TOCANITA CU PUI SI DOVLECEI

august 11, 2017



Dovleceii prajiti sunt super gustosi si simpli, adica doar cu mujdei de usturoi, dar si in salate sau tocanite. Am deja pe blog salata de dovlecei cu iaurt si usturoi, salata de fasole boabe cu dovlecei si salata cu dovlecei si branza. De ceva timp poftesc la o tocanita cu piept de pui si dovlecei si, daca tot s-a mai potolit canicula, am zis ca i-a venit in sfarsit randul.
Am preparat o tocanita super delicioasa cu piept de pui rumenit usor la tigaie, dovlecei prajiti si sos de rosii. Am pus si usturoi pentru ca daca o tocanita nu are usturoi, parca nu mai e tocanita. Am presarat la sfarsit si patrunjel proaspat care merge de minune la aceasta tocanita si ii ofera un plus de prospetime. Tocanita cu pui si dovlecei aduna laolalta toate aromele verii.



Am stat ceva timp sa ma gandesc daca sa denumesc acest preparat tocanita de pui sau tocanita de dovlecei. Cum puiul si dovleceii sunt aproximativ in cantitati egale, i-am zis tocanita cu pui si dovlecei. Puteti sa schimbati proportiile, in functie de preferinte, sa folositi mai mult piept de pui sau mai multi dovlecei. Ii ajustati si numele dupa caz :).
Sa stiti ca acesta tocanita nu este o mancare cu mult ulei, chiar daca am prajit si dovleceii si pieptul de pui. Folositi tigai antiaderente si veti avea nevoie de foarte putin ulei. Daca aveti posibilitatea, puteti prepara si dovleceii si pieptul de pui pe gratar.
Noua ne-a placut foarte mult tocanita cu pui si dovlecei. Va recomand sa o serviti cat mai aproape de temperatura camerei pentru ca este mult mai gustoasa.

Va mai recomand:
Ciulama de pui

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta tocanita cu pui si dovlecei


- 1 piept de pui (600-700gr)
- 2 dovlecei (800gr)
- 1 conserva de rosii decojite
- 1-2 linguri pasta de tomate
- 1 ceapa mare
- 4-5 catei de usturoi
- 1 legatura de patrunjel
- sare, piper si cimbru uscat dupa gust
- 3 linguri de ulei (aproximativ)
- 1 cana de apa (aproximativ)

Instrumente utile

Aragaz Arctic AGM5500F, 4 arzatoare, Gaz, Safety Plus, Arzatoare cu eficienta ridicata, 50 cm, Alb


Mod de preparare reteta tocanita cu pui si dovlecei


Am pregatit mai intai dovleceii.
I-am spalat bine si i-am taiat rondele groase cam de 1cm. Am asezat dovleceii taiati intr-o strecuratoare, i-am presarat cu sare si i-am lasat sa se odihneasca aproximativ 30 de minute, ca sa lase apa.
Dupa ce a trecut acest timp am pus dovleceii la prajit intr-o tigaie cu putin ulei. Dovleceii se prajesc in transe. Am lasat dovleceii sa se rumeneasca pe ambele parti apoi i-am scos pe o farfurie.
In paralel am pregatit si puiul.
Am taiat pieptul de pui bucatele potrivite si l-am pus la prajit intr-o tigaie antiaderenta unsa cu putin ulei. Am presarat putina sare si am lasat pieptul de pui sa se rumeneasca usor pe ambele parti.
Am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie incapatoare (sau o cratita) cu o lingura de ulei. Am tinut pe foc, amestecand des, pana cand ceapa a devenit translucida.
Am adaugat pasta de tomate, rosiile tocate marunt si o cana cu apa. Daca este necesar, puteti adauga mai multa apa acum sau puteti completa pe parcurs.
Am asezonat sosul cu sare, piper si cimbru uscat si am asteptat sa dea in clocot.
Am adaugat apoi pieptul de pui si dovleceii si am amestecat.
Am lasat tocanita cu pui si dovlecei sa fiarba aproximativ 10 minute, cat sa se ingroase putin sosul si sa se intrepatrunda aromele. Mai spre sfarsitul fierberii am adaugat si usturoiul zdrobit.
Dupa ce am oprit focul am adaugat si patrunjelul tocat.
Serviti tocanita cu pui si dovlecei cat mai aproape de temperatura camerei pentru ca este mai gustoasa decat fierbinte. Este foarte buna cu paine de casa. Va recomand painea de casa cu cartofi, painea de casa fara framantare si focaccia.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...