OSTROPEL DE PUI

august 19, 2015

Ostropelul de pui este o mancarica delicioasa care se prepara foarte repede, fiind astfel o optiune excelenta pentru zilele cand nu prea aveti timp de gatit sau vara, cand nu doriti sa stati prea mult langa aragaz.
Pentru carnea de pui se foloseste de regula vin alb. Noua ne place insa mult mai mult aroma vinului rosu si il folosesc si la preparatele din pui care capata astfel un plus de savoare. Indiferent de culoarea vinului, ideea este sa fie un vin sec.



In ceea ce priveste carnea, pentru prepararea ostropelului de pui eu prefer pulpele dezosate pentru ca se pot praji usor la tigaie fara ulei. Puteti folosi insa si pulpe cu os si piele, copanele de pui sau chiar si aripioare.
Vara puteti folosi rosii proaspete de gradina pentru sosul ostropelului de pui.

Va mai recomand:
Ciulama de pui

Ingrediente necesare pentru a prepara ostropelul de pui (3 portii):


- 800gr pulpe de pui dezosate
- 2 cepe
- 1 ardei gras
- 6 catei de usturoi
- 3 linguri pasta de tomate
- 100ml vin sec
- 1 varf de lingurita piper
- 1 varf de lingurita boia de ardei iute
- 1/3 lingurita cimbru
- 1 frunza de dafin
- sare dupa gust
- 1 lingura de ulei
- 1 pahar cu apa

Instrumente utile

Aragaz Arctic AGM5500F, 4 arzatoare, Gaz, Safety Plus, Arzatoare cu eficienta ridicata, 50 cm, Alb


Mod de preparare reteta ostropel de pui

Am spalat pulpele de pui, le-am curatat de excesul de grasime, le-am taiat (4-6 bucati) si le-am pus la prajit intr-o tigaie antiaderenta unsa cu putin ulei.
Am lasat carnea sa se rumeneasca pe ambele parti si am presarat putina sare. In continuare, am tocat ceapa marunt si ardeiul fasii inguste si le-am pus la calit intr-o tigaie antiaderenta cu o lingura de ulei. Nu am folosit tot tigaia in care am prajit carnea de pui pentru ca arsura care ramane in tigaie nu este tocmai sanatoasa.
Cand ceapa a devenit usor transparenta am adaugat carnea de pui ( prajita mai devreme ) ca sa se combine aromele. Am tinut in continuare pe foc, amestecand din cand in cand, pana ce si-a schimbat ceapa culoarea, apoi am stins cu vin.




Am asteptat sa scada putin sosul astfel format apoi am adaugat 1 pahar cu apa, pasta de tomate, frunza de dafin, sare, boia, cimbru si piper si am amestecat. Am lasat ostropelul de pui sa fiarba pana a mai scazut putin sosul. Spre sfarsitul fierberii am adaugat si usturoiul zdrobit, ca sa isi pastreze aroma.
Daca doriti, dupa ce opriti focul puteti sa puneti si niste patrunjel verde tocat.
Ostropelul de pui este foarte bun cu mamaliguta :).
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

10 comentarii

  1. Arata bine si sunt convins ca este si foarte gustos.

    RăspundețiȘtergere
  2. L-am facut aseara ,dupa serviciu,pt baieteii mei, cu bucatele de pipt de pui le place mult mai mult mai ales cu mamaliga.....timpul scazut de preparare si faptul ca are putine ingrediente il face un preparat preferat cand nu am timp sa gatesc pe indelete.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu folosesc de multe ori piept de pui pentru a prepara ostropelul. Are mai putina grasime si este mai bun pentru copii. Ma bucur ca v-a placut reteta :)

      Ștergere
  3. Ei, da, mai degraba asta e ostropel oltenesc decat acela cu smantana, care nu prea are legatura cu Oltenia...

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare bun ostropelul cu mamaliguta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mama ne facea foarte des ostropel de pui, ma bucur ca am gasit reteta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu ma bucur ca va este de folos reteta! Spor la gatit! :)

    RăspundețiȘtergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...