PLACINTE LA TIGAIE CU SUNCA SI CASCAVAL (RETETA VIDEO)

iunie 05, 2016


ENGLISH RECIPE HERE

Acest articol contine linkuri de afiliere

Dragii mei, multi dintre voi mi-ati cerut o reteta de placinte la tigaie cu sunca si cascaval si acum inteleg de ce. Sunt absolut delicioase :).
Acum, ca vine vara, este binevenita aceasta reteta. Nu este necesar sa folosim cuptorul, placintele se rumenesc usor intr-o tigaie unsa cu putin ulei si sunt foarte, foarte gustoase.
Aluatul pe care l-am folosit pentru a prepara aceste placinte este un aluat simplu si foarte usor de preparat, cu drojdie uscata, apa si ulei. Nu este necesar sa adaugati unt, lapte sau galbenusuri. Placintele vor fi foarte gustoase datorita umpluturii si vor fi moi si pufoase cu conditia sa respectati etapele prepararii aluatului si sa folositi ingrediente de calitate.



Puteti folosi ce cascaval va place, chiar si mai multe sortimente, resturi de prin frigider :). In ceea ce priveste sunca, eu am folosit o sunca afumata pentru ca ne place mai mult, dar puteti folosi si o sunca de praga sau ceva similar.



Va mai recomand:
- Placinta cu branza la tigaie
- Placinta cu branza cu foi fine de casa
- Pateuri cu branza
- Placinta cu ciuperci
- Placinta cu branza si spanac (Spanakopita)

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta placinte la tigaie cu sunca si cascaval:

- 450-500gr faina (cat cuprinde)
- 1 plic de drojdie uscata (7gr)
- 250ml apa calduta
- 3 linguri de ulei
- 1 lingurita de sare
- 1 lingurita de zahar
Pentru umplutura:
- 250gr sunca
- 250gr cascaval
Mai aveti nevoie de putin ulei pentru prajit placintele. 

Instrumente utile :
Robot de bucatarie Heinner HPM-1000WH, 1000W, miscare planetara, accesoriu masina de tocat si blender, bol 5.5 L, 10 viteze + pulse, Alb
Tigaie Tefal Cook'n Clean, 28 cm

Mod de preparare reteta placinte la tigaie cu sunca si cascaval:

Reteta video:


Mai intai am amestecat intr-un bol 450gr faina si drojdia, uscate.
Intr-un alt bol, mai incapator, am pus 250ml apa calduta, 3 linguri de ulei, 1 lingurita de sare si 1 lingurita de zahar si am amestecat usor.



Am adaugat apoi faina amestecata cu drojdie, treptat, amestecand in acelasi timp cu lingura de lemn. Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana, adaugand si restul de faina. Dupa ce am adaugat toata faina am mai framantat aluatul aproximativ 5 minute.
In aceasta etapa de framantare a aluatului puteti sa mai adaugati putina faina daca vi se pare ca aluatul este prea lipicios. Trebuie sa obtinem un aluat moale, elastic, care se desprinde de pe mana. Nu trebuie sa exagerati cu faina pentru ca, daca puneti prea multa, placintele vor iesi mai tari. 
Dupa ce am terminat si cu framantatul, am uns aluatul si un bol cu putin ulei, am asezat aluatul in bol, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat la crescut, la caldura, timp de 45min – 1 ora (sau pana isi dubleaza volumul).
Intre timp am pregatit umplutura pentru placintele la tigaie cu sunca si cascaval. Am taiat sunca bucatele mici iar cascavalul l-am dat pe razatoarea mare.



Dupa ce a crescut aluatul l-am impartit in 11 bucatele aproximativ egale, pentru 11 placinte. Am presarat faina pe suprafata de lucru, am luat o bucatitca de aluat, am intins-o in forma de cerc (4-5mm grosime) si am asezat in mijloc umplutura de sunca si cascaval, lasand marginile libere. 
Am ridicat apoi marginile peste umplutura, petrecandu-le una peste cealalta, si am apasat ca sa se lipeasca. Am intors apoi placinta si am intins-o iar, pastrand forma de cerc, pana a ajuns la o grosime de aproximativ 1 cm. 
Placinta cu sunca si cascaval astfel pregatita am pus-o la prajit intr-o tigaie unsa cu putin ulei si am lasat-o sa se rumeneasca pe ambele parti. 
Se procedeaza la fel cu celelalte bucatele de aluat. Dupa fiecare placinta se unge iar tigaia cu ulei pentru ca se absoarbe foarte repede.
Dupa cum vedeti reteta este foarte simpla iar rezultatul este exceptional. Placintele sunt super gustoase, moi si pufoase si parca nu-ti mai vine sa te opresti din mancat :)
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!
Daca ati incercat aceasta reteta de placinte la tigaie cu sunca si cascaval, astept sa-mi spuneti in comentarii cat de mult v-a placut.

You Might Also Like

7 comentarii

  1. Am facut pt prima oara aceasta reteta de placinte la tigaie cu sunca afumata si cascaval,ce sa zic...foarte delicioase��doar ca eu am facut greseala dupa ce le-am dat forma sa le pun una peste alta si mi s-au lipit intre ele.dar s-a rezolvat...doua am reusit sa le dezlipesc si am facut doua mici,si celelalte le-am impartit in doua placinte mai mari,si le-am facut asa.nu am mai apucat sa fac poze ca s-au mancat imediat.o seara frumoasa.Flori

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este normal sa facem greseli in bucatarie, cu totii facem. Este important insa sa stim sa le reparam. :). Felicitari!

      Ștergere
  2. Se poate folosi drojdie solida dizolvata in lapte sau frecata cu zahar in locul drojdiei la plic?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, puteti folosi 12.5 gr drojdie proaspata (solida).

      Ștergere
    2. Se poate folosi orice drojdie .Eu sunt ardeleanca si in zona mea noi facem placintele numai in tigaie ! Cu branza sarata sau dulce ,cu branza si verdeturi ,cu cartofi ,cu varza ,cu ceapa ,cu dulceata,goale sau cu orice va poate trece prin minte.

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Merg si la cuptor, dar unse cu galbenus de ou amesntecat cu puntin lapte, ca sa nu se usuce

      Ștergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...