PUI CU SOS DE SMANTANA SI MUSTAR

iunie 28, 2017


ENGLISH RECIPE HERE

Noua ne place foarte mult sosul de smantana si mustar si tinde sa devina sosul nostru preferat. Este un sos cremos, acrisor datorita mustarului si foarte usor de preparat cu doar cateva ingrediente pe care le avem tot timpul in bucatarie.
Am pregatit prima data acest sos minunat pentru chiftelutele suedeze si ne-a placut atat de mult, incat am zis sa-l incercam si cu pui. A fost un adevarat deliciu, cremos si usor acrisor :).
Puiul acesta cu sos de smantana si mustar este de fapt un fel de ciulama de pui cu adaos de mustar. Mie mi-au placut intotdeauna sosurile acrisoare iar acesta este fix pe gustul meu.




Puiul cu sos de smnatana si mustar este foarte usor de preparat: cat se prajeste puiul, avem timp suficient sa preparam sosul. Punem apoi pieptul de pui prajit in sos si mai fierbem cateva minute ca sa se intrepatrunda aromele. Este o reteta pe care o putem prepara si seara cand ajungem acasa dupa o zi de munca.
Serviti puiul cu sos de smantana si mustar cald, garnisit cu verdeata sau ceapa verde, alaturi de garnitura preferata sau paine proaspata de casa. Si, daca tot este un fel de ciulama, eu zic c-ar merge si o mamaliga :)

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta pui cu sos de smantana si mustar:


- 800gr piept de pui dezosat
- sare si piper dupa gust
Pentru sos:
- 200ml smantana lichida
- 2 linguri de mustar de Dijon (sau de care va place)
- 50gr unt
- 50gr faina
- 500ml supa de legume sau de pui/vita (sau apa) fierbinte
- sare si piper dupa gust


Mod de preparare reteta pui cu sos de smantana si mustar:


Am taiat pieptul de pui felii mai groase, l-am asezonat cu sare si piper si l-am pus la prajit intr-o tigaie antiaderenta unsa cu putin ulei. Am lasat puiul sa se rumeneasca pe ambele parti si, intre timp, am pregatit sosul de smantana si mustar.
Am topit untul intr-o tigaie incapatoare.
Am adaugat apoi faina si am amestecat bine. Am tinut in continuare la foc mic timp de 1-2 minute, cat sa se prajeasca usor faina.
Am adaugat supa fierbinte, treptat, amestecand in acelasi timp cu o lingura de lemn. Trebuie amestecat bine pentru a obtine o compozitie cremoasa.
Am mai lasat sa fiarba putin, cat sa inceapa sosul sa se ingroase. Am adaugat apoi smantana lichida si mustarul, am asezonat cu sare si piper si am amestecat bine, pentru omogenizare.
Am lasat sosul de smantana si mustar sa fiarba pana s-a ingrosat. In timp ce fierbe trebuie amestecat des ca sa nu se prinda.
Intre timp se prajise si puiul.
Am pus puiul prajit in sosul de smantana si mustar, am acoperit cu capac si am mai lasat sa fiarba circa 8 minute, cat sa se intrepatrunda aromele.
Serviti puiul cu sos de smantana si mustar cald, garnisit cu verdeata sau rondele de ceapa verde, alaturi de garnitura preferata.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...