MAMALIGA IN STRATURI CU CARNE TOCATA

martie 02, 2017


Dragii mei, am mai facut mamaliga in straturi de multe ori, am facut si bulz, si taci si inghite, dar parca aceasta mamaliga in straturi cu carne tocata este cea mai gustoasa :).
Se prepara usor, cu ingrediente putine si la-ndemana si puteti adapta reteta dupa gust.
Pentru a prepara aceasta mamaliga in straturi cu carne tocata eu am folosit o carne tocata de pui dar puteti folosi si carne tocata de porc, de vita sau amestec. Puteti adauga si legume, daca doriti.



Mamaliga mea in straturi cu carne tocata a avut deasupra sos Bechamel si putina branza telemea rasa. Merge la fel de bine si smantana amestecata cu 1-2 oua sau sos de rosii, daca va place mai mult.
Eu am preparat mamaliga in straturi cu carne tocata in tava de tort doar ca sa se vada mai bine straturile. Este un preparat care se serveste cald dar de taiat frumos se taie doar dupa ce se raceste complet. Cum la noi rar apuca mancarea sa se raceasca, am optat pentru tava de tort. Puteti folosi insa orice tava mai inalta sau cratita.

Ultima reteta video:

Blat de tort simplu - pandispan


Ingrediente necesare pentru a prepara reteta mamaliga in straturi cu carne tocata (pentru o tava de 28cm, mai inalta):


Pentru mamaliga:
- 500gr malai
- 2l apa
- sare
Umplutura:
- 700gr carne tocata
- 1 ceapa
- 5 catei de usturoi
- 2 linguri de ulei
- 2 linguri pasta de tomate
- sare, piper, cimbru uscat dupa gust
- 1 legatura de patrunjel
Pentru sosul Bechamel:
- 250ml lapte
- 25gr unt
- 25gr faina
- sare, piper
- nucsoara (optional)
Pentru presarat deasupra:
- 80-100gr branza telemea



Mod de preparare reteta mamaliga in straturi cu carne tocata


Am preparat mai intai umplutura de carne tocata.
Am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie cu 2 linguri de ulei. Am tinut pe foc, amestecand des, pana cand ceapa a devenit translucida. Am adaugat apoi carnea tocata. Am asezonat cu sare, piper si cimbru si am tinut pe foc pana cand carnea si-a schimbat culoarea. Am amestecat cu o lingura de lemn si, in timp ce amestecam, am avut grija sa sfaram bulgarasii de carne care se formeaza.
Mai spre sfarsit am adaugat pasta de tomate si usturoiul zdrobit. 
Dupa ce am oprit focul am adaugat si patrunjelul tocat marunt.
Am lasat umplutura de carne deoparte si am pregatit sosul Bechamel.
Mai intai am incalzit laptele, cat sa devina fierbinte.
Am topit apoi untul, la foc mic, avand grija sa nu se arda.
Peste untul topit am adaugat faina, treptat, amestecand in acelasi timp. Ca sa fie mai usor, eu adaug faina in doua etape.



Dupa prima runda de faina pun cam o lingura de lapte fierbinte, amestec, apoi adaug restul de faina. Se amesteca si se omogenizeaza mult mai usor.
Dupa ce am adaugat faina am turnat laptele fierbinte, in fir subtire, amestecand in acelasi timp. Am asezonat cu sare, piper (si nucsoara, daca folositi) apoi am pus sosul Bechamel pe aragaz. Am tinut la foc mic, amestecand continuu, pana s-a ingrosat.
Am lasat sosul Bechamel deoparte si am pregatit mamaliga.
Am pus intr-un vas 2l de apa si sare. Am pus vasul pe foc doar cat sa devina apa calduta apoi am adaugat malaiul, in ploaie, amestecand in acelasi timp. Am lasat mamaliga sa fiarba, amestecand continuu, pana s-a ingrosat. Trebuie sa obtinem o mamaliga potrivit de moale pe care sa o putem intinde in tava. Mamaliga o vom folosi fierbinte, imediat dupa preparare. Sub nici o forma nu lasati mamaliga sa se raceasca pentru ca se intareste.
Am uns tava cu unt si am turnat jumatate din cantitatea de mamaliga.
Peste mamaliga am asezat carnea tocata. Peste carnea tocata am asezat restul de mamaliga.
Am turnat si sosul Becahmel si l-am intins uniform peste mamaliga.
Am ras deasupra putina branza telemea si am pus tava in cuptorul preincalzit (180ºC pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 30 de minute (sau pana atinge gradul de rumenire dorit)
Mamaliga in straturi cu carne tocata este minuanta calda. A noastra fiind cu carne de pui, a fost buna si rece. A apucat sa se raceasca doar o bucatica mica :)
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...