CARNATI IN ALUAT (RETETA VIDEO)

decembrie 22, 2016


ENGLISH RECIPE HERE

Carnatii in aluat sunt foarte, foarte gustosi si calzi dar si reci si ii puteti servi ca gustare sau aperitiv. Daca ii presarati cu mac, susan, oregano sau putin cimbru uscat devin si aspectuosi si ii puteti prepara si pentru ocazii mai deosebite.
Pentru a prepara carnatii in aluat trebuie sa folositi niste carnati afumati si fierti in prealabil sau crud-uscati. Nu este indicat sa folositi carnati cruzi pentru ca nu au timp sa se gateasca suficient si au si un continut mai mare de apa. Puteti folosi in schimb crenvursti.



Indiferent daca folositi carnati sau crenvursti, va recomand sa-i taiati bucati de 8-10cm pentru ca se lucreaza mai usor si, in plus, aceasta ar fi dimensiunea potrivita pentru un aperitiv.
Aluatul pe care l-am folosit este un aluat dospit, simplu. Puteti folosi si aluat de foietaj dar, in aceste conditii, alegeti niste carnati cu un continut cat mai mic de grasime sau crenvursti.
Carnatii in aluat sunt destul de usor de preparat. Chiar daca par migalosi, sa stiti ca se fac destul de repede. Se intinde aluatul, se taie fasii apoi se infasoara carnatii in fasiile de aluat. Foarte simplu! :)

Aveti mai jos si reteta video.

Pentru a fi la curent cu cele mai noi retete va invit sa va abonati la canalul meu de YouTube.


Ingrediente necesare pentru a prepara reteta carnati in aluat (pentru 20 de bucati):


Pentru aluat:
- 500gr faina 000
- 7gr drojdie uscata (un pliculet)
- 250ml lapte caldut
- 1 galbenus
- 1 lingurita de zahar
- 1 lingurita de sare
- 4 linguri de ulei
Umplutura:
- 350gr carnati tip cabanos (pentru 20 de bucati de 8-9 cm)
Pentru uns carnatii in aluat:
- 1 galbenus amestecat cu 1-2 linguri de apa sau lapte
Pentru presarat deasupra :
- mac, susan, oregano, cimbru uscat etc



Mod de preparare reteta carnati in aluat :

Reteta video (CC - Subtitrare in limba romana)


Am preparat mai intai aluatul pentru carnatii in aluat.
Am amestecat intr-un bol faina si drojdia, uscate.
Intr-un alt bol, mai incapator, am pus zaharul, sarea si uleiul. Am adaugat laptele caldut (nu fierbinte) si am amestecat usor ca sa inceapa sa se dizolve zaharul si sarea. Am adaugat apoi galbenusul batut usor cu furculita si am amestecat ca sa se omogenizeze.Am adaugat faina amestecata cu drojdie, treptat, amestecand in acelasi timp cu lingura de lemn.
Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana, adaugand si restul de faina. Dupa ce am terminat faina am mai framantat aluatul circa 5 minute. Trebuie sa obtinem un aluat moale si elastic care se desprinde de pe mana si de pe peretii bolului. Daca este necesar (aluatul ramane lipit de mana), puteti sa mai adaugati cate putina faina. Nu trebuie sa exagerati cu faina pentru ca aluatul va iesi mai tare.



Dupa ce am terminat de preparat aluatul, l-am asezat intr-un bol uns cu putin ulei, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat la crescut, la caldura, timp de 45 de minute – 1 ora (sau pana isi dubleaza volumul).
Cand am pus aluatul la crescut am scos carnatii din frigider ca sa nu fie prea reci.
Dupa ce a crescut aluatul, l-am asezat pe suprafata de lucru unsa cu putin ulei si l-am intins in forma de dreptunghi de aproximativ 35/45cm.
Folosind o rigla, am marcat aluatul din 2 in 2 cm, apoi l-am taiat in 20 de fasii.
Am taiat carnatii bucati de 8-9 cm apoi am inceput sa asamblez carnatii in aluat.
Am luat cate o bucata de carnat si am infasurat in jurul ei o fasie de aluat. Am repetat operatiunea cu celelalte bucati de carnat.
Carnatii in aluat astfel asamblati i-am asezat intr-o tava antiaderenta (sau orice alta tava tapetata cu hartie de copt) si i-am lasat sa se odihneasca 20-30 de minute. Dupa ce a trecut acest timp de odihna, am uns carnatii in aluat cu galbenus amestecat cu putin lapte si am presarat mac deasupra lor.
Am pus apoi tava in cuptorul preincalzit (180º C pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 20 de minute (sau pana ating gradul de rumenire dorit).
La noi nu au apucat sa se raceasca carnatii in aluat :)
Spor la gatit si pofta buna!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...