MANCARE DE FASOLE VERDE (PASTAI) CU PUI SI GALUSTE "CIUPITE" (CSIPETKE)

decembrie 15, 2016


Mancarea de fasole verde (pastai) cu pui este o mancare simpla si gustoasa, perfecta pentru un pranz in familie. O putem prepara tot timpul anului pentru ca este la fel de buna si cu fasole praspata, dar si cu fasole congelata. Eu prefer fasolea congelata pentru ca are marele avantaj ca este gata curatata si taiata :)
Mancarea de fasole verde este o mancare pe care o putem adapta foarte usor dupa gust. Este foarte buna cu piept de pui, mai ales daca doriti sa preparati aceasta mancare pentru copii. Este foarte buna insa si cu carne de porc sau de vita, dar si cu afumatura.



Eu am adaugat la mancare si csipetke, galuste “ciupite” unguresti. Acestea sunt ceva intre galuste si taitei si merg foarte bine nu doar la mancarea de fasole verde, ci la orice tocanita.
Daca preparati aceasta mancare pe timpul verii, va recomand sa folositi rosii proaspete de gradina pentru ca mancarea va fi mult mai gustoasa.
In ceea ce priveste verdeata, puteti folosi patrunjel sau marar, dupa preferinta.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta mancare de fasole verde (pastai) cu pui si galuste “ciupite” (csipetke):


- 1 piept de pui dezosat (in jur de 700gr)
- 1 kg de fasole verde pastai (congelata)
- 2 cepe
- 4-5 catei de usturoi
- 1 morcov
- 1 feliuta de telina
- 3-4 linguri pasta de tomate
- 2 linguri de ulei
- 1 legatura de patrunjel (sau marar)
- sare dupa gust
Pentru galustele “ciupite” (csipetke):
- 1 ou
- 80gr faina (aproximativ)
- un praf de sare si un praf de piper

Mod de preparare reteta mancare de fasole verde (pastai) cu pui si galuste “ciupite” (csipetke):


Am inceput cu prepararea galustelor “ciupite” (csipetke).
Am pus oul intr-un bol, l-am batut cu furculita, apoi am adaugat sare si piper. Am adaugat si faina, treptat, continuand sa bat cu furculita.



Trebuie sa obtinem un aluat ferm, dar nu foarte tare, pe care sa-l putem modela. Dupa ce am preparat aluatul, l-am acoperit si l-am lasat sa se odihneasca 15 minute.
Dupa ce au trecut cele 15 minute, am impartit aluatul in 8 bucatele pe care le-am modelat in forma de bete, ca niste creioane si le-am tavalit prin faiana. Cu ajutorul unui cutit, am taiat mici bucatele din aluat, cam cat poti prinde cu doua degete. Galustele astfel formate le-am asezat intr-o tava in care am presarat faina. Am tavalit galustele prin faina din tava (ca sa nu se lipeasca) si le-am lasat sa se usuce putin pana le vine randul sa le pun in mancarea de fasole verde.
Mai multe detalii si imagini gasiti aici.
Am continuat cu fasolea verde. Daca folositi fasole verde proaspata, trebuie mai intai sa ii rupeti capetele, sa indepartati atele (daca este cazul) si sa o rupeti sau sa o taiati bucati. Fasolea verde proaspata, ca sa isi patreze culoarea, trebuie blansata, adica oparita si racita rapid in apa rece cu cuburi de gheata.
Fasolea congelata si fasolea galbena nu necesita blansare.
Fasole congelata din comert eu prefer totusi sa o oparesc pentru ca se poate intampla sa fie destul de tare. Daca o oparesc pot sa observ cum se comporta si sa apreciez timpul necesar pentru fierbere.
Prin urmare, am oparit fasolea verde si, in paralel, m-am ocupat si de pieptul de pui. L-am taiat bucatele potrivite si l-am pus la prajit intr-o tigaie antiaderenta unsa cu putin ulei. L-am lasat sa se rumeneasca usor pe ambele parti, l-am presarat cu putina sare si l-am dat deoparte.
In continuare, am pregatit zarzavatul. Am pus intr-un vas incapator 2 linguri de ulei apoi am adaugat ceapa tocata marunt, morcovul si telina cubulete si usturoiul taiat feliute. Am tinut la foc mic, amestecand din cand in cand, pana s-au muiat legumele.



Am adaugat apoi pieptul de pui si apa (fierbinte), cat sa fie totul acoperit.
Am adaugat fasolea verde oparita in prealabil apoi si pasta de tomate. Am lasat sa fiarba cat sa fie fasolea bine fiarta dar sa ramana ferma.
Mai spre sfarsitul fierberii am asezonat cu sare si piper si am adaugat si galustele (csipetke). Galustele trebuie sa fiarba aproximativ 4-8 minute, chiar si mai mult, spre 15 minute, in functie de marimea lor. Le mai verificati din cand in cand si le lasati sa fiarba pana se moaie.
Dupa ce am oprit focul am adaugat patrunjelul tocat apoi am acoperit mancare de fasole verde cu pui si galuste “ciupite” si am lasat-o sa stea cam 15 minute inainte de servire. Galustele absorb sos si vor fi mai gustoase :)
Mancarea de fasole verde cu piept de pui este foarte gustoasa calda, cu paine proaspata de casa. Puteti incerca niste chifle de casa, focaccia sau chifle de casa cu ceapa.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...