COVRIGI DE CASA - RETETA VIDEO

martie 22, 2016


Dragii mei, daca nu stiti unde gasiti cei mai buni covrigi, va spun eu: ii gasiti acasa :). Covrigii de casa sunt absolut minunati si se prepara foarte usor, cu ingrediente putine si la-ndemana. Odata ce veti gusta acesti covrigi, nu veti mai dori sa cumparati de la covrigarie.
Covrigii de casa sunt moi si pufosi la interior, crocanti la exterior si foarte gustosi. Preparand covrigii acasa, avem avantajul ca putem stabili dupa plac proportia de sare si mac sau susan. Mi s-a intamplat de multe ori sa cumpar covrigi cu mac si sare si sa fiu nevoita sa-i curat putin de sare ca sa-i pot manca :)



Pentru a prepara covrigii de casa trebuie neaparat sa-i opariti in apa cu bicarbonat. Doar asa covrigii vor capata acea textura minunata, crocanta la exterior si pufoasa la interior.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta covrigi de casa (10 bucati):


Pentru aluat
- 450 gr faina
- 250 ml apa calduta
- 50 ml ulei
- 1 pliculet drojdie uscata (7gr)
- 1 lingurita de sare
- 1 lingurita de zahar

Pentru oparirea covrigilor:
- 2 L apa
- 40 gr bicarbonat de sodiu

Pentru presarat: sare grunjoasa, mac/susan

Mod de preparare reteta covrigi de casa:


Prepararea aluatului 
Mai intai am amestecat intr-un bol faina si drojdia, uscate. Intr-un alt vas, mai incapator, am pus 250ml apa calduta, 50ml ulei, 1 lingurita de sare si 1 lingurita de zahar si am amestecat usor.



Am adaugat apoi faina amestecata cu drojdie, treptat, amestecand in acelasi timp cu o lingura. Cand nu am mai putut amesteca aluatul cu lingura, am inceput sa il framant cu mana, adaugand si restul de faina. Dupa ce am terminat de adaugat faina, am mai framantat aluatul 5-7 minute. Trebuie sa obtinem un aluat moale si elastic care se desprinde de pe mana. Daca este necesar, puteti sa mai adaugati cate un praf de faina in timpul framantarii.
Dupa ce am terminat de framantat, am asezat aluatul intr-un bol uns cu ulei, l-am acoperit si l-am asezat la caldura ca sa creasca timp de aproximativ 45 de minute (sau pana isi dubleaza volumul)
Modelarea covrigilor de casa
Dupa ce a crescut aluatul, l-am impartit in 2 jumatati egale. Am pastrat o jumatate de aluat iar pe cealalta am acoperit-o si am pus-o deoparte.
Jumatatea de aluat pastrata am impartit-o in 5 bucatele (vom avea in total 10 bucatele). Acum putem incepe sa modelam covrigi :).
Am presarat putina faina pe suprafata de lucru, doar cat sa nu se lipeasca aluatul.



Am luat o bucatica de aluat si am modelat un snur de aproximativ 40cm lungime. Am apucat capetele snurului si le-am petrecut unul peste celalalt, formand o bucla, apoi le-am mai rasucit o data. Am ridicat apoi capetele snurului si le-am lipit de baza buclei. Dupa cum vedeti in poze, capetele sunt initial in sus, le-am tras in jos si le-am lipit. Aveti grija sa lipiti bine capetele ca sa nu se desfaca in timp ce opariti covrigii.
Se procedeaza la fel cu celelalte bucatele de aluat
Oparirea si coacerea covrigilor de casa
Inainte de a ma apuca de modelarea covrigilor am pus 2 l de apa la fiert, intr-o cratita. Cand a inceput sa fiarba, am adaugat bicarbonatul de sodiu. Dupa ce am terminat de modelat covrigii, i-am oparit in apa cu bicarbonat, lasandu-i sa fiarba timp de 30 sec – maxim 1 minut, apoi i-am scos cu o paleta si i-am asezat intr-o tava antiaderenta.
Am presarat covrigii de casa cu sare si mac apoi am pus tava in cuptorul preincalzit (200º pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 20 de minute.
Se procedeaza la fel cu cea de-a doua jumatate de aluat.
Noua ne-au placut foarte mult covrigii de casa si va invit si pe voi sa incercati aceasta reteta pe cat de simpla, pe atat de gustoasa.
Spor la gatit si pofta buna!
Va recomand si chiflele Laugenbrot. Sunt niste chifle - covrigi :)
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

2 comentarii

  1. mie m i se desfac mereu cand ii bag in apa cu bicarbonat .... si nu stiu de ce

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand modelati covrigul, trageti capetele pe spatele covrigului si apasati ca sa se lipeasca aluatul

      Ștergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...