul preincalzit (180ºC pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 35-40 de minute. Fiind un aluat dulce, se rumeneste foarte repede la suprafata. Daca vedeti ca s-a rumenit prea tare, il puteti acoperi cu hartie de copt.
Lasati cozonacul sa se raceasca complet pe un gratar apoi il puteti felia. 
Noua ne-a placut foarte mult cozonacul in 3 culori si vi-l recomand cu drag! Va sta foarte bine pe masa de sarbatori :)
Va recomand si cozonacul fara framantare, cuib de viespi si cozonacul floare cu nutella :).
Spor la gatit si pofta buna!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...