FOCACCIA CU CARTOFI SI ROZMARIN

ianuarie 01, 2017


ENGLISH RECIPE HERE

Focaccia este painea mea prefereta pentru ca este suuuper gustoasa in toate variantele si este si foarte usor de preparat. Nu aveti ce sa gresiti la focaccia si va recomand sa incercati sa preparati aceasta reteta chiar daca nu ati mai facut nici un aluat pana acum.
Dintre toate retetele de focaccia pe care le-am incercat pana acum, focaccia cu cartofi si rozmarin mi se pare cea mai gustoasa. Poate si din cauza ca am urmat, cu mici ajustari, o reteta italiana. Deci aveti o reteta de focaccia cu cartofi de la mama ei de acasa :). Cred ca daca ii mai puneam si cateva masline si feliute de rosii deasupra era mai buna decat o pizza.



Focaccia cu cartofi si rozmarin este moale si pufoasa, dar are si o crusta subtire si doar o idee crocanta datorita amestecului de apa si ulei. Este si foarte aromata datorita rozmarinului care merge la fix la aceasta focaccia.
Puteti servi focaccia cu cartofi si rozmarin ca pe orice alta paine, dar este atat de gustoasa incat o puteti servi si ca aperitiv sau gustare.
Va recomand cu drag aceasta reteta de focaccia cu cartofi si rozmarin. A devenit preferata mea :)

Va mai recomand:
focaccia cu rosii si usturoi, 
focaccia cu cartofi si rozmarin
focaccia cu cascaval 
paine de casa cu cartofi
paine de casa fara framantare (paine neframantata)

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta focaccia cu cartofi si rozmarin:


- 300gr cartofi (2 cartofi medii)
- 350gr faina
- 25 gr drojdie proaspata
- 150ml apa calduta
- 30ml ulei de masline
- 1 lingurita de zahar
- 1 lingurita de sare
Pentru topping:
- 1 lingura de apa
- 2 linguri de ulei de masline
- sare grunjoasa
- 1 lingurita rasa de rozmarin uscat




Mod de preparare reteta focaccia cu cartofi si rozmarin:


Singurul dezavantaj al acestei reteta de focaccia cu cartofi si rozmarin este ca timpul de preparare este ceva mai mare deoarece cartofii trebuie fierti in prealabil. Dar merita! :)
Prin urmare, mai intai am fiert cartofii cu tot cu coaja in apa cu sare. Cartofii se fierb pana intra furculita usor in ei.
Dupa ce au fiert cartofii, i-am lasat sa se racoreasca putin, cat sa pot sa pun mana pe ei. I-am curatat apoi de coaja, i-am pus intr-un bol incapator si i-am pisat, ca pentru piure.
In timp ce se racoreau cartofii, am pregatit drojdia: am pus-o intr-un castronel cu o lingurita de zahar si am frecat-o pana a devenit fluida.
Peste cartofii pisati am turnat uleiul si apa calduta si am amestecat. Acest amestec trebuie sa fie caldut, in nici un caz fierbinte. Am adaugat apoi si drojdia si am amestecat.
Am inceput sa adaug si faina, treptat, amestecand in acelasi timp cu lingura de lemn.
Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana, pana am terminat faina. In timpul framantarii, mai spre sfarsit, am adaugat si sarea. Trebuie sa obtinem un aluat moale, chiar usor lipicios.


Dupa ce am preparat aluatul pentru focaccia cu cartofi si rozmarin l-am asezat intr-un bol uns cu ulei, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat la crescut, la caldura, timp de 45 de minute – 1 ora (sau pana isi dubleaza volumul).
Dupa ce a crescut aluatul, l-am asezat intr-o tava antiaderenta unsa cu putin ulei si l-am aranjat pe toata suprafata tavii. Aluatul este foarte moale si este suficient sa il apasati usor cu mana pantru a-l aseza in tava.
Dupa ca am asezat aluatul in tava, am facut mici gropite in aluat, apasand cu degetul din loc in loc pana atingeam tava.
Am pregatit un amestec din 2 linguri de ulei de masline, 1 lingura de apa si 1 lingurita rasa de rozmarin usacat. Am uns focaccia cu acest amestec si am presarat putina sare grunjoasa.
Am acoperit focaccia cu cartofi si rozmarin cu folie alimentara si am lasat-o sa se odihneasca 20-30 de minute.
Am pus apoi focaccia cu cartofi si rozmarin in cuptorul preincalzit (200ºC pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 20 de minute (sau pana se rumeneste usor la suprafata)
Spor la gatit si pofta buna!
Pe blog mai gasiti inca trei retete de focaccia: focaccia simpla, focaccia cu cascaval, si focaccia cu rosii si usturoi. Da, ne place mult focaccia :).
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...