CHIFLE DE CASA CU CEAPA

decembrie 05, 2016


ENGLISH RECIPE HERE

Nu fac eu prea des paine dar, atunci cand fac, trebuie sa fie o paine mai deosebita. De aceasta data am facut niste chifle cu ceapa, foarte gustoase si aromate pe care ai mei, ca de obicei, le-au mancat goale :). Ceapa este dulce si da o aroma deosebita chiflelor.
Aluatul pe care l-am folosit pentru a prepara aceste chifle este un aluat foarte simplu, de baza. Il puteti folosi si pentru a prepara focaccia sau blat de pizza.
Chiflele cu ceapa sunt foarte moi si pufoase la interior si au o coaja subtire si usor crocanta cand chiflele sunt calde, dar care se moaie cand se racesc.



Inainte de a pune chiflele cu ceapa la cuptor le-am preasrat cu putin cimbru uscat, pentru un plus de gust. In loc de cimbru puteti folosi oregano sau putin rozmarin. Cu rozmarinul uscat trebuie sa aveti insa grija pentru ca are un gust foarte puternic si trebuie folosit cu moderatie.
Chiflele de casa cu ceapa sunt excelente pentru a prepara sandviciuri delicioase dar sunt atat de gustoase incat le puteti servi ca atare, langa un iaurt :)

Mod de preparare reteta chifle de casa cu ceapa:


Pentru aluat aveti nevoie de:
- 450gr faina (aproximativ)
- 250ml apa calduta
- 7 gr drojdie uscata (1 pliculet)
- 1 lingurita de zahar
- 1 lingurita de sare
- 3 linguri de ulei
Mai aveti nevoie de:
- 1 ceapa mare (150-170gr)
- 2 linguri de ulei pentu calit ceapa
- putin ulei pentru uns chiflele
- cimbru, oregano, rozmarin, mac pentru presarat



Mod de preparere reteta chifle de casa cu ceapa:


Am pregatit mai intai ceapa ca sa aiba timp sa se racoreasca pana ii vine randul sa o incorporez in aluat.
Am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie cu 2 linguri de ulei. Am tinut-o pe foc, amestecand din cand in cand, pana a devenit alb-galbuie, apoi am lasat-o sa se racoreasca.
 Am trecut apoi la prepararea aluatului pentru chiflele de casa cu ceapa.
Mai intai am amestecat intr-un bol faina si drojdia, uscate.
Intr-un alt bol, incapator, am pus o lingurita de sare, o lingurita de zahar si 3 linguri de ulei. Am adaugat 250ml apa calduta si am amestecat usor ca sa inceapa sa se dizolve zaharul si sarea.
Am adaugat apoi faina amestecata cu drojdie, treptat, amestecand in acelasi timp cu o lingura de lemn. Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana, adaugand restul de faina. Dupa ce am terminat de adaugat faina am  mai framantat aluatul 4-5 minute.



Daca este necesar, puteti sa mai adaugat putina faina. Trebuie sa obtinem un aluat moale, elastic si nelipicios.
Acum urmeaza partea cea mai complicata a acestei retete :) 
Am aplatizat aluatul si am asezat deasupra lui ceapa calita cu tot uleiul din tigaie. Am impaturit aluatul astfel incat sa acopar ceapa si am inceput sa-l framant pentru a incorpora ceapa. La inceput este destul de greu pentru ca aluatul devine alunecos iar ceapa nu vrea sa stea in aluat :) Veti vedea insa ca in scurt timp veti obtine un aluat omogen.
Aluatul astfel preparat l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat la crescut, la caldura, 45min – 1 ora sau pana isi dubleaza volumul.
Dupa ce a trecut acest timp, am rasturnat aluatul pe suprafata de lucru presarata cu faina si l-am impartit mai intai in 2 parti egale, apoi fiecare parte in cate 5 bucatele. Am avut in total 10 bucatele de aluat pentru 10 chifle. (pot fi si 12, mai mititele).
Am luat cate o bucatica de aluat si am tras marginile dedesubt astfel incat partea de deasupra sa capete un aspect neted. Am strans bine marginile ca sa se lipeasca. Ce vedeti in poza este partea de dedesubt a chiflei.
Dupa ce am modelat toate chiflele cu ceapa le-am lasat sa se odihneasca aproximativ 20 de minute.
Dupa ce au trecut aceste 20 de minute, am asezat chiflele cu ceapa intr-o tava tapetata cu hartie de copt, le-am uns cu ulei si le-am presarat cu putin cimbru uscat.
Am pus apoi chiflele cu ceapa in cuptorul preincalzit (180º C pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 20 de minute.
Dupa ce scoateti chiflele cu ceapa din cuptor le lasati putin sa se racoreasca apoi le puteti servi.
Le puteti servi la o mancare de limba cu masline sau o mancare de praz cu masline si carne de porc :)
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...