ARIPIOARE DE PUI CU CARTOFI LA CUPTOR - RETETA VIDEO

decembrie 18, 2016


ENGLISH RECIPE HERE

Dragii mei, cand sunteti in pana de idei si nu stiti ce sa mai gatiti, faceti urmatorul lucru: luati niste cartofi si niste carne si puneti la cuptor. Sigur iese ceva bun! :)
Le-am facut alor mei pulpe de pui la cuptor cu cartofi si sos de rosii si chiftele cu cartofi la cuptor, dar combinatia castigatoare este aripioare de pui cu cartofi la cuptor! Aripioarele fiind mai mici, se patrund mai bine si se rumenesc mai frumos si devin absolut delicioase!



Ingredientele de baza pentru aceasta reteta sunt aripioarele si cartofii, mai departe condimentati dupa gust. Eu am pus aici ce stiam ca ne place, adica piper, boia de ardei iute, usturoi si rozmarin. Puteti folosi insa orice alte condimente va sunt pe plac. Aripioarele de pui cu cartofi la cuptor sunt absolut minunate si daca le lasati simple, doar cu sare.


Aripioarele de pui cu cartofi la cuptor sunt perfecte si pentru pranz dar si pentru cina si merg de minune cu o salata de sezon sau cu muraturi.
Noua ne-a placut foarte, foarte mult aceasta reteta si pana sa apuc sa o scriu si sa o postez pe blog am mai facut-o de doua ori :)


Ingrediente necesare pentru a prepara reteta aripioare de pui cu cartofi la cuptor (pentru o tava de 25/35cm sau mai mare):


- 2 kg de cartofi
- 10 aripioare de pui
- 4-5 linguri de ulei
- 1/2 lingurita boia de ardei iute
- 1/2 lingurita de piper
- 1 lingurita de rozmarin uscat (optional)
- 1 lingurita cu varf de sare (sau dupa gust)
- 5-6 catei de usturoi (optional)

Nota: La reteta video am renuntat la rozmarin si usturoi.



Mod de preparare reteta aripioare de pui cu cartofi la cuptor:



Nu avem prea multe de facut pentru a prepara aceasta reteta.
Am curatat cartofii apoi i-am taiat. Daca sunt foarte mici, cartofii pot ramane intregi, daca nu, ii taiati in functie de marime, in 2-4-6-8 bucati. Bucatile de cartofi trebuie sa fie cam de aceeasi marime ca sa se gateasca la fel. Dupa ce am taiat cartofii i-am pus intr-un bol incapator (sau o cratita mare).
Peste cartofi am pus aripioarele de pui, am turnat uleiul si am amestecat bine. Am presarat sare, boia de ardei iute, piper si rozmarin uscat.
Am mai amestecat o data, astfel incat si cartofii si aripioarele sa fie acoperite cu condimente. Am rasturnat totul intr-o tava antiaderenta. Aripioarele le-am asezat la suprafata pentru ca ne plac bine rumenite.
Am presarat in tava si feliute de usturoi apoi am acoperit tava cu folie de aluminiu.
Am pus aripioarele cu cartofi in cuptorul preincalzit (180ºC pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 1,5 ore.



Dupa aproximativ 45 de minute am inlaturat folia de aluminiu si am pus tava inapoi la cuptor pana s-au rumenit aripioarele.


Timpul de coacere nu este strict. Dupa cele 45 de minute de coacere cu folie de aluminiu si cartofii si aripioarele sunt aproape gata. Mai tineti la cuptor pana atingeti gradul de rumenire dorit. Eu am tinut aripioarele cu cartofi la cuptor cam 1.5 ore.
Dupa cum vedeti, timpul de pregatire al aripioarelor de pui cu cartofi la cuptor este extrem de redus, este adevarat ca stau destul de mult la cuptor, dar intre timp ne putem ocupa de altele. Iar gustul este exceptional! Eu le-am facut alor mei de 3 ori aripioare de pui cu cartofi la cuptor si inca mai cer :)


Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

1 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...