PUI PE STICLA LA CUPTOR

noiembrie 20, 2016


Puiul pe sticla la cuptor este o friptura minunata, foarte gustoasa, potrivita cu orice ocazie, si pentru un pranz sau o cina in familie, dar si pentru o masa festiva. Este o friptura foarte usor de preparat iar carnea este foarte aromata, frageda si suculenta.
Puiul pe sticla la cuptor poate fi aromatizat dupa gust, cu ierburile si condimentele preferate. Eu am folosit boia de ardei dulce si iute, cimbru uscat, sare si piper pentru ca acestea sunt aromele noastre preferate. Sucul de lamaie l-am folosit si pentru gust dar si pentru a fragezi carnea. Puteti inlocui sucul de lamaie cu cateva linguri de vin alb.



Eu am tinut puiul la marinat cam 6 ore dar este si mai bine daca-l tineti peste noapte. Marinarea este importanta si pentru gust dar si pentru fragezirea carnii. Daca insa nu aveti timp sa tineti puiul la marinat, sa stiti ca si in aceste conditii va fi foarte gustos. Puiul pe sticla este fraged si suculent datorita modului de gatire si, daca il condimentati bine, va fi si foarte aromat.
Puteti servi puiul pe sticla la cuptor cu garnitura preferata. Merge foarte bine cu niste cartofi crocanti la cuptor sau cartofi la cuptor cu rozmarin si usturoi, cu piure de cartofi, cu o salata de orez sau o salata de varza rosie cu maioneza.
Sosul care ramane in tava este delicios! :)

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta pui pe sticla la cuptor:


- 1 pui (al meu a avut 1.8kg)
- 5 linguri de ulei
- sucul de la 1/2 lamaie (daca e micuta, puteti folosi o lamaie intreaga)
- 2 lingurite de sare
- 1 lingurita de cimbru uscat
- 1 lingurita boia de ardei dulce
- 1/2 lingurita boia de ardei iute
- 1/2 lingurita de piper
Mai aveti nevoie de o sticla de 400-500ml, neaparat de sticla, nu de plastic, si neaparat curatata de eticheta.




Mod de preparare reteta pui pe sticla la cuptor:


Am pregatit mai intai marinada pentru pui. Am pus intr-un bol sarea, piperul, cimbrul, boiaua dulce si cea iute, uleiul si sucul de lamaie, si am amestecat bine.
Am spalat apoi puiul interior-exterior si l-am verificat sa nu mai aiba tuleie. L-am asezat apoi intr-o tava micuta (sa fie un vas cat mai apropiat de dimensiunea puiului) si l-am uns cu marinada interior-exterior. Am acoperit apoi puiul cu folie alimentara si l-am pus la frigider pentru 6 ore. Daca puteti sa-l tineti peste noapte, este si mai bine. In aceste 6 ore am intors puiul de cateva ori de pe o parte pe cealalta.
Dupa ce a trecut timpul de marinare, am scos puiul din frigider. Ca sa stea puiul cumintel la cuptor, am facut mici orificii in piele prin care am introdus picioarele si aripioarele.  
Am umplut sticla cu apa calda cam pe 3 sferturi si am asezat puiul pe sticla. Am pus apoi puiul cu tot cu sticla in tava in care a stat la marinat si l-am mai stropit cu cateva linguri de sos.



Daca folositi alta tava, clatiti cu putina apa vasul in care a stat puiul la marinat si turnati in tava care va merge la cuptor.
In tava am mai turnat o ceasca de apa pentru ca se evapora destul de repede la cuptor.
Puiul pe sticla poate fi pus acum in cuptorul preincalzit (180º C pentru cuptorul electric) unde va sta aproximativ o ora. In acest timp l-am mai stropit de 2 ori cu sosul din tava. Cat timp sta puiul pe sticla la cuptor ete bine sa urmariti si sosul din tava ca sa nu scada prea mult si sa se arda. Daca este necesar, puteti sa mai completati cu apa.
Dupa ce scoateti puiul pe sticla din cuptor, il lasati sa se racoreasca si il scoateti de pe sticla. Ca sa fie mai usor, il luati cu tot cu sticla, goliti sticla de apa apoi asezati puiul (culcat) pe un platou si scoateti sticla.
Noi am servit puiul pe sticla la cuptor cu o garnitura de cartofi la cuptor cu rozmarin si usturoi, stropit cu putin sos. Delicios! :)
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

2 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...