CIORBA DE ARDEI UMPLUTI

august 25, 2017


Daca nu ati testat pana acum ciorba de ardei umpluti, va recomand cu drag aceasta reteta minunata. Ardeii umpluti sigur va plac, ciorba la fel, deci nu are cum sa nu va placa o ciorba de ardei umpluti :)
Sunt sigura ca va veti gandi in acest moment ca este vorba de niste ardei umpluti cu mai mult sos si cu ceva legume. Pe mine aceasta ciorba de ardei umpluti ma duce cu gandul mai degraba la o ciorba de perisoare. De fapt, cam asta am pregatit: o delicioasa ciorba de perisoare cu perisoarele indesate in ardei.
Pentru mine cele mai bune perisoare sunt cele din carne de curcan. Nu am avut carne tocata de curcan si am folosit de pui, dar puteti folosi si carne tocata de vita, cu conditia sa o tocati voi, acasa sau in magazin. Nu cumparati carne tocata gata ambalata.



Pentru un plus de prospetime, adaugati si verdeata proaspata, marar sau patrunjel. Mararul merge foarte bine cu carnea de curcan sau de pui iar patrunjelul cu carnea de vita. In rest, condimentati carnea dupa gust.
Pentru ciorba de ardei umpluti alegeti ardei mititei, ca sa incapa 2-3 in farfurie.
In privinta legumelor, folositi ce legume va sunt pe plac. Eu am folosit ceapa, morcov, telina si cartof, cartoful avand rolul sa ingroase putin sosul.
Puteti acri ciorba de ardei umpluti cu bors sau cu lamaie. Mie imi place mai mult borsul, dar lamaia este mai sanatoasa si, in plus, are avantajul ca isi poate pune fiecare in farfurie cat vrea.
Serviti ciorba de ardei umpluti calda, cu smantana si paine proaspata de casa. Si cu ardei iute, daca doriti :)

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta ciorba de ardei umpluti:


- 12-15 ardei micuti (eu am folosit 14)
- 1 ceapa
- 1-2 morcovi
- 1 felie de telina
- 3-5 linguri pasta de tomate (dupa gust)
- sare dupa gust
- bors sau suc de lamaie dupa gust
- 1 legatura de patrunjel
Pentru umplutura aveti nevioe de:
- 800gr carne tocata (curcan, pui sau vita)
- 80gr de orez
- 1-2 felii de paine muiate in apa sau in lapte si stoarse
- 1 ceapa
- 1 ou
- 1 legatura marar (sau patrunjel)
- sare, piper si cimbru uscat dupa gust



Mod de preparare reteta Ciorba de ardei umpluti


Am pregatit mai intai umplutura pentru ardei.
Am pus intr-un bol carnea tocata, ceapa tocata marunt, oul, painea muiata si stoarsa, mararul tocat, orezul si am asezonat cu sare, piper si cimbru uscat. Am amestecat bine, cu mana, pana am obtinut o compozitie omogena. 
Am acoperit bolul si l-am pus la frigider cat timp am pregatit ardeii.
Am spalat ardeii si, folosind un cutit ascutit, am decupat un capacel in jurul coditei. Am indepartat capacelul si am curatat ardeii pe interior de seminte si nervuri. Eu ii mai clatesc o data cu putina apa pe interior ca sa fiu sigura ca nu au ramas seminte.
Am scos carnea din frigider. Folosind o lingurita, am umplut ardeii cu carne, apasand usor cu lingurita ca sa ajunga carnea pana in capat. Nu trebuie sa indesati prea multa carne in ardei pentru ca se umfla pe parcurs si vor iesi prea tari si indesati.
Ardeii umpluti i-am asezat intr-o oala incapatoare si am turnat apa peste ei, astfel incat sa fie acoperiti. Am clatinat putin oala ca sa se aseze ardeii mai bine, am adaugat sare si am pus la fiert.
Am curatat legumele. Am tocat ceapa marunt, telina am taiat-o cubulete iar morcovul, care era destul de mare, l-am taiat mai intai sferturi, pe lungime, apoi feliute.
Am asteptat ca ciorba sa dea in clocot apoi am adaugat legumele.
Am curatat si cartoful, l-am dat pe razatoarea mare si l-am pus in ciorba.
Pe parcursul fierberii, la suprafata se formeaza spuma care trebuie indepartata.
Am lasat ciorba de ardei umpluti sa fiarba pana au fost fierte carnea si orezul. Mai spre sfarsit am adaugat pasta de tomate si tot acum puteti adauga bors, daca folositi. Daca optati pentru suc de lamaie, il puteti adauga la sfarsit sau direct in farfurii.
Dupa ce am oprit focul am adaugat patrunjel tocat.
Serviti ciorba de ardei umpluti calda, cu smantana si paine proaspata de casa.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...