CHIFTELUTE DE PUI CU DOVLECEI

iulie 27, 2017


ENGLISH RECIPE HERE

Ai mei sunt mari amatori de chiftele dar le prefera pe cele de porc pentru ca li se par mai gustoase. Carnea de pui este destul de fada si chiftelutele din carne de pui parca nu au aceeasi savoare ca cele de porc. Din acest motiv obisnuiesc sa prepar chiftelute de pui combinate cu diverse legume. De acesta data, data tot e vara si avem dovlecei din abundenta, am optat pentru niste chiftelute de pui cu dovlecei.





Chiftelutele de pui cu dovlecei au o aroma subtila de dovlecei si sunt mai suculente decat niste chiftelute de pui simple. Pentru un plus de prospetime, adaugati si verdeata proaspata in compozitia pentru chiftelutele de pui cu dovlecei. Eu am folosit patrunjel dar si mararul merge foarte bine la chiftelele de pui.
Chiftelutele de pui cu dovlecei sunt foarte gustoase calde, alaturi de garnitura preferata. Pentru mine combinatia perfecta este chiftele cu piure de cartofi, dar merg foarte bine si cartofii la cuptor cu rozmarin si usturoi sau o salata de orez.
Chiftelutele de pui cu dovlecei raman la fel de gustoase si dupa ce se racesc si le puteti servi ca aperitiv.
Noi am servit aceste delicioase chiftelute cu pilaf de bulgur. A fost o decizie de moment pentru ca in timp ce prajeam chiftelutele mi-am dat seama ca nu avem garnitura. Pilaful de bulgur se prepara super rapid si a mers la fix alaturi de chiftelutele de pui cu dovlecei.
Puteti servi aceste chiftelute si cu sos de mustar. Este un sos delicios, dulce acrisor, foarte usor de preparat.


Ingrediente necesare pentru a prepara reteta chiftelute de pui cu dovlecei

- 800gr carne tocata de pui
- 1-2 dovlecei (600gr)
- 1 ou
- 1 ceapa
- 5-6 catei de usturoi
- 1 legatura de patrunjel
- sare si piper dupa gust
- 1/2 lingurita cimbru uscat
- 3-5 linguri de pesmet
Mai aveti nevoie de:
- cateva linguri de faina pentru modelat chiftelele
- ulei pentru prajit chiftelele



Mod de preparare reteta chiftelute de pui cu dovlecei


Am spalat dovleceii si i-am dat pe razatoarea mare. Am presarat sare peste dovleceii rasi si i-am lasat sa stea 20-30 de minute, ca sa lase apa.
Dupa ce a trecut acest timp am pus carnea tocata intr-un bol incapator. Am adaugat ceapa data pe razatoarea mica si scursa, oul, usturoiul zdrobit si patrunjelul tocat. Am stors bine dovlecelul ras si l-am pus in bol, alaturi de celelalte ingrediente pentru chiftelutele de pui cu dovlecei. Am asezonat cu sare, piper si cimbru si am amestecat bine.
Compozitia pentru chiftele este destul de moale in acest moment si, ca sa fie mai usor de modelat, am adaugat pesmet. Cantitatea de pesmet necesara difera destul de mult in functie de carnea folosita si de cat de bine ati stors dovleceii. Adaugati pesmet treptat, cate o lingura, pana ajungeti la consistenta dorita.
M-am apucat apoi de modelat chiftelutele de pui cu dovlecei.
Am pus cateva linguri de faina pe o farfurie intinsa. Am luat cu o lingura din compozitia de carne si, cu mainile ude, am modelat o chifteluta in forma de bila. 
Am tavalit chifteluta prin faina astfel incat sa fie acoperita uniform pe toate partile, apoi am asezat-o pe o farfurie.
Am continuat cu restul compozitiei.
Dupa ce am modelat chiftelutele de pui cu dovlecei le-am pus la prajit in ulei incins si le-am lasat sa se rumeneasca pe toate partile.
Am scos apoi chiftelutele de pui cu dovlecei pe hartie absorbanta ca sa elimine excesul de ulei.
Serviti chiftelutele de pui cu dovlecei calde sau reci, alaturi de garnitura preferata sau ca aperitiv.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...