TOBA DE PUI

septembrie 14, 2016


Si mie si sotului meu ne place foarte mult toba iar toba de pui este preferata noastra. Ne place mai mult decat toba de porc pentru ca are semnificativ mai putina grasime. Este adevarat ca gasim toba de pui in comert, dar cea preparata acasa este incomparabil mai gustoasa si mai sanatoasa si contine doar carne, nu si alte minunatii. Este foarte usor de preparat, fierberea dureasa destul de mult, este adevarat, dar intre timp va puteti ocupa de alte treburi.
Pentru a fierbe carne pentru toba de pui aveti nevoie de 2 cratite: o cratita mai mica, in care puneti carnea, si o cratita putin mai mare, umpluta pe juamatate cu apa. Cratitele trebuie sa le alegeti in asa fel incat sa incapa lejer una in cealalta (cea mica in cea mare). Cratita mai mica (cea cu puiul) se pune in cratita mai mare (cu apa), se acopera cu capac si se pune le fiert. Carnea de pui fierbe practic in suc propriu si nu este necesar sa adaugam apa sau ulei.



Toba de pui se poate monta intr-o tava de chec sau puteti folosi o sticla de plastic sau o cutie de lapte cu partea de sus taiata.
Am folosit o tava de chec de 30/11.5cm dar poate fi si o tava ceva mai mica.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta toba de pui:


- 1 pui de 1.5kg
- 30gr gelatina
- 5-7 catei de usturoi
- 1 lingurita boabe de piper
- 1-2 frunze de dafin (in functie de marime)
- sare dupa gust (aproximativ o lingura)

Mod de preparare reteta toba de pui:


Dupa cum va spuneam, pentru a prepara toba de pui folosim 2 cratite, una mai mica, pentru carne, si una mai mare, in care punem apa.



Am luat mai intai cratita mai mare, am pus apa cam jumatate apoi am pus-o la fiert. Am pregatit apoi puiul, adica l-am spalat, l-am portionat si l-am asezat in cratita mai mica. Am presarat deasupra sare, cam o lingura, boabele de piper si frunzele de dafin. Am acoperit cratita cu capac apoi am asezat-o pe aragaz in cratita mai mare cu apa (care intre timp incepuse sa fiarba).
Am lasat sa fiarba aproximativ 3 ore, timp in care am intors carnea de 2-3 ori de pe o parte pe cealalta. Trebuie sa urmariti si apa din cratita mare sa nu scada prea mult si, cand este necesar sa completati cu apa (preferabil fierbinte).
Dupa ce au trecut cele 3 ore, carnea de pui este foarte bine fiarta si se desprinde usor de pe oase iar in cratita, dupa cum vedeti, s-a format suficient lichid pentru a prepara toba de pui.
Am scos carnea pe o farfurie, am strecurat lichidul ramas in cratita si am lasat totul sa se racoreasca.
Peste lichidul ramas de la pui, dupa ce s-a racorit, am adaugat gelatina si am lasat-o sa stea cam 10 minute (sa se hidrateze). t lichid pentru a prepara toba de pui.
Dupa ce au trecut aceste 10 minute, am reincalzit bolul cu zeama de carne si gelatina la bain – marie pana s-a dizolvat complet gelatina (pana cand nu mai sunt urme vizibile de gelatina).



Dupa ce s-a dizolvat gelatina, am adaugat in bol si usturoiul zdrobit si am lasat sa stea inca vreo 10 minute. In paralel am curatat carnea de pui de piele si oase. Carnea se poate rupe fasii sau se poate taia cu un cutit, dupa preferinta.
Carnea de pui maruntita am asezat-o intr-o tava de chec pe care, daca doriti, o puteti tapeta cu folie alimentara, dar nu este absolut necesar.
Zeama de la carne cu gelatina si usturoi zdrobit am mai strecurat-o o data si am turnat-o in tava, peste carne.
Am apasat usor cu o lingura, astfel incat carnea si lichidul sa fie la acelasi nivel, am acoperit tava cu folie alimentara si am pus-o la frigider pana a doua zi.
Ca sa scoateti toba de pui din tava, daca ati folisit folie alimentara, rasturnati toba pe un platou si indepartati folia. Dupa cum vedeti, eu nu am folosit folie pentru ca nu se aseaza perfect in tava si iese toba cam ciufulita :). Am asezat tava cu toba intr-o alta tava (mai mare) cu apa calda timp de circa 1 minut apoi am rasturnat-o pe un platou. Daca tot nu iese din tava, asezati deasupra un prosop udat in apa fierbinte.
Acum toba de pui se poate felia si servi cu mare pofta, cu mustar, cum ii place sotului meu, sau cu ceapa sau doar cu paine proaspata. Daca aveti paine de casa este perfect!
Daca va ramane toba de pui, o pastrati la frigider impachetata in folie alimentara sau hartie de copt.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

2 comentarii

  1. Arata bine,dar nu va suparati,nu este toba de pui,ci racituri de pui,sau cotoroage de pui,toba are membrana aceea specifica in care se pun diversele carnuri,se induc gospodinele incepatoare in eroare,sa facem totusi diferenta,felicitari,arata demential,dar nu e toba ci cotoroaga.

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata bine,dar nu va suparati,nu este toba de pui,ci racituri de pui,sau cotoroage de pui,toba are membrana aceea specifica in care se pun diversele carnuri,se induc gospodinele incepatoare in eroare,sa facem totusi diferenta,felicitari,arata demential,dar nu e toba ci cotoroaga.

    RăspundețiȘtergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...